18 877 läst · 101 svar
19k läst
101 svar
Köpte hus "målat" med kreosot
Min fråga var vem köparen anmält till Arn utifrån vilka förhållanden Arn prövar. Den enda han köpt en tjänst av som är reklameringsbar är besiktningsmannen så därför gissar jag på att det är det anmälan till Arn går ut på.R Rejäl skrev:
”Är det mitt ansvar, eller besiktningsmannen, säljaren, banken eller mäklaren?” står han och säger rätt in i kameran.
Nånannanismen som 90-talisterna blivit itutade har nog aldrig varit tydligare.
De han glömde beskylla är grundskolelärarna.
Nånannanismen som 90-talisterna blivit itutade har nog aldrig varit tydligare.
De han glömde beskylla är grundskolelärarna.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 282 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 282 inlägg
Nåja, den starka undersökningsplikten för köparen vid fastighetsaffärer är ju nästan osvensk med dagens kulturella mått mätt, så det är något man måste lära sig. Detta upplägg är nog svårt att förstå intuitivt som ung särskilt som det man oftast stöter på är att man är konsument och skyddas av stark konsumenträtt. T ex skola och media går ju heller inte igenom civilrättsliga relationer där man inte är konsument särskilt ofta, man betonar istället konsumentrollen. Eller det offentligas starka roll.
Nej alla har faktiskt inte ett välfungerande luktsinne. Det kan finnas många orsaker bland andra:SågspånPappspikEternit skrev:
https://janusinfo.se/nyheter/tidnin...ovidpatienter.5.49d8318c17d3925563962e0c.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.internetmedicin.se/oron-nas-och-halssjukdomar/luktbortfall
Jag tycker det finns många personer som inte har ett fungerande luktsinne, eller iaf ett reducerat sådant, eller så är det jag som har ett väldigt bra.
Får ofta höra när jag kommenterar en lukt "Nä, jag känner inget"
Roligast var när jag klev in på en husvisning, och sa direkt i hallen "Här luktar det mögel"
Alla på visningen och mäklaren sprang runt med näsan i vädret och jag fick höra flera gånger "Nä, tycker du det, jag känner inget" kanske viste de inte hur mögel i ett hus luktar.
Mäklaren kontrade med att det var impregnerade syllar, vilket framgick, och luktade man utmed golvet vid ytterväggarna luktade det impregnerat virke.
Mögeldoften var nått annat, kändes mer tydligt på vinden vid golvet, även fast undertaket/råsponten såg bra ut, troligtvis fukt/mögel i isoleringen, golvet var heltäckande så det gick inte att kolla.
Får ofta höra när jag kommenterar en lukt "Nä, jag känner inget"
Roligast var när jag klev in på en husvisning, och sa direkt i hallen "Här luktar det mögel"
Alla på visningen och mäklaren sprang runt med näsan i vädret och jag fick höra flera gånger "Nä, tycker du det, jag känner inget" kanske viste de inte hur mögel i ett hus luktar.
Mäklaren kontrade med att det var impregnerade syllar, vilket framgick, och luktade man utmed golvet vid ytterväggarna luktade det impregnerat virke.
Mögeldoften var nått annat, kändes mer tydligt på vinden vid golvet, även fast undertaket/råsponten såg bra ut, troligtvis fukt/mögel i isoleringen, golvet var heltäckande så det gick inte att kolla.