12 075 läst · 74 svar
12k läst
74 svar
Konvertera trefas 16 A till enfas 32 A?
Det kan ju vara så att de skickar med en annan inkopplingsbeskrivning till marknader där man kör den på 3-fas. Då kanske du kan få den istället.Rebeckaf skrev:
Om det är den här länken till den holländska varianten så verkar väl även den gå på 35 A?
http://www.stoves.nl/default.asp?su...ma+Stoves&sub=Sterling&subsub=Sterling+600+EI
http://www.stoves.nl/default.asp?su...ma+Stoves&sub=Sterling&subsub=Sterling+600+EI
LHelge: det vore ju det bästa.
Raveper: jag kan inte mycket om el, men det är en helt vanlig spis med en annan typ av omkoppling är vad vi är vana vid här. Jag är helt säker på att exempelvis ett storkök inte skulle vara intresserade.
Raveper: jag kan inte mycket om el, men det är en helt vanlig spis med en annan typ av omkoppling är vad vi är vana vid här. Jag är helt säker på att exempelvis ett storkök inte skulle vara intresserade.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 495 inlägg
Jag inbillar mig fortfarande att konstruktörer av spisar inte än korkade, endast marknadsfolket. Spisen är med stor sannolikhet internt uppdelad så att den går att koppla om ganska nära anslutningsterminalen, dvs det är endast denna terminal som skiljer spisen från olika marknader. Lägger man huvet på sne anger bruxet två alternativa terminaler som spisen levereras med, där den "Block A" antyder att en omkoppling görs ganska enkelt. Så en bild av denna terminal skulle vägleda oss här.
Vi har inte pratat om tillgänglig matning här. Hur gammalt är huset? Sitter det ett perilexuttag bakom nuvarande spis?
Vi har inte pratat om tillgänglig matning här. Hur gammalt är huset? Sitter det ett perilexuttag bakom nuvarande spis?
Helt nytt hus. Perilexuttag monterat igår av elektriker efter att han tittat på spisen(s utsida och manual) och skakat på huvudet och sagt att jag nog får köpa en ny spis. I huset finns nu tre faser som alla är "enskilda" dvs det ligger inget annat på dem. Fler funderingar så svara jag gärna!
Perliexuttag verkar som mest klara 25 ampere, så det är tyvärr redan kört. Visst kan du säkert modifiera spisen, men det kan skapa stora problem med exempelvis försäkringar.
Sälj spisen och köp en ny spis med perilexkontakt.
Sälj spisen och köp en ny spis med perilexkontakt.
Hjälper det något om jag skruvar av bakplåten och fotar där? Eller ska jag ringa en spisreparatör som någon föreslog (och förlora ännu mer pengar potentiellt). Eller ska jag se loppet som kört och åka till Elgiganten?!