Det var ett svar till Keiller i inlägg #42. Jag bryr mig inte heller. VIlle bara framföra att det knappast är skräp/sopor de har inrett med, snarare väldigt exkusiva saker vissa av dem.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det var ett svar till Keiller i inlägg #42. Jag bryr mig inte heller. VIlle bara framföra att det knappast är skräp/sopor de har inrett med, snarare väldigt exkusiva saker vissa av dem.
Vissa saker är säkert exklusiva i det där huset. Och de hade kanske kommit till sin rätt om huset inte varit ett renoveringsobjekt. Ser målning, snickerier och ytskikt, från golv till tak, skamfilat ut så gör resten av inredningen det också.

Visst, smaken är olika. Det du ser som en "Cool stilmix" ser jag mer som "Erikshjälpen".

För den prislappen hade jag förväntat mig ett mycket mer smakfullt renoverat hus.
 
  • Gilla
Skåne2020 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
C claireml skrev:
Vi köpte huset 1984 för 450 000 kr, fasaden var då nyputsad, taket nytt.
Är det bara jag som blir nyfiken på när och för hur mycket du/ni sålde huset för? Förstår självklart om du inte vill svara, men vore av intresse för prisökningen. Den här senaste ökningen mellan när nuvarande köpare köpte huset, och nu ska sälja, låter ju inte rimlig med tanke på vad som (inte) gjorts utan en spegling av hur galet det kan bli för att en kändis (vet inte vem hon är) har inrett huset. Mycket vacker byggnad på utsidan, insidan tycker jag som många fler beskrivit, känns smutsig och inte särskilt mysig.
 
Maria T Maria T skrev:
Är det bara jag som blir nyfiken på när och för hur mycket du/ni sålde huset för? Förstår självklart om du inte vill svara, men vore av intresse för prisökningen. Den här senaste ökningen mellan när nuvarande köpare köpte huset, och nu ska sälja, låter ju inte rimlig med tanke på vad som (inte) gjorts utan en spegling av hur galet det kan bli för att en kändis (vet inte vem hon är) har inrett huset. Mycket vacker byggnad på utsidan, insidan tycker jag som många fler beskrivit, känns smutsig och inte särskilt mysig.
Förstår hur du tänker men den kopplingen behöver inte alls finnas där. Det hänger ju helt på att en, eller helst flera, vill köpa huset. Då kan slutpriset bli lite vad som helst som inte är i relation till varken renoveringar eller generell uppgång i området.

I orten jag bor i var det för något år sedan ett tämligen nybyggt hus till salu för 16 miljoner. Ingen var intresserad av det priset så det sänktes senare till 12 miljoner. Inte ens nu gick det att sälja utan sänktes ytterligare och såldes slutligen för 8,9 miljoner.
Mäklaren måste ha provat med en riktig rövare med det första höga priset. En mäklare som provar en sådan sak borde bli av med sin licens.
Nu är det till salu igen för 15,9.
Provar man samma sak med detta i Höganäs?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
H henke71 skrev:
Förstår hur du tänker men den kopplingen behöver inte alls finnas där. Det hänger ju helt på att en, eller helst flera, vill köpa huset. Då kan slutpriset bli lite vad som helst som inte är i relation till varken renoveringar eller generell uppgång i området.
Nä, jag förstår mycket väl att det hänt en massa på 35 år, men jag blir inte mindre nyfiken av det - ägde de huset i ett år och sålde för 700 000 eller bodde de där till år 2000 år sålde för 7 miljoner.
 
C
Maria T Maria T skrev:
Nä, jag förstår mycket väl att det hänt en massa på 35 år, men jag blir inte mindre nyfiken av det - ägde de huset i ett år och sålde för 700 000 eller bodde de där till år 2000 år sålde för 7 miljoner.
https://www.booli.se/bostad/1631458
 
Maria T
C cpalm skrev:
[länk]
Brukar kolla Booli.se rätt ofta, tänkte inte på att göra det nu... Dock inte säkert att det är @clarieml som köpte huset 1984 och bodde där till 2009 när det såldes för 4,8 Mkr. Släpper frågan, tack för infon - intressant med prisutveckligen i alla fall.
 
C
Maria T Maria T skrev:
Dock inte säkert att det är @clarieml som köpte huset 1984 och bodde där till 2009 när det såldes för 4,8 Mkr.
Nä, så klart. Men jag misstänkte att du var intresserad av prishistoriken snarare än @claireml :s personliga husaffärer(?)
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Tycker det är för mycket kaos. Man får ingen hemkänsla, färgerna funkar inte då dem bryter av i konstiga färgval.
Men smaken är som baken (y)

Edit= utsidan är jättebra gjord, mer insidan som inte funkar för mig
Redaktionen Redaktionen skrev:
Konsul Killmans villa i Höganäs är en q-märkt pärla på två våningar byggd redan 1886. På insidan har inredningsstylisten Marie Olsson Nylander skapat en cool atmosfär med prylar från både nu och då.

Du kan läsa artikeln här: Konsul Killmans villa i nyrenässans med cool stilmix på insidan
Redaktionen Redaktionen skrev:
Konsul Killmans villa i Höganäs är en q-märkt pärla på två våningar byggd redan 1886. På insidan har inredningsstylisten Marie Olsson Nylander skapat en cool atmosfär med prylar från både nu och då.

Du kan läsa artikeln här: Konsul Killmans villa i nyrenässans med cool stilmix på insidan
VTF
 
Någon som vet ifall det är sålt eftersom annonsen hos mäklaren är borttagen?
 
  • Gilla
oliva
  • Laddar…
Det ligger en låst artikel på expressen om det här. Någon som läst och kan berätta. Förstod de till sist att ett hus, som inte fått någon värdehöjande renovering på många år, inte dubblar sitt värde bara för att någon kändis inrett det, eller vad var det som hände?
 
En låst artikel där det förklaras varför de avbröt husförsäljningen.

För nio år sedan förvandlade Marie Olsson Nylander och hennes man Bill Nylander Kaptenshuset till en drömvilla. SVT följde även den renoveringen i Husdrömmar.

Men i vintras ansåg paret att det var dags att gå vidare, Kaptenshuset kom ut på Hemnet till försäljning, vilket rönte uppmärksamhet och blev omskrivet i media. Men så drogs det tillbaka. Vad hände?
– Vi skulle köpa ett annat hus, men det blev inte av. Jag vill inte gå in på varför, men det var anledningen. Så vi bor kvar nu tills vi hittar något annat, säger Marie Olsson Nylander.
Helst vill de hitta något i Höganäs kommun. Eller åtminstone i Skåne.

– Men vi får se hur det blir. Det är få hus ute till försäljning. Vi söker antingen ett äldre hus att renovera eller en tomt där vi kan bygga helt nytt.
Tills vidare bor de i Kaptenshuset.
https://www.sydsvenskan.se/2021-04-17/husdrommar-marie-letar-nytt-vantar-med-att-salja
 
I väntan på nästa hus så kan de ju göra klart renoveringen av det dom bor i. Gör dom det snyggt och ordentligt så borde det gå att sälja.
 
  • Gilla
l3ff3 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.