Hur kopplar jag av denna lampa. Har öppnat N och L, inget händer. Finns det skruvar eller annat som ska lossas, hittar inga.
 
  • Närbild av en taklampa där lampans elkablar visas med kopplingsklämma för N och L. Användaren frågar hur lampan kopplas av.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flärpen ska tryckas ner för att öppna. Tryck ner flärpen, vrid och dra och ledningen brukar fungera.
Annars avbitartång…
 
F fredrik.johansson skrev:
Flärpen ska tryckas ner för att öppna. Tryck ner flärpen, vrid och dra och ledningen brukar fungera.
Annars avbitartång…
Ska man inte öppna upp N och L
 
  • Gilla
Åsöberget
  • Laddar…
Det gör du genom att trycka ner flärpen.
 
F fredrik.johansson skrev:
Det gör du genom att trycka ner flärpen.
Men min model är inte som en av och på knapp till en lampa. N och L var nertryckt och låsta innan. Jag öppna upp dom, inget händer
 
A Anemon86 skrev:
Men min model är inte som en av och på knapp till en lampa. N och L var nertryckt och låsta innan. Jag öppna upp dom, inget händer
 
  • Två sladdar, en blå och en brun, anslutna till en vit kopplingsplint med bokstäverna L och N.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...
 
  • Närbild på en vit kabelkoppling ansluten till en blå tråd samt grön-gul jordningskabel. Bakgrunden visar ett suddigt objekt på en hylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men du har ju fått ur kabeln i L.
Gör likadant på N.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Men du har ju fått ur kabeln i L.
Gör likadant på N.
Den gick av av sig skälv ned lite våld. Men den andra rubbar sig ej
 
Aha... Men tryck HÅRT ner på flärpen då?
 
Jag har hittills inte sett någon modell av sån kopplingsplint som öppnas som du beskriver, och det verkar ju inte fungerat på din heller, så jag tror fortfarande den ska tryckas ner, eller så har du dragit sönder mekanismen genom att ”öppna den”. Avbitartång!
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Aha... Men tryck HÅRT ner på flärpen då?
Klipte av. Men fu förstod jag hur jag skulle göra. Var inte stark nog. Var ska jag sedan klämma tillbaka trådarna igen. Glömde kolla
 
  • Närbild på en hand som håller en vit plastförbindelse med koppartrådar i anslutning till en elektrisk installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Den klämman är körd, du behöver en ny.
 
  • Gilla
Anemon86
  • Laddar…
F fredrik.johansson skrev:
Den klämman är körd, du behöver en ny.
Kan jag använda mig av en sådan?
 
  • En treledar Wago kopplingsklämma med orange spakar ligger på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.