C carra skrev:
Vad har du hittar du för FLISMASKIN hos Biltema...De har så vitt jag kan se bara en kompostkvarn....En FLISMASKIN kostar från cirka 5000¨:- i bästa fall.... Jag har haft en AL-KO kompostkvarn och en kompostkvarn från Biltema den senare med vals etc där mothållet gick sönder efter ett tag bytte det själv o sålde sen den kvarnen också....Ingen ide att köpa dessa underpresterade maskiner....I och för sig presterar de(tveksamt) vad de utlovar men det är ingenting att satsa på om du vill FLISA.....Måste var fjuttiga träd som du "flisat" ned....
Upprörd?
 
S
P PatrickStr skrev:
Tittar på att köpa en kompostkvarn till trädgården och väljer mellan Ryobi RSH3045U, Ryobi 2045 och Biltemas kompostkvarn.
Vill lägga max 3,500 på en så någon som har en av dessa modeller ?
Läste att Sara Bäckman har Ryobi3045 och använder flisen till lägga i sina land.
Köp Biltemas. Den är robost och fungerar utmärkt. Den tar grenar som är 40 mm. Jag har en sådan och är jättenöjd. Den har en bra behållare och bra säkerhetsanordningar. Lätt att plocka isär huset för den roterande kniven för rengöring. Hyfsat pris också.
 
S
S segv skrev:
Biltemas var testvinnare i råd och rön så jag köpte den. Tycker den funkar bra, men råd och rön testar ju inte hållbarheten så efter ett par år så är det nåt kinesiskt kullager i den som börjar ge upp och den börjar låta mer som en stenkross än kompostkvarn. Tråkigt.
Otur. Jag har kört mycket med min utan problem. Byt lagret så blir den som ny igen.
 
C
MacAver MacAver skrev:
Upprörd?
Nej inte alls....
 
A AndersS skrev:
Skene Järn AB
Bäckeskogsgatan 4
504 68 Borås
L Lukasl skrev:
Köpte en Ryobi och har bara haft den någon vecka men är nöjd. De tunnaste färska pinnarna blir inte alltid malda men väldigt smidigt att bli av med stora grenar. Har lagt under buskar och tänker lägga under häcken också.
Lägger in en film på hur den jobbar samt ett foto på hur det blev som täckmaterial runt ett träd. Som sagt väldigt nöjd så här långt, får återkomma gällande kvalitet lite senare.
Ser bra ut är det den större du köpte rsh3045 ?
 
A AndersS skrev:
Skene Järn AB
Bäckeskogsgatan 4
504 68 Borås

Var Enanders innan i Borås numera uppköpta av Skene järn och har tyvärr blivit mycket sämre service på allt svårt att nå fram på telefon, butikssäljare kan inte svara på frågor väldigt ofta, klarar inte av att montera motorsågskedja riktigt efter han har frågat om man vill ha hjälp med det , gick till verkstaden så fixade de det utan problem sen

Men finns guldkorn vid ett besök så fick jag tag på en i butiken som kunde hjälpa till o svara på allt, gick därifrån helt chockad
 
P PatrickStr skrev:
Ser bra ut är det den större du köpte rsh3045 ?
Japp, 3000 w.
 
Vi har en biltema hemma men tyvärr finns inte reservdelera att köpa löst. Mothållet mot kniven är sönderslitet och en sådan går inte att få tag på. Man får köpa en ny maskin enligt biltema. Har ni tänkt att använda kompostkvarnen många år så kolla upp att det går att köpa reservdelar vid behov.
 
  • Gilla
segv och 1 till
  • Laddar…
W wazimu skrev:
Vi har en biltema hemma men tyvärr finns inte reservdelera att köpa löst. Mothållet mot kniven är sönderslitet och en sådan går inte att få tag på. Man får köpa en ny maskin enligt biltema. Har ni tänkt att använda kompostkvarnen många år så kolla upp att det går att köpa reservdelar vid behov.
Hör med Jula. Deras maskins manual är samma som Biltemas och dom har reservdelar
 
  • Gilla
MacAver
  • Laddar…
P
P PatrickStr skrev:
Tittar på att köpa en kompostkvarn till trädgården och väljer mellan Ryobi RSH3045U, Ryobi 2045 och Biltemas kompostkvarn.
Vill lägga max 3,500 på en så någon som har en av dessa modeller ?
Läste att Sara Bäckman har Ryobi3045 och använder flisen till lägga i sina land.
Köpte nyligen en Bosch turbinecut för ca 4000kr med deras prisgaranti.
Mycket nöjda med den.
Kollade innan på biltema, bauhaus, jula, stihl samt stiga.
Slutsatsen blev att alla utom bosch turbinecut kommer från samma ställe då de är identiska på insidan och specifikationerna är snudd på identiska.

Så mitt råd är att köpa den billigaste eller dyraste.
 
P PsychoCheF skrev:
Köpte nyligen en Bosch turbinecut för ca 4000kr med deras prisgaranti.
Mycket nöjda med den.
Kollade innan på biltema, bauhaus, jula, stihl samt stiga.
Slutsatsen blev att alla utom bosch turbinecut kommer från samma ställe då de är identiska på insidan och specifikationerna är snudd på identiska.

Så mitt råd är att köpa den billigaste eller dyraste.
Är det AXT 25D som ni köpte då ?
 
P PatrickStr skrev:
Tittar på att köpa en kompostkvarn till trädgården och väljer mellan Ryobi RSH3045U, Ryobi 2045 och Biltemas kompostkvarn.
Vill lägga max 3,500 på en så någon som har en av dessa modeller ?
Läste att Sara Bäckman har Ryobi3045 och använder flisen till lägga i sina land.
vi köpte den de hade på kampanj på jula för 995 kr för ett tag sen. Den är riktigt bra! Vi har flisat ner grenarna från 8 fällda björkar och den går än. Kan dock tillägga att den första tvärdog efter några timmars påfrestning. Men vi fick en ny, och den tuggar på hur fint som helst.
 
emmschen emmschen skrev:
vi köpte den de hade på kampanj på jula för 995 kr för ett tag sen. Den är riktigt bra! Vi har flisat ner grenarna från 8 fällda björkar och den går än. Kan dock tillägga att den första tvärdog efter några timmars påfrestning. Men vi fick en ny, och den tuggar på hur fint som helst.
Det var den lilla på Jula med tanke på priset, stora kostar 1,900.

Antingen får man köpa när det är så billigt eller köpa det bästa typ Bosch alt Ryobi efter jag varit o kollat på olika så känns det som.
 
P PatrickStr skrev:
Är det AXT 25D som ni köpte då ?
25TC. 25D har ett annat skärsystem.

(eller jag vet ju inte vilken han köpte, men boschkvarnen med ”turbine cut” är den som heter tc.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.