299 221 läst · 2 173 svar
299k läst
2,2k svar
Klarar ni 7% ränta?
Renoverare
· Stockholm
· 18 577 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 713 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 713 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 577 inlägg
Nu kan jag svara på vad två dagar kostar.T jonzon jonzon skrev:
Hotel och inträde: 16k
Premier access (slippa köa): 3k (vi köpte för enstaka grejer med lång kö)
Mat: första dagen ca 1k andra dagen ca 3k pga skitdyrt på Chez Remi (barnen ville gå dit för inredningen är byggd som att man är en liten råtta, man sitter på champagnekorkar och grejer. Kul ide men sjukt dålig mat för pengarna.)
Massor med diverse jag inte orkar räkna på samt sambons utgifter för merchandies till barnen. Någon tusenlapp eller 2
Landar på ca 25k för 2 dagar. Nätt liten kostnad.
Det förklarar hur det kommer sig att du inte har råd att köpa hus. 😊AndersMalmgren skrev:Nu kan jag svara på vad två dagar kostar.
Hotel och inträde: 16k
Premier access (slippa köa): 3k (vi köpte för enstaka grejer med lång kö)
Mat: första dagen ca 1k andra dagen ca 3k pga skitdyrt på Chez Remi (barnen ville gå dit för inredningen är byggd som att man är en liten råtta, man sitter på champagnekorkar och grejer. Kul ide men sjukt dålig mat för pengarna.)
Massor med diverse jag inte orkar räkna på samt sambons utgifter för merchandies till barnen. Någon tusenlapp eller 2
Landar på ca 25k för 2 dagar. Nätt liten kostnad.
Renoverare
· Stockholm
· 18 577 inlägg
Snacka går ju..att skylla på sambon är lågt. Det är helt ok att säga att du inte har rådAndersMalmgren skrev:
Nä, speciellt med barn är villa oslagbart. Och har man väl uppgraderat vill man aldrig byta ner sig igen. Bara känslan när man drar igång hemmabion med rätt volym utan att ha en enda granne att tänka på är grejt. Förutom alla andra fördelar förstås.
Kommer aldrig att sätta mig i lägenhet igen, om jag inte blir tvungen. 😊
Men du blir nog kvar i ditt krypin. 😊
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke. 😂
Renoverare
· Stockholm
· 18 577 inlägg
Att ha råd är inte samma sak som att det är värt det. 15 miljoner för 120 kvm i Ålsten. Nej tackNissens skrev:Snacka går ju..att skylla på sambon är lågt. Det är helt ok att säga att du inte har råd
Nä, speciellt med barn är villa oslagbart. Och har man väl uppgraderat vill man aldrig byta ner sig igen. Bara känslan när man drar igång hemmabion med rätt volym utan att ha en enda granne att tänka på är grejt. Förutom alla andra fördelar förstås.
Kommer aldrig att sätta mig i lägenhet igen, om jag inte blir tvungen. 😊
Men du blir nog kvar i ditt krypin. 😊
Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke. 😂
Inga problem om den är i källaren Och även på markplan kan man dra på rätt bra om det inte är radhus. Ljudet ska trots allt genom minst en vägg, färdas genom rätt mycket luft och sedan in genom minst en vägg tilll grannen. Även hög bas vid låg frekvens dämpas ordentligt då.A ajn82 skrev:
Hur många miljoner i lån motsvarar det du betalar till bostadsrättsföreningen då?AndersMalmgren skrev:
Det är bättre att betala på egna lån än att betala på andras om du frågar mig.
Men du har väl ett fett konto med en massa sköna sparade slantar på, så pengar kan ju inte vara något problem ändå.
Men jag håller med dig om Ålsten, vem sjutton vill bo där.