18 820 läst · 74 svar
19k läst
74 svar
Koppla in ojordade uttag
Nu tror jag det blev tydligare. Eftersom man fäster på framsidan så blir jag förvirrad och efrersom det inte framgår någonstans varken fram eller bak. MEN, som tidigare skrivet verkar det inte spela någon roll?lars_stefan_axelsson skrev:
Alternativt så reklamerar jag dessa och åker till bauhaus och köper nya så är problemet ur världen
Finns det inget hål från sidan? Ibland sitter det en fyrkantig mutter på baksidan av plåten och ett hål från sidan. Om så är fallet så lossar du skruven, sticker in tråden genom hålet mellan plåt och mutter och drar åt skruven. Men det kan också vara att du skall lägga tråden under skruvskallen.I ipekeriksson skrev:
Om du visar bilder på uttagets över- och undersida borde man kunna hjälpa dig.I ipekeriksson skrev:Nu tror jag det blev tydligare. Eftersom man fäster på framsidan så blir jag förvirrad och efrersom det inte framgår någonstans varken fram eller bak. MEN, som tidigare skrivet verkar det inte spela någon roll?
Alternativt så reklamerar jag dessa och åker till bauhaus och köper nya så är problemet ur världen
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 786 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 786 inlägg
Det går säkert att få till det med det uttaget, men jag tycker ändå det kan vara värt att köpa lite mer kvalitet. Schneider för 79 kr på Hornbach eller Elko för 99 kr på Jula (109 på Bauhaus) är några exempel. Jag undviker de billigaste, Biltema, Anslut (Jula) etc och jag skulle inte tagit dessa 10-kronorsuttag, men som sagt det går nog att få till det.