Rusta brukade ha bra pris men nu är dom dyrare än K-rauta tom.
 
K kahnilainen skrev:
Jag var precis och skulle byta min pc10 flaska, höll på att svimma när hon bad om 807kr... Lämnade artigt utan ny gasol... Brukar alltid handla på det stället, visst är dom inte billigast men det nya priset kändes bara löjligt högt :(
Vilket ställe var detta?
Är ju i princip dubbelt mot vad andra tar...


/Jocce
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
E Einie skrev:
Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!
Känner inte alls igen Din upplevelse ! Jag fick superservice på BauHaus Svågertorp 👍
 
E Einie skrev:
Problemet här är inte det faktum att man måste gå till utsidan för att hämta sin flaska. Problemet är att just Bauhaus har förlagt själva betalningen till den mest underbemannade kassan som är i informationsdisken och som ska hantera tusen andra ärenden kring kundsupport. För att göra saken värre hade de (Bauhaus Bäckebol i Gbg) dessutom en stackars sommarjobbare där, samtidigt som två vanliga anställda står 3 meter bort i den vanliga kassan och diskuterar semesterplaner. Dessutom finns fakstiskt en kassa till inne i själva drive-in som är 2 meter ifrån där gasolen står. I den kan man betala för brädor, sten, grus, utemöbler men INTE gasol. Hur påverkas säkerheten av var jag betalar?
Inte haft de problemen i sisjön.
 
Jag jobbade med att köra ut gasol för ett företag på tre bokstäver, börjar på A och slutar på A och då (2019) visade det sig att RUSTA var billigast på gasol. De hade dock inte 2000 eller 2012 (blåa flaskor) i lager. Bara ett tips värt att kolla upp. Annars är AGAs automater smidiga men även där saknas blåa flaskor.
 
R RolphGunnar skrev:
Jag jobbade med att köra ut gasol för ett företag på tre bokstäver, börjar på A och slutar på A och då (2019) visade det sig att RUSTA var billigast på gasol. De hade dock inte 2000 eller 2012 (blåa flaskor) i lager. Bara ett tips värt att kolla upp. Annars är AGAs automater smidiga men även där saknas blåa flaskor.
Rusta är idag bland de överlägset dyraste. Just sayin´... helt tokiga priser.

Standardpriser idag på tex Byggmax, Bauhaus etc tycks vara PK10: 359 kr, PK5: 249 kr. Finns med all säkerhet betydligt billigare ställen men mer vill man verkligen inte betala för en standardprodukt som gasol om man inte sitter i en paniksituation.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Rusta är idag bland de överlägset dyraste. Just sayin´... helt tokiga priser.

Standardpriser idag på tex Byggmax, Bauhaus etc tycks vara PK10: 359 kr, PK5: 249 kr. Finns med all säkerhet betydligt billigare ställen men mer vill man verkligen inte betala för en standardprodukt som gasol om man inte sitter i en paniksituation.
Då har du inte vart på okq8..
 
A atomlab skrev:
Då har du inte vart på okq8..
Mja... Rusta PC5 påfyllning 399 kr. Visst det kanske finns ännu värre exempel men detta är på gränsen till bisarra överpriser när en PK10 kostar 359 att fylla på tex Byggmax etc. Fyller man en PC10 på Rusta får man punga ut med 499 kr.

Sedan benämningen PC (AGA) eller PK (Primagaz) - vem bryr sig? Samma flasktyp olika färg bara. Samma slags innehåll såklart, propan.
 
Redigerat:
R rymdgreven skrev:
PK5 kostar 190 kr.
PK10 kostar 319 kr.
Malmö Gasol LPG.
[länk]
Grymt. Den ska jag använda för prismatch!

/Jocce
 
  • Gilla
Einie
  • Laddar…
H HSEMNG skrev:
Känner inte alls igen Din upplevelse ! Jag fick superservice på BauHaus Svågertorp 👍
Då är det bara att gratulera och konstatera att du hade tur att inte informationskassan just då inte hade nån jobbig jävel men något krångligt ärende före dig i kön. Faktum kvarstår dock att om man sätter upp systemet på detta sätt då har man verkligen inte utgått från att göra köpupplevelsen så smidig som möjligt för kunden. Varför ska man inte få betala i vanliga kassan? Det är bara hål i huvudet rent affärsmässigt att göra det svårare för sin kund att köpa från en.
 
D Deww skrev:
Inte haft de problemen i sisjön.
Ja som jag skrev till HSEMNG ovan. Det är klart att infokassan kommer inte alltid att vara upptagen. Men det är hål i huvudet att göra det svårt för kunden att betala. Nu har deras idiotsystem kostat dem MINST en kund. Att döma av övriga inlägg så tror jag att fler kommer avstå att köpa gasol när de läser denna tråd och (precis som jag) blir upplysta om att konkurrenterna är så mycket smidigare.
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Grymt. Den ska jag använda för prismatch!

/Jocce
Har du koll på hur ”lokal” konkurrenten behöver vara?
 
E Einie skrev:
Har du koll på hur ”lokal” konkurrenten behöver vara?
Intressant fråga för den lokala dimensionen är central i detta fall, man kan inte beställa gasol över webben utan det är alltid att det endast säljs i butik. Så frågan är hur man räknar lokal konkurrens här, vad som kan ses som "lokalt".

Glad att diskussionen dök upp för uppenbarligen är det enorma prisspann även ute i byarna, själv kikar jag i Växjö-trakten. Visst, bekvämt med dessa gasolautomater till litet högre pris men jag är sällan i sådan panik att jag måste ha tag på gasol tex mitt i natten.
 
  • Gilla
Einie
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Intressant fråga för den lokala dimensionen är central i detta fall, man kan inte beställa gasol över webben utan det är alltid att det endast säljs i butik. Så frågan är hur man räknar lokal konkurrens här, vad som kan ses som "lokalt".

Glad att diskussionen dök upp för uppenbarligen är det enorma prisspann även ute i byarna, själv kikar jag i Växjö-trakten. Visst, bekvämt med dessa gasolautomater till litet högre pris men jag är sällan i sådan panik att jag måste ha tag på gasol tex mitt i natten.
Jag frågar för jag minns att en kompis satte detta på prov för några år sedan på just Bauhaus i Gbg. Och de gick inte med på att en konkurrent i Borås var ”lokal”. Men de gav inget svar på var den magiska gränsen skulle befinna sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.