Gillar huset både exteriört och interiört. Gillar även paret och stilen de har. Men tar man bort inredningen så köper man ett ruckel utan tomt som ligger otroligt exponerat. Gissar att inredningen ingår för 14 miljoner, att det säljs som ett koncepthus.
 
  • Gilla
oliva och 1 till
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Mkt snack om lyxiga(?) produkter och mtrl, men inte ett ord om hantverksutförandet, Förmodligen eftersom det inte förefaller ha varit några riktiga hantverkare närvarande vid upprustningar och renoveringar. Allt (nytt) ser oerhört billigt och taffligt ut.
Medhåller. Lyxigt i deras ögon = dyra märkesprodukter och för stunden trendiga saker, och inte hantverkskunnande.
Shabby chic och allt det där. Det är sorgligt att se, men ändock lite bättre än de som blåser bort allt det gamla. Här finns i alla fall lite gamla detaljer kvar som man kan rädda om man är hängiven.

Så för mig: utsidan: ser fint ut! Kanske lite mindre återställnngar. Insidan: renoveringsobjekt. Prisläge: fel.
 
Började med nyfikenhet se på Husdrömmar Sicilien men väldigt fort blev det mest plågsamt att se och inte blev det bättre avsnitt för avsnitt med en fru som blir mer och mer hispig. Varför fick dessa en hel säsong och nu en säsong till?
Renoveringen bestod mest av att riva ut vad där fanns men sen blev det inte mycket mer. Riva ner tapeter på större delen av väggarna sen låta det vara. Fräsa ur spår för el sen låta det vara slarvigt överspacklat. Ta in någon som penslar upp giraffer och andra djur.
Golven såg ut att ha gjort sitt, fönstrena såg ut att trilla ut vilken dag som helst.
Köket såg ut som loppisköp. Badrummet gjordes av hantverkare och var det enda som låg på en förväntad nivå.
Hoppades på någon röd tråd i sista avsnittet men tyvärr. Det ser ut som någon fyllt upp huset med diverse lånade loppisprylar. Mestadelen överblivet från huset i Höganäs? En stor eloge till mannen som orkar utföra själva jobbet som en sådan hispig fru kräver utan att själv lyfta ett enda verktyg, och ändra sig stup i kvarten.

Varför allt prat om det rosa huset i Italien då? Jo för att detta paret har gjort precis samma här. Kanske finns det en del som ser någon tjusning i en sådan så kallad ”renovering” men det kan majoriteten omöjligt göra. Om ni som säljer huset läser detta så ursäkta men ni har nog lite väl höga tankar om vad man åstadkommit här. Mäklaren säljer hela huset på stylingen och inredningen. Varför? På vilket sätt skulle det höja värdet på huset?
Hoppas verkligen intressenter på visningarna lyckas se bortom alla prylar och hur huset kommer se ut när det är tömt.
14 miljoner i Höganäs!? :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Linnea86 och 7 till
  • Laddar…
Staffans2000
Allt trams huset är fyllt med och det klåpaktiga målningsarbetet, kan man bortse ifrån. Möjligen också det fula köket. Det är nog faktiskt det i särklass fulaste jag någonsin sett! Men läget. Det kan man inte göra någonting åt. Sedan priset på det. Helt barockt överprissatt.
Synd. För huset i sig, är mycket charmerande.

Staffan
 
  • Gilla
l3ff3 och 3 till
  • Laddar…
14 miljoner för ett renoveringsobjekt, jisses
 
Staffans2000
Nytt försök.

Fick Googla.
"Superstylisten" Marie Olsson. Det förklarar varför huset är fyllt av ett hopkok av besynnerliga inredningsattiraljer. Som tur är, är det något den nye ägaren kan välja att ha kvar, eller rensa ut, då de inte påverkar husets stomme. Hade jag varit intresserad, skulle jag varit extra noga med att undersöka huset efter fel, då till synes all energi gått åt till inredningsdetaljerna.

