54 115 läst · 124 svar
54k läst
124 svar
Köp inte gasol på Bauhaus!
Jag var förra året på Bauhaus Sisjön och det var samma process där tyvärr.mnils skrev:
Det är samma på alla. Lite olika exakt var flaskorna finns dock. Men det måste betalas i kundtjänst, men i Upplands Väsby t.ex. så hämtar de flaskan åt dig. Men den är ju längst bort i varuhuset så det tar lång tid att få den...E Einie skrev:
Jag köper som sagt också säkerhetsaspekten, men låt mig betala i den närmaste kassan iallafall...eller vilken kassa som helst.
/Jocce
Köper all min gasol på Bauhaus i Sisjön, blir väl en 6-7 påfyllningar per år. Precis i början av sommaren så brukar gasolen ta slut (men då gör den det överallt förutom gasbutikerna) men i övrigt så har jag aldrig haft något problem. Man går till kassan, säger att man vill ha en ny, väntar ett par minuter och så är det klart. Har aldrig behövt gå någon annanstans för att hämta en flaska. Helt ärligt så ser jag inte problemet.
Kan du köpa den i vilken kassa som helst ?dd88 skrev:Köper all min gasol på Bauhaus i Sisjön, blir väl en 6-7 påfyllningar per år. Precis i början av sommaren så brukar gasolen ta slut (men då gör den det överallt förutom gasbutikerna) men i övrigt så har jag aldrig haft något problem. Man går till kassan, säger att man vill ha en ny, väntar ett par minuter och så är det klart. Har aldrig behövt gå någon annanstans för att hämta en flaska. Helt ärligt så ser jag inte problemet.
I de varuhus jag varit i (uteslutande Stockholm) så är det Kundtjänst som gäller, och oftast kö dit (försöker därför åka vardagskväll), och beroende på varuhus så ska de antingen komma med en flaska från andra änden av varuhuset (allt från 5-20 minuter), alternativt som TS skriver, man får ta bilen runt till drive-in-delen för att där be någon hämta som då tar ett par minuter.
Jag ser det inte som jättebökigt men det skulle kunna vara så mycket smidigare.
/Jocce
Tycker ändå att deras lösning angående gasol är rätt smidig....i alla fall om man jämför med deras uthyrning av maskiner....E Einie skrev:Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!
Bestämde mig för att måla om gargegolvet. Det var lackat sedan tidigare. Så för att få ett bra resultat ville jag rugga upp ytan på lacken. Bokade därför en golvslip på Bauhaus en fredag kväll. När jag kom dit så blev jag väl upplyst om att återlämning efter avtalad tid skulle stå mig dyrt
Det tog därefter cirka 20 minuter av min hyrestid för personalen i kundtjänst att hitta några slippapper till maskinen. Väl vid bilen kunde jag på några sekunder konstatera att slippapper och maskin inte passade ihop....
Inne hos kundtjänst googlade de och allt möjligt för att hitta några slippapper. Men NEJ - papper har de inte till de maskiner som de själva hyr ut!!
Någon hjälp fick man inte utav Bauhaus. Ingen annan maskin fanns att få tag i någonstans på helgen. Så valen var att återigen packa in allt i garaget utan att slipa och måla något garagegolv - eller att slipa golvet med en liten jäkla hand-slipmaskin. Eftersom det redan tagit 4 timmar att tömma garaget så slutade med att jag kröp runt på knäna och slipade gargegolvet.....tack Bauhaus...