Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!

• Gilla
redep och 6 till
  • Laddar…
Såg nu att Byggmax också säljer samma system och till samma priser. Hejdå Bauhaus!

• Gilla
redep och 4 till
  • Laddar…
S
Du kan även gå till automater och byta som finns lite här och var. Till och med rusta, ÖoB och mackar brukar ha det

• Gilla
Mazdarune och 4 till
  • Laddar…
Det är väl standard överallt? Finns till och med automater för automatiskt byte

• Gilla
Ådi88 och 7 till
  • Laddar…
Brukar byta på Elgiganten.
Där är var 3e gratis

• Gilla
  • Wow
Skodic och 6 till
  • Laddar…
Är väl fritt att byta var man vill.
Rusta låg bra till i pris tidigare, så även Byggmax.
Eleganten likaså.

• Gilla
Mazdarune och 3 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Det är väl standard överallt? Finns till och med automater för automatiskt byte
Jag fick för mig att PC5 och PC10 kan man bara byta mot PC-flaskorna. Eller? Hornbach säljer nåt som de kallar CL5 och CL10. Kan jag gå dit med min PC5 flaska och byta mot en CL5 och betala endast för gasen?

• Gilla
M.Benkt
  • Laddar…
Tack för alla snabba tips allihopa! Jag trodde att jag var inlåst men det verkar inte så :) Aldrig mer Bauhaus!

• Gilla
  • Älska
stugan_i_skogen och 3 till
  • Laddar…
E Einie skrev:
Jag fick för mig att PC5 och PC10 kan man bara byta mot PC-flaskorna. Eller? Hornbach säljer nåt som de kallar CL5 och CL10. Kan jag gå dit med min PC5 flaska och byta mot en CL5 och betala endast för gasen?
Kompositflaskor brukar bytas mot komposit. (PC/PK)

• Gilla
Einie
  • Laddar…
E Einie skrev:
Hornbach verkar ha nått eget
”Observera att vi endast byter gasolflaskor från GlobalGas.”

men du kan ju även åka till t.ex gasolfyllarna och fulla upp flaska, där betalar du för den gas du fyller på din flaska. Så den behöver inte ens vara tom.

• Gilla
  • Älska
guiness och 11 till
  • Laddar…
Vem köper gasol på byggvaruhus när det finns automatiska där man bara stoppar in sin flaska och byter?

• Gilla
Toye_ och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vem köper gasol på byggvaruhus när det finns automatiska där man bara stoppar in sin flaska och byter?
Jag, tills för en timme sedan

• Haha
  • Gilla
Anonymiserad 358496 och 31 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Brukar byta på Elgiganten.
Där är var 3e gratis
Kör också på Elgiganten. Inte har de bara lyckats ge mig überrabatt på en ny 10:a. De har också varit billigast på att fylla på! Var tredje gratis eyy?

• Gilla
Carl Johansson och 1 till
  • Laddar…
Vad har ni för priser på fyllning PC10? Tror jag gav 400 spänn sist på en sån där automat, kanske litet saftigt eller?

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Vad har ni för priser på fyllning PC10? Tror jag gav 400 spänn sist på en sån där automat, kanske litet saftigt eller?
369:- Byggmax Borlänge, idag.
Tror det ligger under vad vi betalar på AGA med rabatt. :oops:

• Gilla
  • Wow
Mazdarune och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.