299 763 läst · 2 173 svar
300k läst
2,2k svar
Klarar ni 7% ränta?
Snart brakar det!!!!!!!!!
”Svensk ekonomi ser oförskämt bra ut”
Litet BNP-fall: Svensk ekonomi går bättre än väntat | SvD
Kan bara säga att det företag jag jobbar på har ökat försäljningsvolymen markant de senaste 2åren, speciellt sista halvåret. Och man anställer folk. Inflationen är mest av godo för inhemsk tillverkningsindustri.
Folk får dyrare att leva pga högre räntor men man har kvar jobbet.
”Svensk ekonomi ser oförskämt bra ut”
Litet BNP-fall: Svensk ekonomi går bättre än väntat | SvD
Kan bara säga att det företag jag jobbar på har ökat försäljningsvolymen markant de senaste 2åren, speciellt sista halvåret. Och man anställer folk. Inflationen är mest av godo för inhemsk tillverkningsindustri.
Folk får dyrare att leva pga högre räntor men man har kvar jobbet.
Ja varför höjer man inte ännu mer?B BTR skrev:
Nej vi kommer inte att få se några extrema räntor. Vi har flytande växelkurs idag och ingen riksbank som försöker rädda kronans värde. den tiden kan vi läsa om i historieböckerna.
Vad ligger den rörliga räntan på i Sverige?
Igår damp det ner ett brev från Handelsbanken UK om att min bolåneränta här i England höjs till 5.9%. Det pratas om att styrräntan ska upp ytterligare 0.5-1% så 7% ränta på bolånet är ingen omöjlighet på 12 månaders sikt.
Igår damp det ner ett brev från Handelsbanken UK om att min bolåneränta här i England höjs till 5.9%. Det pratas om att styrräntan ska upp ytterligare 0.5-1% så 7% ränta på bolånet är ingen omöjlighet på 12 månaders sikt.
Swedbank som exempel ligger listränta på 5,44% och snitträntann på 4,26% på rörliga/3 mån
Efter sommaren kommer vi snitta på 5% och lista på 6%
Dvs 3,5% netto efter ränteavdrag.
Historiskt låg och billig ränta med andra ord
Efter sommaren kommer vi snitta på 5% och lista på 6%
Dvs 3,5% netto efter ränteavdrag.
Historiskt låg och billig ränta med andra ord
Handelsbanken sveriges listränta rörlig (3mån) är 5,44% just nu, på 10 år är den 4,24%B Britterik skrev:
Värt att notera att när jag la om mitt lån senast för 3 år sedan så var 10-årsräntan 1,65%
Bara som perspektiv (dvs inte alldeles relevant för den enskilde låntagaren)GlennB skrev:
Listränta 5,44% och med rabatt 4,70% samtidigt som SBAB ger 3,00% på rent sparkonto utan begränsningar. Så skillnaden är fortfarande 1,70%…
Renoverare
· Stockholm
· 18 478 inlägg
Kostnader för sommarens utlandsresa visar iaf att vi har en riktig bananrepublikvaluta. 16k för två dagar på Disneyland Paris bla
Renoverare
· Stockholm
· 18 478 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 478 inlägg