54 121 läst · 124 svar
54k läst
124 svar
Köp inte gasol på Bauhaus!
Besserwisher
· The Great North
· 977 inlägg
Pc10 fyllning 300:- https://gasolkompaniet.se/
Är inte flaskan helt tom får man lite lägre pris.
Automater är dyrare då PC10 flaskor måste provtryckas var 10:e år så en hel del av de tomma de får in behöver extra hantering och en del blir kasserade vilket drar upp priset.
Är inte flaskan helt tom får man lite lägre pris.
Automater är dyrare då PC10 flaskor måste provtryckas var 10:e år så en hel del av de tomma de får in behöver extra hantering och en del blir kasserade vilket drar upp priset.
Medlem
· Sverige
· 5 340 inlägg
Har en litet mindre gasolgrill också, funderar på att skaffa en PC5-flaska till den även om gasen givetvis tar slut dubbelt så ofta som PC10 med en dylik. Finns dock ett bolag som kan tanka på gas efter vad man har kvar så behöver inte köra slut mellan varven. Klumpigt att ha PC10 till den grillen men visst det funkar ju.
Vad får ni betala per liter påfylld gas om man kör den modellen? Inte kollat vad de tar lokalt här men kan vara intressant alternativ.
Vad får ni betala per liter påfylld gas om man kör den modellen? Inte kollat vad de tar lokalt här men kan vara intressant alternativ.
Ogillar generellt Bauhaus, av flera anledningar. Detta är en av dem..
MEN jag köper ändå gasolen där (försöker åka en vardagskväll så slipper man folk), för man kan Prismatcha den mot Gasolfyllarna och därmed få riktigt bra pris på gasolen.
/Jocce
MEN jag köper ändå gasolen där (försöker åka en vardagskväll så slipper man folk), för man kan Prismatcha den mot Gasolfyllarna och därmed få riktigt bra pris på gasolen.
/Jocce
Jag har hittills åkt dit enbart för gasol. Allt annat tycker jag att de är sämre på. Generellt sämre när det kommer till pris. Och otroligt mycket sämre när det kommer till service. Deras personal behandlar kunder på det mest loja sättet jag upplevt i svensk handel. 0% serviceminded, 0% kompetens när det kommer till produktkännedom. Lägg därtill flera systemfel i processerna (som exemplet ovan med att gasol säljs på ett extremt egendomligt sätt). Så har du en soppa som mest kan liknas vid hur jag tänker mig att en butik i forna Sovjet fungerade. Jag fattar inte att folk handlar där öht. Jag är iaf färdig även med gasolen nu efter alla tips i tråden!Jocce81 skrev:
Priser generellt tycker jag faktiskt är bra, men är dom inte bra så utnyttjar jag så klart deras prisgaranti (vilket de dessutom inte ens har i systemet och endast kan göras kundtjänstkassam).E Einie skrev:Jag har hittills åkt dit enbart för gasol. Allt annat tycker jag att de är sämre på. Generellt sämre när det kommer till pris. Och otroligt mycket sämre när det kommer till service. Deras personal behandlar kunder på det mest loja sättet jag upplevt i svensk handel. 0% serviceminded, 0% kompetens när det kommer till produktkännedom. Lägg därtill flera systemfel i processerna (som exemplet ovan med att gasol säljs på ett extremt egendomligt sätt). Så har du en soppa som mest kan liknas vid hur jag tänker mig att en butik i forna Sovjet fungerade. Jag fattar inte att folk handlar där öht. Jag är iaf färdig även med gasolen nu efter alla tips i tråden!
Men ja, åker hellre till Hornbach där de alltid är trevliga.
Närmast för mig är K-Rauta, dom är tyvärr jäkligt dyra och alltid ont om personal.
/Jocce
Gasolbehandlingen beror på säkerheten. Det är samma för alla som säljer gasol utan automat att den måste förvaras på ett säkert sätt. I järnhandeln där vi handlade när jag var liten var det redan då samma procedur. Säkerhetskraven var lägre men de fanns.
Alla gasolflaskor av standardtyp går att lämna tillbaka och så kan man välja en ny typ om man känner att det är önskvärt (prisskillnad) eller så väljer man samma. Även detta gäller för alla som säljer gasol i standardflaskor.
Sen kan graden av service och tillgången till olika flaskor variera mellan olika affärer/kedjor men det ovan är inte en specifik kedjas fördelar/nackdelar.
Jag vet att det finns olika standardsystem men det finns ett som dominerar i Sverige.
Alla gasolflaskor av standardtyp går att lämna tillbaka och så kan man välja en ny typ om man känner att det är önskvärt (prisskillnad) eller så väljer man samma. Även detta gäller för alla som säljer gasol i standardflaskor.
Sen kan graden av service och tillgången till olika flaskor variera mellan olika affärer/kedjor men det ovan är inte en specifik kedjas fördelar/nackdelar.
Jag vet att det finns olika standardsystem men det finns ett som dominerar i Sverige.
Problemet här är inte det faktum att man måste gå till utsidan för att hämta sin flaska. Problemet är att just Bauhaus har förlagt själva betalningen till den mest underbemannade kassan som är i informationsdisken och som ska hantera tusen andra ärenden kring kundsupport. För att göra saken värre hade de (Bauhaus Bäckebol i Gbg) dessutom en stackars sommarjobbare där, samtidigt som två vanliga anställda står 3 meter bort i den vanliga kassan och diskuterar semesterplaner. Dessutom finns fakstiskt en kassa till inne i själva drive-in som är 2 meter ifrån där gasolen står. I den kan man betala för brädor, sten, grus, utemöbler men INTE gasol. Hur påverkas säkerheten av var jag betalar?Z z_bumbi skrev:Gasolbehandlingen beror på säkerheten. Det är samma för alla som säljer gasol utan automat att den måste förvaras på ett säkert sätt. I järnhandeln där vi handlade när jag var liten var det redan då samma procedur. Säkerhetskraven var lägre men de fanns.
Har också bytt gasol på Bauhaus i Bäckebol och förvånades över den extremt osmidiga hanteringen. Verkar inte som om de är intresserade öht av den verksamheten så man undrar varför de varför de erbjuder det när de så uppenbart inte vill.E Einie skrev:Problemet här är inte det faktum att man måste gå till utsidan för att hämta sin flaska. Problemet är att just Bauhaus har förlagt själva betalningen till den mest underbemannade kassan som är i informationsdisken och som ska hantera tusen andra ärenden kring kundsupport. För att göra saken värre hade de (Bauhaus Bäckebol i Gbg) dessutom en stackars sommarjobbare där, samtidigt som två vanliga anställda står 3 meter bort i den vanliga kassan och diskuterar semesterplaner. Dessutom finns fakstiskt en kassa till inne i själva drive-in som är 2 meter ifrån där gasolen står. I den kan man betala för brädor, sten, grus, utemöbler men INTE gasol. Hur påverkas säkerheten av var jag betalar?
Mycket på Bauhaus är väldigt bökigt, för prisgaranti så skall man först köpa varan och sedan gå till informationen och kräva prisgaranti där de köper tillbaka varan och säljer den igen till lägre pris samtidigt så "glömmer" de alltid att man är priokund så beloppet blir inte bonusgrundande och man får inte den förlängda garantin på maskiner.
Att betala med Bauhauskort var extremt besvärligt, har gjort det en gång när jag hade 100kr i välkomstrabatt men aldrig mer. Klippte kortet så fort jag kom hem.