U
Du kan inte montera den i en vägg då? Har för mig att det finns förlängningsrör till den om det skulle behövas.
Vi har förövrigt en likadan lucka och är jättenöjda med den. Vår katt har inget chip så vi använder en bricka i halsbandet istället.
 
Ja. Att montera i vägg är en lösning.
 
Ja jag såg att man skall ha en "mounting adapter" när man har plåtdörr. Det finns ett "Wall installation kit"
https://www.sureflap.com/en-gb/accessories. Fast på deras hemsida står det bara om glasdörr att man skall ha adapter.
Jag kan inte se nått om metalldörr. Jag har kanske skitiga glasögon..
 
Jag har kontaktat dem. De visste inte själva. Förhoppningsvis får jag ett svar imorgon.
 
Katter är lata, det är min erfarenhet (fast de är jävligt smarta också när det behövs).

Vad tror ni om denna uppsättning:
En lucka för att gå ut, en annan för att gå in, på ett annat ställe.
Bara för att skoja med dem. Det borde de väl kunna lära sig?
 
Visst kommer det att fungera. Min sons katt går ut via luckan. In genom altandörren.
 
Vi är i desperat behov av en kattlucka med chip-öppnare, eftersom vi ska åka bort i 3 dagar och har en grannkatt som våra är livrädda för och som går in genom den luckan vi har. Vi åkte till veterinären och chippade våra 3 katter och beställde en "Cat Mate"-lucka från Zooplus. Efter att ha hållit på i 3 dagar nu, så får vi den ändå inte att fungera. Man ska trycka på en knapp i 5 sek, tills en röd lampa lyser. Sedan släpper man knappen och då åker den flärpen som håller lyckan stängd ner så luckan går att öppna. Sedan ska man vänta 10 sek. och sedan föra in katten genom luckan. Då börjar lampan blinka och man trycker och släpper knappen, så stängs luckan och den ska vara programerad. Så långt funkar det, men sedan när katten vill in så öppnar inte luckan, hur mycket den än försöker trycka in den med huvud och tassar. Inte ens om jag ställer upp luckan med ett snöre upp till handtaget och katten går in, så åker öppningsknappen ner. VAD GÖR VI FÖR FEL ?
 
Kanske du skulle kunna låna ett sådant där chip av veterinären och prova med chipet mellan fingrarna.
Det borde vara lättare att undersöka detta själv, utan "hjälp" av katterna.
 
Ja, men när det inte händer något ens när de går igenom lyckan som står öppen, så undrar jag om vi trots allt har gjort något fel. Manualen är bara på utrikiska, men tack för förslaget, vi får testa det.
Jag ringde veterinären nu, men de påstår att de inte "får" lämna ut ett chip
 
Redigerat:
Är det rätt chip? det finns olika typer och alla funkar inte med luckan.
 
Krillew Krillew skrev:
Är det rätt chip? det finns olika typer och alla funkar inte med luckan.
Ja, jag tror det måste vara det. Det går ju att programmera, alltså, det blinkar när katten går igenom när man ska programmera och sedan åker spärren upp och lampan slocknar när man trycker för att programmeringen är klar
 
Jag hade en massa problem med vår PetPorte, tills det till slut visade sig vara ett dåligt nätaggregat. Den led av samma slags fel du beskriver, dvs. att programmeringen verkade funka, men sen släppte den iaf inte in katten. Efter att ha skaffat en annan trafo (vår var engelsk) så har den funkat i många år utan anmärkning nu. Glöm inte att byta reservbatteriet i den då och då!
 
E Eriond skrev:
Jag hade en massa problem med vår PetPorte, tills det till slut visade sig vara ett dåligt nätaggregat. Den led av samma slags fel du beskriver, dvs. att programmeringen verkade funka, men sen släppte den iaf inte in katten. Efter att ha skaffat en annan trafo (vår var engelsk) så har den funkat i många år utan anmärkning nu. Glöm inte att byta reservbatteriet i den då och då!
Ja, så var det nog. Vi skickade tillbaka den och fick en ny likadan och den har funkat bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.