Alfredo Alfredo skrev:
Varför vill man att något ska "lysa" när maskinen är klar? :thinking: Min slocknar helt strax efter det att den är klar och det begriper i alla fall jag vad det betyder. ;)
Ja, man fattar ändå.
Som en kompis sa till mig på gymnasiet för 40 år sen: "Jag har batteriindikator på min miniräknare"
"När displayen slocknar är batteriet slut".

• Gilla
  • Älska
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du är närmare sanningen än du anar. Nu är telefonen inte monterad på luckan men här kommer en nytagen skärmdump :geek::geek::geek:

[bild]
Då kan du ju ha en helintegrerad maskin ;)

• Gilla
sue_ellen
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Kul att någon är nöjd med sin SMEG, du är nog den första som uttrycker detta. I grund och botten en maskin gjord av arcelic dvs liknade cylindas turkiska linje. billiga reservdelar om man inte tar dessa från SMEG (vilket kan ta månader).
Sålt hundratals smegdiskar aldrig några problem. Dom har egen tillverkning i Italien. 2011 när fabriken gick trögt så erbjöds man köpa till bra priser. Så vi tog in 600st på eget lager. STA6143 samt STA8743. Smeg lämnade även 5 års garanti men till ingen nytta för konsument.

P Pin skrev:
Då kan du ju ha en helintegrerad maskin ;)
Ja ur den aspekten absolut. Dock tilltalas jag inte av att "bygga om" köket bara för att man måste byta diskmaskin. Sedan jag renoverade köket är jag inne på min tredje diskmaskin och jag föreställer mig att det inte är helt enkelt att flytta en lucka mellan maskiner flera gånger på ett "bra" sätt.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
A
D DFYD123 skrev:
Sålt hundratals smegdiskar aldrig några problem. Dom har egen tillverkning i Italien. 2011 när fabriken gick trögt så erbjöds man köpa till bra priser. Så vi tog in 600st på eget lager. STA6143 samt STA8743. Smeg lämnade även 5 års garanti men till ingen nytta för konsument.
Jag ser ju bara de som är defekta, eller står i ett kök där jag gör något annat så i mitt fall är det 100% missnöje
Bortsett från den rostfria satelitarmen och färgen så är det arcelik grejjer

Vår "gamla" Asko (köpt 2012) piper med tre korta pip (om jag minns rätt antal) när det är klar, vilket är svårt att missa om man är hemma. Och det är man ju eftersom vem vill köra en diskmaskin om man inte är hemma...

Hep Hep skrev:
Fast det måste rimligen finnas en viss tids fördröjning som är ok. Vår Asko som är 3 år ungefär har tre färger. Blå när det fortfarande är ok att fylla på, röd när den är igång och grön när den är klar (och därmed är i stand by-läge). Eftersom den gröna inte bara blinkar till så finns det en mjukhet i regeln.

Jag ska försöka kolla hur länge den lyser, men de är en bra stund.
Fortsätter prata med mig själv.

Nu är Askon färdig sedan två timmar och nog lyser den grönt fortfarande. Vet inte om det finns en mjukhet i regeln, eller om jag borde ringa Brüssel och skvallra.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Dåså, förtydligat och klart. 0,5 watt räcker ju och blir över för en lysdiod.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
A
R roli skrev:
Det fanns lätta cyklar med 24 växlar för 20 år sedan också så på den fronten har det inte hänt speciellt mycket.
???
Tycker det har hänt enormt mycket. Min rätt nya Specialized är snabbare och bättre än allt likvärdigt för 20 år sedan samma prisklass. Tex skivbromsar, beröringsfri magnetdynamo, växelövervakning, kolfiber inte så mkt dyrare än metallram, växlar som aldrig krånglar, vikt.

Blodsoppen
En kompis sade en gång att deras diskmaskin hette Josefin.... Vilket var han syster:whistle:

• Haha
fremax
  • Laddar…
hsd
Våran hette Amanda i många år , numera är den namnlös

A
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
En kompis sade en gång att deras diskmaskin hette Josefin.... Vilket var han syster:whistle:
Schysst

Redigerat:
Höghus Höghus skrev:
Siemens har bara Iq500-modeller med Variohinge, inga Iq700. Jag trodde det krävdes en Iq700 för att få en tysktillverkad, men det kan vara fel. Vad säger @electroluxaren , är Iq500 nåt att ha? Det verkar gå att få en SX75ZX48CE på Elon för 13995 med 5 års garanti, inkommer 20/9.
Mycket dyrare än Ikea Diskad, 9495kr, vilken då enligt bilden ovan är en Bosch Serie 8.

/Höghus
ASKO XXL möjliggör IKEA-lucka utan variohinge som riskerar att krångla. På köpet får du en maskin som väljer enorma mängder disk.

S scasi skrev:
ASKO XXL möjliggör IKEA-lucka utan variohinge som riskerar att krångla. På köpet får du en maskin som väljer enorma mängder disk.
@electroluxaren dissar moderna Asko.
Jag lyssnar.

/Höghus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.