37 490 läst · 234 svar
37k läst
234 svar
Köpa diskmaskin; vilka ska man undvika?
Köp en lott...G Grumsgrums skrev:
I ett område här i Uppsala med radhus som stod klart för ca 5 år sedan hade Smeg fått jackpott och levererat vitvaror till husen. Av 20 hus har (minst) sex stycken fått sina diskmaskiner utdömda redan.
Då det du hittills citerat mig låter mycket som gissningar och antaganden, så undrar jag vilken verklig erfarenhet du har i dina rekommendationer.electroluxaren skrev:
Du verkar ju på något sätt arbeta/har arbetat i branschen.
Många hoppas nog att en maskin för 25000:- håller längre än en för 10000:-, men det är ingen som kan veta/garantera hur mycket längre den håller.
Finns det alternativ för oss som inte vill ha lullull utan bara premierar ren disk, låg ljudnivå och komponenter av hög kvalité?
Men så är det. nya modeller trycks fram hela tiden en del kommer vara bra och många kommer att vara dåliga. Idag är det finesserna man säljer på. "alla" vill sitta i soffan och köra diskmaskinen. Köp en maskin med 5-års garanti. Den kanske inte håller så länge men du blir inte lika besviken.X xLnT skrev:Då det du hittills citerat mig låter mycket som gissningar och antaganden, så undrar jag vilken verklig erfarenhet du har i dina rekommendationer.
Du verkar ju på något sätt arbeta/har arbetat i branschen.
Många hoppas nog att en maskin för 25000:- håller längre än en för 10000:-, men det är ingen som kan veta/garantera hur mycket längre den håller.
Finns det alternativ för oss som inte vill ha lullull utan bara premierar ren disk, låg ljudnivå och komponenter av hög kvalité?
Bosch serie 8 väljer jag själv det är en stabil plattform.
Familjens gamla Electrolux från 1981 hade en färgindikator som visade när disken var klar. Det var en klisterlapp som medföljde maskinen som man satt fast på luckan och ändrade färg beroende på temperatur, funkade dock mindre bra varma sommardagar och slutade fungera efter några år!P Pin skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 516 inlägg
Är du nöjd med den annars eller är den Diskad?Dan_Johansson skrev:
Tyvärr verkar inte Bosch serie 8 funka till Ikeas Metod-kök.electroluxaren skrev:Men så är det. nya modeller trycks fram hela tiden en del kommer vara bra och många kommer att vara dåliga. Idag är det finesserna man säljer på. "alla" vill sitta i soffan och köra diskmaskinen. Köp en maskin med 5-års garanti. Den kanske inte håller så länge men du blir inte lika besviken.
Bosch serie 8 väljer jag själv det är en stabil plattform.
Vi försökte köpa Ikeas värsting i juli, men den fanns inte och kommer in först i januari.
/Höghus