H HenkeAls skrev:
Komposit innehåller ju också 1 kg mindre gas än P11 och PA11. Personalen på Gasol Göteborg anser hur som helst att aluminiumflaska är bäst. Oöm men ändå lätt.
Komposit fungerar dåligt på vintern också.

• Wow
shs
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Kompositflaskor är billigast och alu dyrare samt stål dyraste, det kan vara lönsamt att byta flasktyp
Småflaskor, blå, erbjuder tokhögt gasolpris
här nere är det tvärt om

K Kirre2 skrev:
Komposit fungerar dåligt på vintern också.
Dåligt hur ?
Hört samma sak men kört min komposit hela vintern och funkat bra även med lägre temp än -10.
Man får inte ut det allra sista, men det upplever jag att man inte får ut på vintern heller...

/Jocce

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
engs
Nästan alltid åkt till gasolfyllarna, har två st PC10. Då kan man passa på när man har tid / är i närheten på annat ärende. Även om det är 1/4 kvar i ena eller så.

Sist har jag för mig det gick på strax över 600:- för att fylla båda, då var ena helt tom och andra väldigt nära tom.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Ulla Wahlberg
E Einie skrev:
Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!
Billigast gasol köper man hos Gasolfyllarna

• Gilla
Einie
  • Laddar…
Ulla Wahlberg Ulla Wahlberg skrev:
Billigast gasol köper man hos Gasolfyllarna
Inte om man som jag har 43 mil till närmaste (Linköping) 😝

hsd
H HenkeAls skrev:
Komposit innehåller ju också 1 kg mindre gas än P11 och PA11. Personalen på Gasol Göteborg anser hur som helst att aluminiumflaska är bäst. Oöm men ändå lätt.
Räknar man kilopriset blir kompositen billigaste, i varje fall då jag har jämfört i mitt närområde
Jag har både komposit och ALU samt stål så jag brukar fylla den som är mest prisvärd och de senaste åren har plasten vunnit

Stålflaskan är kvar sen husvagnstideneftersom alutuben tog emot i luckan på gasolkofferten

• Gilla
lars Hedberg1
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vem köper gasol på byggvaruhus när det finns automatiska där man bara stoppar in sin flaska och byter?
Jag, eftersom Gasolautomaten inte tar kontaktlösa betalkort (har aldrig med mig mina fysiska kort längre)… 🤣
Men nästa gång så…

Någon som vet om det finns en motsvarighet till gasolfyllarna i Malmö/Lund regionen?

mnils skrev:
Har också bytt gasol på Bauhaus i Bäckebol och förvånades över den extremt osmidiga hanteringen. Verkar inte som om de är intresserade öht av den verksamheten så man undrar varför de varför de erbjuder det när de så uppenbart inte vill.

Mycket på Bauhaus är väldigt bökigt, för prisgaranti så skall man först köpa varan och sedan gå till informationen och kräva prisgaranti där de köper tillbaka varan och säljer den igen till lägre pris samtidigt så "glömmer" de alltid att man är priokund så beloppet blir inte bonusgrundande och man får inte den förlängda garantin på maskiner.

Att betala med Bauhauskort var extremt besvärligt, har gjort det en gång när jag hade 100kr i välkomstrabatt men aldrig mer. Klippte kortet så fort jag kom hem.
Bauhauskortet är ju ett Resurs Bank som i sig är oerhört oseriöst och lever på skyhöga förseningsavgifter.

• Gilla
Skip6711
  • Laddar…
A
mnils skrev:
[länk]
Fast det är ju bytesautomaten eller? Jag vill kunna fylla på

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
O olofh skrev:
Fast det är ju bytesautomaten eller? Jag vill kunna fylla på
Det står ju:
Pga svårigheter att hitta personal på timbasis kommer vi framöver enbart ha öppet i den manuella gasolfyllningen på lördagar. Ring för aktuella tider

Målsättningen är att ha öppet varje lördag under minst två timmar i den manuella gasolfyllningen

Vi kan dock inte garantera öppettiderna och ber er därför att alltid ringa 0761-256089 och lyssna av telefonsvararen för aktuella öppettider innan ni beger er till Lomma.

• Gilla
olofh
  • Laddar…
R rymdgreven skrev:
PK5 kostar 190 kr.
PK10 kostar 319 kr.
Malmö Gasol LPG.
[länk]
Betalar du inte bara för det de fyller på längre?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.