Staffan
 
  • Gilla
alchemilla mollis
  • Laddar…
Måste vara perfekt att ha rottingfåtöljer stå ute i trädgården året runt, antar dom får den fina patinan man vill åt då.
För övrigt, snygg målning i lilla wc, maskeringstejp, vad är det?
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Minns delvis avsnittet från husdrömmar. Det mesta har jag för mig de gjorde själva - exempelvis köket som till stor del också var begagnat. Några större renoveringar visades inte i programmet och inredningen följer väl inte med ?
 
  • Gilla
oliva
  • Laddar…
Staffans2000
L Thyrfalk skrev:
inredningen följer väl inte med ?
Tyckte jag läste ovan, att den ingick. Men jag kan ha fel.

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Tyckte jag läste ovan, att den ingick. Men jag kan ha fel.

Staffan
Det står inget om det i annonsen så det undrar jag.
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/objekt/?objektID=2396218

Givetvis väldigt intressant vad man där läser:
”Fastigheten säljs med friskrivningsklausul, vilket innebär att säljaren friskriver sig mot eventuella dolda fel i fastigheten. ”

”Renoveringar av nuvarande ägare
-Målning interiört
-Renovering av kök
-Renovering av badrum på ovanplan
-Renovering av den inredda vinden
-Anläggning av buxbomsträdgård”

Det var inte mycket värdehöjande gjort där sedan 2009.
Om målning ger en värdehöjning på så många miljoner ska jag direkt till bygghandeln och börja stryka på färg (y)
 
  • Gilla
Lemans och 1 till
  • Laddar…
C
L Thyrfalk skrev:
Minns delvis avsnittet från husdrömmar. Det mesta har jag för mig de gjorde själva - exempelvis köket som till stor del också var begagnat. Några större renoveringar visades inte i programmet och inredningen följer väl inte med ?
Serien började med att de skulle gjort allting själva, men sen skadade sig mannen plus att de påstod att man inte fick renovera själv pga att det var "k-märkt". Så det slutade med att de hyrde ett annat hus i närheten och tog in en massa klantverkare som gjorde fel och drog ut på tiden. Så det som skulle blivit ett renoveringsprogram kom istället i princip att handla om hur hon sprang runt på stan med barnen.
 
  • Gilla
  • Haha
Frelli2 och 4 till
  • Laddar…
H henke71 skrev:
Det står inget om det i annonsen så det undrar jag.
[länk]

Givetvis väldigt intressant vad man där läser:
”Fastigheten säljs med friskrivningsklausul, vilket innebär att säljaren friskriver sig mot eventuella dolda fel i fastigheten. ”

”Renoveringar av nuvarande ägare
-Målning interiört
-Renovering av kök
-Renovering av badrum på ovanplan
-Renovering av den inredda vinden
-Anläggning av buxbomsträdgård”

Det var inte mycket värdehöjande gjort där sedan 2009.
Om målning ger en värdehöjning på så många miljoner ska jag direkt till bygghandeln och börja stryka på färg (y)
Exakt. Och någon nämnde bergvärme men det var ju förra ägaren. Huset bör gå för max 10 tycker jag.
 
  • Gilla
oliva
  • Laddar…
Staffans2000
H henke71 skrev:
Det står inget om det i annonsen så det undrar jag.
Då har jag hallucinerat.
Det var iallafall en värdhöjande information.

Staffan
 
  • Gilla
henke71
  • Laddar…
Friskrivning? Varför ska man motivera det? Är det så dåligt gjort?
 
  • Gilla
oliva
  • Laddar…
H henke71 skrev:
-Anläggning av buxbomsträdgård”
Det här tycker jag var väldigt komiskt :D! Förväntade mig en maffig trädgård á la England. Kanske är det så men det var svårt att se på drönarbilderna. Vet inte om buxbom är ruggigt dyrt (typ som saffran) men jag tror inte det.
 
  • Haha
  • Gilla
Bruk och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.