Är det här användarfel eller skitmaterial?

• Antal röster
    11
Skumpe
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag gissar att en rostfri diskbänk var minst dubbel så dyr som den där skitskivan.
Kan man köpa så bred diskbänk då? Det är tre meter det handlar om. Har nog som sagt aldrig sett det hemma hos någon.

Skumpe
D datja skrev:
Ser nu att du har en riktig diskbänk men spånskivan ligger för nära hon. Det var för lite skyddande fog. Men inte ens det brukar hjälpa (i det första kök jag byggde gjorde jag så och fick då istället se möglet växa i fogen, trots mögelskydd). Skaffa en diskbänk som går längre åt höger, om möjligt.
Jo men man flyttar ju bara skarven då och får samma problem igen.

D
Skumpe Skumpe skrev:
Diskbänken är 1,5 meter och bänken är totalt 3 meter (diskbänk i rostfritt plus de här skivorna på var sida). Jag har nog aldrig sett en 3 meter bred diskho i rostfritt hos nån.
Vår är iofs nästan så lång men det finns diskbänkar som är t ex 220 så kan du skaffa en fin träskiva längst bort. Eller vad som nu passar din skåpkonfiguration.

https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...atlantic-h-korgventil-vandbar/p-905479-905491

D
Skumpe Skumpe skrev:
Jo men man flyttar ju bara skarven då och får samma problem igen.
Nej, det sprutar inte omkring lika mycket vatten om du kommer en bit bort från kran och ho. Har du samma skador på träskivan till vänster?

Skumpe
D datja skrev:
Vår är iofs nästan så lång men det finns diskbänkar som är t ex 220 så kan du skaffa en fin träskiva längst bort. Eller vad som nu passar din skåpkonfiguration.

[länk]
Om jag ändå måste ha annat material bredvid kan jag lika gärna behålla det rostfria och byta det bredvid som svällt.

Skumpe Skumpe skrev:
Fler bilder på skiten.

Felmonterat?
Svårt att säga, det beror lite på hur gammalt det är och vad bänken utsatts för sedan dess.
Men oavsett så är det ju något du själv får ta hand om nu som lycklig ägare av huset.
(Ideer om dolt fel eller annat kan du bara glömma)

Skumpe
D datja skrev:
Nej, det sprutar inte omkring lika mycket vatten om du kommer en bit bort från kran och ho. Har du samma skador på träskivan till vänster?
Nej inte riktigt men det är blött där ofta så det är väl en tidsfråga. Diskstället står där.

Skumpe Skumpe skrev:
Kan man köpa så bred diskbänk då? Det är tre meter det handlar om. Har nog som sagt aldrig sett det hemma hos någon.
Min är 3.50.. Kostar en del så klart men inte enormt mycket med tanke på förväntad livslängd.

Skumpe
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Svårt att säga, det beror lite på hur gammalt det är och vad bänken utsatts för sedan dess.
Men oavsett så är det ju något du själv får ta hand om nu som lycklig ägare av huset.
(Ideer om dolt fel eller annat kan du bara glömma)
Haha älskar Byggahus som är så skadade att de måste påpeka att en uppsvälld bänkskiva inte är dolt fel. Du måste retat dig många gånger på folk här.

• Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
H hapazard skrev:
Min är 3.50.. Kostar en del så klart men inte enormt mycket med tanke på förväntad livslängd.
Var köper jag? Pris? Aldrig sett som sagt hos nån.

D
Skumpe Skumpe skrev:
Haha älskar Byggahus som är så skadade att de måste påpeka att en uppsvälld bänkskiva inte är dolt fel. Du måste retat dig många gånger på folk här.
Vi löste vårt problem med en riktigt dyr och bra måttsydd diskbänk från Landskrona Rostfria. Finns också nån firma i Knäred om jag minns rätt.

Skumpe
D datja skrev:
Vi löste vårt problem med en riktigt dyr och bra måttsydd diskbänk från Landskrona Rostfria. Finns också nån firma i Knäred om jag minns rätt.
Vad betalade du?

Skumpe Skumpe skrev:
Ja men dom kostar fläsk!

Skumpe
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja men dom kostar fläsk!
Ungefär hur mycket?

Beroende på längd och utformning från 25-30 och uppåt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.