119 181 läst · 1 296 svar
119k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Fast Klarna har ju "Bankbetalning" överst, som inte är kontantbetalning/direktöverföring. Det är betalning på kredit som dras via autogiro om några dagar. Om den misslyckas med dragningen så sitter du där med en skuld.Demmpa skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 546 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 546 inlägg
Vilket syftar du på? Första valet numera i Klarna Checkout är direktdragning från bankkonto, som jag redan skrivit. Swish är på ingående.S sjoelund skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 546 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 546 inlägg
Var i deras villkor https://assets.qliro.com/terms/se/sv/terms/1/terms_payment_autogiro.pdf står det menar du? Det är ett vanligt autogiromedgivande, som t ex Folksam eller vilket som helst annat företag har.F fsn skrev:
????Demmpa skrev:
Har aldrig sett något liknande. Förvånandsvärt att någon ens orkar krångla med allt detta? Själv känns det som att man man behöver vara IT fantast för att förstå allt. Vilken tid det måste tjuva från folk för att sätta sig in i. Lätt att kryssa fel. Eller så är det jag som är efter i tiden som betalar via e-faktura direkt eller med kort direkt till företaget. Eller helst av allt med kontanter när det går.
Ha de gött och lev väl!
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 546 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 546 inlägg
Ingen aning, du ger inga detaljer om företaget. Det kan bero på avtalet företaget har med Klarna eller någon annan detalj i din kontakt med Klarna.S sjoelund skrev:
Kanske gör 12kr att något buggar. Extremt sällan folk handlar för så små belopp via Klarna.
Intressant i vilket fall om vi kan reda ut orsaken. Börja med att berätta vilket företag det var, så kan jag kolla med mitt konto.
Har inga problem med Klarnas affärsmodell.
MEN litar inte på dem för att ge fri tillgång till mitt bankkonto.
Har nämligen hänt mig att de drog pengar för ett köp jag inte gjort.
Då får man heller ingen notis och dragningen var daterad flera veckor tillbaks i tiden.
Väldigt svårt att upptäcka.
Krånglet för att sedan få tillbaka pengarna de stulit var inget roligt. Krävdes många chattar, telefonsamtal och bevis på att de tagit pengarna
Använder Klarna ytterst sparsamt efter den händelsen.
De är helt enkelt så stora att de inte har koll.
Men när allt funkar så är det givetvis Smooth.
MEN litar inte på dem för att ge fri tillgång till mitt bankkonto.
Har nämligen hänt mig att de drog pengar för ett köp jag inte gjort.
Då får man heller ingen notis och dragningen var daterad flera veckor tillbaks i tiden.
Väldigt svårt att upptäcka.
Krånglet för att sedan få tillbaka pengarna de stulit var inget roligt. Krävdes många chattar, telefonsamtal och bevis på att de tagit pengarna
Använder Klarna ytterst sparsamt efter den händelsen.
De är helt enkelt så stora att de inte har koll.
Men när allt funkar så är det givetvis Smooth.
Enligt den nya lagen ska kontant betalning vara överst första gången man handlar med dem. Det kan mycket väl vara så att de möbleras om vid nästa tillfälle och att olika användare ser olika ordning.
Apotea. Samma som du sa att du använde...MultiMan skrev:Ingen aning, du ger inga detaljer om företaget. Det kan bero på avtalet företaget har med Klarna eller någon annan detalj i din kontakt med Klarna.
Kanske gör 12kr att något buggar. Extremt sällan folk handlar för så små belopp via Klarna.
Intressant i vilket fall om vi kan reda ut orsaken. Börja med att berätta vilket företag det var, så kan jag kolla med mitt konto.
Själv har jag bara bra att säga och bra köpupplevse med klarna. Har aldrig strulat vad jag kan minnas. Och då har jag alltid använt det sen starten.
- Aktiverat bank id krav när jag handlar med klarna (förhindrar kapning)
- Väljer alltid faktura (för att vara säker på att jag alltid får rätt beställning innan jag betalar, mycket lättare att häva en faktura än att behöva ligga ute med pengar)
- I appen har jag kopplat mitt bankkonto (mastercard kortet) som alltid har lite pengar på (också för att få så liten förlust som möjligt vid en eventuell kapning)