A atomlab skrev:
Frun med ungen och en kusin var på Disneyland i Florida Orlando för 2 veckor sedan. Disney + dollars gjorde att det vart en minst sagt blodig historia. Men kul var det iaf fick jag höra.
Euron är tyvärr inte bättre. Har man en bananrepublikvaluta så har man.

Krilleman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Euron är tyvärr inte bättre. Har man en bananrepublikvaluta så har man.
Det är väl bara att du flyttar så är saken biff.

Varesgod för tipset!

• Gilla
TreeView och 8 till
  • Laddar…
RoTe
Krilleman Krilleman skrev:
Det är väl bara att du flyttar så är saken biff.

Varesgod för tipset!
Flyttar? Är väl bara att skaffa sig ett riktigt jobb som inte betalar lön i SEK?

• Gilla
atomlab
  • Laddar…
Krilleman
Flyttar? Är väl bara att skaffa sig ett riktigt jobb som inte betalar lön i SEK?
SEK....

Nja, hur menar du nu?!

RoTe
Krilleman Krilleman skrev:
SEK....

Nja, hur menar du nu?!
Jag menar att man kan få lön i annan valuta än svensk krona.

Inte enligt (privat)banken men dom är ju hoplösa att ha att göra med.

T jonzon jonzon skrev:
16k på 2 dagar? Det är väl inget, hade du med saft och bullar in?
Nu kan jag svara på vad två dagar kostar.

Hotel och inträde: 16k
Premier access (slippa köa): 3k (vi köpte för enstaka grejer med lång kö)

Mat: första dagen ca 1k andra dagen ca 3k pga skitdyrt på Chez Remi (barnen ville gå dit för inredningen är byggd som att man är en liten råtta, man sitter på champagnekorkar och grejer. Kul ide men sjukt dålig mat för pengarna.)

Massor med diverse jag inte orkar räkna på samt sambons utgifter för merchandies till barnen. Någon tusenlapp eller 2

Landar på ca 25k för 2 dagar. Nätt liten kostnad.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Nissens
Nu kan jag svara på vad två dagar kostar.

Hotel och inträde: 16k
Premier access (slippa köa): 3k (vi köpte för enstaka grejer med lång kö)

Mat: första dagen ca 1k andra dagen ca 3k pga skitdyrt på Chez Remi (barnen ville gå dit för inredningen är byggd som att man är en liten råtta, man sitter på champagnekorkar och grejer. Kul ide men sjukt dålig mat för pengarna.)

Massor med diverse jag inte orkar räkna på samt sambons utgifter för merchandies till barnen. Någon tusenlapp eller 2

Landar på ca 25k för 2 dagar. Nätt liten kostnad.
Det förklarar hur det kommer sig att du inte har råd att köpa hus. 😊

• Gilla
  • Haha
TreeView och 7 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det förklarar hur det kommer sig att du inte har råd att köpa hus. 😊
Jag väntar på att kunna casha en villa i Bromma. Snart så. Några räntehöjningar till bara.

Edit: dock är det överlägset bo i lgh i stan. Gör det enbart för att min sambo vill

• Gilla
  • Älska
  • Haha
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
Jag väntar på att kunna casha en villa i Bromma. Snart så. Några räntehöjningar till bara.

Edit: dock är det överlägset bo i lgh i stan. Gör det enbart för att min sambo vill
When pink pigs fly...

• Haha
  • Gilla
whak och 5 till
  • Laddar…
Nissens

Snacka går ju..att skylla på sambon är lågt. Det är helt ok att säga att du inte har råd

Nä, speciellt med barn är villa oslagbart. Och har man väl uppgraderat vill man aldrig byta ner sig igen. Bara känslan när man drar igång hemmabion med rätt volym utan att ha en enda granne att tänka på är grejt. Förutom alla andra fördelar förstås.

Kommer aldrig att sätta mig i lägenhet igen, om jag inte blir tvungen. 😊

Men du blir nog kvar i ditt krypin. 😊

Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke. 😂

• Gilla
Cruzze och 5 till
  • Laddar…
Ska du köra en ordentlig hemmabio på rätt volym räcker det inte att bo i villa, får se till att ha lite mark till också, inga 400 kvm frimärkestomter 🤣

• Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Snacka går ju..att skylla på sambon är lågt. Det är helt ok att säga att du inte har råd

Nä, speciellt med barn är villa oslagbart. Och har man väl uppgraderat vill man aldrig byta ner sig igen. Bara känslan när man drar igång hemmabion med rätt volym utan att ha en enda granne att tänka på är grejt. Förutom alla andra fördelar förstås.

Kommer aldrig att sätta mig i lägenhet igen, om jag inte blir tvungen. 😊

Men du blir nog kvar i ditt krypin. 😊

Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke. 😂
Att ha råd är inte samma sak som att det är värt det. 15 miljoner för 120 kvm i Ålsten. Nej tack

• Gilla
john.h
  • Laddar…
R
A ajn82 skrev:
Ska du köra en ordentlig hemmabio på rätt volym räcker det inte att bo i villa, får se till att ha lite mark till också, inga 400 kvm frimärkestomter 🤣
Inga problem om den är i källaren :) Och även på markplan kan man dra på rätt bra om det inte är radhus. Ljudet ska trots allt genom minst en vägg, färdas genom rätt mycket luft och sedan in genom minst en vägg tilll grannen. Även hög bas vid låg frekvens dämpas ordentligt då.

Nissens
Att ha råd är inte samma sak som att det är värt det. 15 miljoner för 120 kvm i Ålsten. Nej tack
Hur många miljoner i lån motsvarar det du betalar till bostadsrättsföreningen då?

Det är bättre att betala på egna lån än att betala på andras om du frågar mig.

Men du har väl ett fett konto med en massa sköna sparade slantar på, så pengar kan ju inte vara något problem ändå.

Men jag håller med dig om Ålsten, vem sjutton vill bo där. :rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.