S
H Helena Morén skrev:
Tack för ditt svar! Det är precis så vi har upptäckt att vatten tar sig in. Vi har skjutit in ett bladmått mellan karmen och fönsterglaset. Detta är i det fasta fönstret och det är konstaterat. Vi vet fortfarande inte hur vattnet tar sig in i skjutdörrarna och skjutdörrarnas fasta partier.

Hej och tack för ditt svar! Det var lite det jag var ute efter eftersom ingen vi har pratat med inte har varit med om något liknande. På bilden ser du att vi kan skjuta in ett bladmått mellan karm och går in till insidan av glaset. Detta är det fasta glaset. Vi vet fortfarande inte hur vattnet kommer in genom skjutdörrarna och de fasta skjutdörrarna.
Att det är en smal springa på insidan säger inget om att det inte skulle vara tätt. Du har har fortfarande inte lagt upp någon bild hur det ser ut på utsidan så att man kan se montageutförandet.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Att det är en smal springa på insidan säger inget om att det inte skulle vara tätt. Du har har fortfarande inte lagt upp någon bild hur det ser ut på utsidan så att man kan se montageutförandet.
Fotot är taget utifrån! Tyvärr har jag åkt ifrån landet nu men lägger upp bild utifrån till helgen!
 
S
H Helena Morén skrev:
Fotot är taget utifrån! Tyvärr har jag åkt ifrån landet nu men lägger upp bild utifrån till helgen!
Vad är det för fönsterkonstruktion egentligen? Fattar inget.
 
MultiMan
OM det nu är en sådan glipa på utsidan och vattnet kommer in den vägen så har jag lite svårt att förstå varför man inte efter 7 år dragit några strängar av vit eller klar silikon och löst problemet.
 
H Helena Morén skrev:
Fotot är taget utifrån! Tyvärr har jag åkt ifrån landet nu men lägger upp bild utifrån till hel
MultiMan MultiMan skrev:
OM det nu är en sådan glipa på utsidan och vattnet kommer in den vägen så har jag lite svårt att förstå varför man inte efter 7 år dragit några strängar av vit eller klar silikon och löst problemet.
Hej!
Det har vi gjort efter att vi kom på att vattnet kom in där. Men min fråga från början var om våra skjutdörrar som tar in vatten någonstans och om någon hade erfarenhet av det!
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
N
Hur gick det för dig?
 
Hej! Efter att ha skickat bilder till fabriken i Polen så kommer de v.48 och tittar på dem!
 
H
Åker dom från Polen och tittar på fönstret efter 7år utan problem?
 
De hade andra ärenden hit också så det passade bra att de kom och tittade på mina skjutdörrar!
 
N
H Helena Morén skrev:
De hade andra ärenden hit också så det passade bra att de kom och tittade på mina skjutdörrar!
Vad heter bolaget du köpte från? Bra att spara när det är dags för mig att byta fönster.
 
N Noun skrev:
Vad heter bolaget du köpte från? Bra att spara när det är dags för mig att byta fönster.
Hej, det heter Norwood. De lanserar sina produkter som nordenanpassade fönster. Jag har blivit vänligt bemött och idag blev jag uppringd av dem och de kommer nästa vecka.
 
  • Gilla
Noun
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.