D dddssaal skrev:
Vet som sagt vem som äger, kan bara inte få tag på personen
Går kanske använda släktforskningsmetodik. Försök leta upp släktingar och via dem ev. skapa kontakt.
Finns sajter som beskriver hur man letar i nutid.
 
  • Gilla
dddssaal
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Går kanske använda släktforskningsmetodik. Försök leta upp släktingar och via dem ev. skapa kontakt.
Finns sajter som beskriver hur man letar i nutid.
vet ju mamman, men inte hur tillgänglig hon är
 
P pmd skrev:
Jag tycker att du ska försöka få till ett personligt möte med fastighetsägaren. Det gör att det går fortare att komma fram till om den vill sälja eller inte och det är trevligare att sitta och prata om saken än att brevväxla via dennes mamma.

Fastighetsägarens mamma kanske dock kan vara behjälplig med att orda ett möte.

En värdering av en renommerad värderingsfirma vore nog också bra. Annars kanske du får valsa runt i pressen som Ebba Busch …
Lär ju bli ett personligt möte framöver, men lättast blir nog att skicka brev till mamman initialt. Tänker inte köpa huset via brevväxling haha
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
D dddssaal skrev:
vet ju mamman, men inte hur tillgänglig hon är
Jo, men får du ingen kontakt med henne kan ju annan släkting ha bättre kontakt och hjälpa dig. Vill du köpa så tar man de vägar som kan vara framkomliga.
 
D dddssaal skrev:
Det är väl verkligen väsentligt, det måste du ju förstå. Varför har du fått för dig att jag vill göra en god gärning, det har jag aldrig sagt.

Det handlar om att jag vill köpa en fastighet av en person för ett pris som är rimligt, fastighetsägaren är svår att få tag på pga tidigare nämnda anledningar. Jag vill ha en diskussion om hur man bäst går till väga med kontakt och sådant.

Jag bad inte om hjälp om:
Det är ett rimligt pris
Om det är moraliskt korrekt
Om jag gör en god gärning
Om jag ska hyra eller köpa

Kan du snälla förstå det?
Kan du även sluta att dra slutsatser angående mig som person och mina motiv från en uppfattning du har om priset, vilket du bevisligen inte har en aning om.

Jag vill inte ha en diskussion om detta då det är helt irrelevant.
Heter du möjligtvis Ebba i förnamn? :cool:
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Om du vet var ägaren bor, eller åtminstone vet vederbörandes senast kända adress, är det väl bäst att åka hem till honom eller henne och prata om en eventuell försäljning. Ett brev går visserligen att skicka men riskerar att bli oläst eller obesvarat.

Det svåra med det här, som jag ser det, är att få bort nuvarande boende ur huset.
 
abex abex skrev:
Heter du möjligtvis Ebba i förnamn? :cool:
Ja
 
Kollat kronofogden, helt ren. Nice ju!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.