16 828 läst · 62 svar
17k läst
62 svar
Kompressor fungerar ej - varför?
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Jag tror bannemej att det funkar nu. Ingen röd varningslampa på rumsgivaren när jag kommer hem och ingen varning på värmepumpen.CHEMAS skrev:
Jag fick idag lära mig att loggen laggar efter med ett helt dygn så där kan jag inte kolla förrän imorgon.
Men var sitter kompressorlindningarna? Menar du de direkta anslutningarna på kompressorn där ute?
Ja precis. Man tar bort kablarna från kompressorn(den svarta "burken") eller vid motorskyddet o mäter där över. Alt. Meggar.Per Eskilsson skrev:Jag tror bannemej att det funkar nu. Ingen röd varningslampa på rumsgivaren när jag kommer hem och ingen varning på värmepumpen.
Jag fick idag lära mig att loggen laggar efter med ett helt dygn så där kan jag inte kolla förrän imorgon.
Men var sitter kompressorlindningarna? Menar du de direkta anslutningarna på kompressorn där ute?
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Jag tror att även efter han bytt ut kontaktor och motorskydd så var det lägre spänning på en fas, men kanske inom felmarginalen. Eller så var svängningarna inte lika stora som tidigare.
Nämnas kan att det stod på värmepumpen att vi har 16 A, medan vi har hela 35 A sedan i våras, men det kanske inte har med saken att göra.
Nämnas kan att det stod på värmepumpen att vi har 16 A, medan vi har hela 35 A sedan i våras, men det kanske inte har med saken att göra.
har bekymmer med ”motorskydd kompressor” har provat byta säkringar men felet återkommer hela tiden. Tips på vad de kan va? Samt någon som har koll på ålder på denna?E Emanuel01 skrev:
Hej! Väcker liv i denna lite.
Jag har idag installerat en Ecoair 107 (beg) mot min Ecoel panna 1550 båda från 2010. Får felmeddelande Motorskydd kompressor på EcoElen. Kan felet vara pga att det saknas gas?? Hur återställer jag felet?
Jag har idag installerat en Ecoair 107 (beg) mot min Ecoel panna 1550 båda från 2010. Får felmeddelande Motorskydd kompressor på EcoElen. Kan felet vara pga att det saknas gas?? Hur återställer jag felet?