Ska byta en induktionshäll och det ser inte likadant ut.
Den gamla är kopplad 400v 2-fas, nolla, jord. I andra änden sitter en kontakt med 3-faser (en saknas), nolla, jord.
Den nya har ingen kontakt i änden och jag vill använda den gamla kontakten. Dvs koppla brun och svart till varsin fas och byggla grå/blå alternativt koppla ihop båda på nollan i kontakten. Rätt tänkt?
Det som känns mest skumt är att det inte finns någon jordplint på den nya hällen.
Den gamla är kopplad 400v 2-fas, nolla, jord. I andra änden sitter en kontakt med 3-faser (en saknas), nolla, jord.
Den nya har ingen kontakt i änden och jag vill använda den gamla kontakten. Dvs koppla brun och svart till varsin fas och byggla grå/blå alternativt koppla ihop båda på nollan i kontakten. Rätt tänkt?
Det som känns mest skumt är att det inte finns någon jordplint på den nya hällen.
Produkter som diskuteras: "eltejp"

Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
De är ihopkopplade på kontaktsidan så om det får rum i kontakten tänkte jag dela på brun/svart och sätta dom på varsin fas samt sätta grå/blå direkt på nollan. Får det inte rum kör jag bara blå på nollan och byglar N1 och N2 på hällen istället.J Josth skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden