27 388 läst · 55 svar
27k läst
55 svar
Köpte fönster från Polen, både fast och skjutdörr läcker in
Har polska fönster av 2 olika fabrikat o dom är helt täta o lätta att öppnaH Helena Morén skrev:Köpte fönster från Polen, både fast och skjutdörrar. Båda dessa typer av fönster läcker in. Sedan är skjutdörrarna väldigt tröga att öppna
Är det någon som har erfarenhet av Polska fönster? Köpte från en fabrik i Polen som heter Norweg och som lovade nordenanpassade fönster!
De läcker in och är tröga att öppna.
Hämta trädgårdsslang och testa själv så ser du vart vatten kommer in.
Om detta har pågått i 7 år och fönsterna ser så bra ut som det gör på bilderna så är det nog inget fel på dem.
Altanen utanför, är den monterad mot huset? Du kanske saknar tröskelbeslag/droppbleck som stoppar vattnet
från altanen?
Om detta har pågått i 7 år och fönsterna ser så bra ut som det gör på bilderna så är det nog inget fel på dem.
Altanen utanför, är den monterad mot huset? Du kanske saknar tröskelbeslag/droppbleck som stoppar vattnet
från altanen?
Redigerat:
HejH Helena Morén skrev:Köpte fönster från Polen, både fast och skjutdörrar. Båda dessa typer av fönster läcker in. Sedan är skjutdörrarna väldigt tröga att öppna
Är det någon som har erfarenhet av Polska fönster? Köpte från en fabrik i Polen som heter Norweg och som lovade nordenanpassade fönster!
De läcker in och är tröga att öppna.
Då vi håller på med fönstermontage så är ditt problem är inte ovanligt med polska fönster. Oftast saknas vattenkant eller spår i karmen till fönsterbleck. Vattenavriningsrännan i tröskel läcker i hörnen eller är felkonstruerade för att kunna stå emot ett vattentryck (vid blåst och regn) Jag kan se på dina bilder man har försökt på många sätt att åtgärda problemet med silicon runt båge och glas. Tyvärr så brukar det sluta med att man får byta fönsterparti för utredningar och olika åtgärder slutar med dåligt resultat.
Hade samma problem med en altandörr från elitfönster. Självklart är det montaget som är dåligt, det är ju mellan fönsterkassetten och väggen det läcker in!?? Dina fönster i sig tar ju inte in vatten!
I mitt fall var snickaren här 5 ggr och sa att allt ser så bra ut, allt är tätt, kanske kan lägga nån liten sträng fogmassa nånstans extra för syns skull. Problemet fortsatte och jag låg på och ringde elitfönsters huvudkontor och då kom det en annan snickare som gjorde om momtaget från grunden och med en helt annat detaljarbete och noggrannhet. Sedan dess är det snustorrt efter under stormarna som varit. Tidigare läckte det in vid minsta duggregn.
I mitt fall var snickaren här 5 ggr och sa att allt ser så bra ut, allt är tätt, kanske kan lägga nån liten sträng fogmassa nånstans extra för syns skull. Problemet fortsatte och jag låg på och ringde elitfönsters huvudkontor och då kom det en annan snickare som gjorde om momtaget från grunden och med en helt annat detaljarbete och noggrannhet. Sedan dess är det snustorrt efter under stormarna som varit. Tidigare läckte det in vid minsta duggregn.