28 165 läst · 55 svar
28k läst
55 svar
Köpte fönster från Polen, både fast och skjutdörr läcker in
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 248 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 248 inlägg
Att det är en smal springa på insidan säger inget om att det inte skulle vara tätt. Du har har fortfarande inte lagt upp någon bild hur det ser ut på utsidan så att man kan se montageutförandet.H Helena Morén skrev:Tack för ditt svar! Det är precis så vi har upptäckt att vatten tar sig in. Vi har skjutit in ett bladmått mellan karmen och fönsterglaset. Detta är i det fasta fönstret och det är konstaterat. Vi vet fortfarande inte hur vattnet tar sig in i skjutdörrarna och skjutdörrarnas fasta partier.
Hej och tack för ditt svar! Det var lite det jag var ute efter eftersom ingen vi har pratat med inte har varit med om något liknande. På bilden ser du att vi kan skjuta in ett bladmått mellan karm och går in till insidan av glaset. Detta är det fasta glaset. Vi vet fortfarande inte hur vattnet kommer in genom skjutdörrarna och de fasta skjutdörrarna.
Fotot är taget utifrån! Tyvärr har jag åkt ifrån landet nu men lägger upp bild utifrån till helgen!S sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 248 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 248 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 766 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 766 inlägg
OM det nu är en sådan glipa på utsidan och vattnet kommer in den vägen så har jag lite svårt att förstå varför man inte efter 7 år dragit några strängar av vit eller klar silikon och löst problemet.
H Helena Morén skrev:
Hej!MultiMan skrev:
Det har vi gjort efter att vi kom på att vattnet kom in där. Men min fråga från början var om våra skjutdörrar som tar in vatten någonstans och om någon hade erfarenhet av det!
Hej! Efter att ha skickat bilder till fabriken i Polen så kommer de v.48 och tittar på dem!
De hade andra ärenden hit också så det passade bra att de kom och tittade på mina skjutdörrar!
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Montering av låscilinder i Elitfönster altandörr, bara inifrån?
Fönster & Dörrar -
Tips reservdelar fönster Myresjöhus från 1991
Fönster & Dörrar -
Klisterrester från fönster?
Fönster & Dörrar -
Ful-laga treglas fönsterbåge från -78
Fönster & Dörrar -
Loft med ingång från gaveln, vilken lucka/dörr/fönster?
Fönster & Dörrar