Det funkar säkert bra i den tillämpningen. Det är ju ingen elpatron på flera kW det handlar om.C Cimmis skrev:
Men man brukar säga att tillverkarens anvisningar alltid ska följas och då är det en tråd per hål som gäller.
Konstigt om en riktig elektriker tycker det är ok?
Nopp då skulle jag sätta in 5 svarta trådar i en kona och 5st trådar i den andra konan som jag fick meduseless skrev:
Låt dig nu inte förvirras i onödan. Det du visar på bilden är utmärkt utfört och helt problemfritt oavsett allt skrivande om anvisningar. Det är helt riktigt att följa dessa men i ditt fall med klena RK är det snarare en fördel med två per anslutning. Se även hur väl instuckna de är och synliga i transparenta delen av klämman dessutom med kardelerna bra riktade och inget trassel eller tvinnande där heller.C Cimmis skrev:
Bara så du får någon motvikt till de alltför vanliga upprapningarna av tex tillverkares anvisningar osv en korrekt fackmässig bedömning väger alltid tyngst men då ska den givetvis vara ärlig och med tyngd.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 223 inlägg
Det är samtidigt tveksamt om dubbla ledare i en Wago 221 är något vi kan rekommendera på detta forum.
Sedan har vi skyddsjordningens vara eller icke vara. Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor där.
Och till sist saknar jag dragavlastning av sladden med stickpropp.
Sedan har vi skyddsjordningens vara eller icke vara. Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor där.
Och till sist saknar jag dragavlastning av sladden med stickpropp.
Det är inte det minsta tveksamt utfört som på TS bild. Finns ingen anledning att försöka skapa fiktiva problem där. Dina andra punkter är helt vettiga dvs avlastning och skyddsjord men har inget med hopkoppling av ledarna att göra.Bo.Siltberg skrev:
Klicka här för att svara