56 974 läst · 73 svar
57k läst
73 svar
Kattlucka med RFID
Hej!
Jag har FTX och tycker det funkar,
Nu har jag luckan i källardörren sen en lucka till i dörren upp. men vi använder även FTX:en i källaren
men vi har inte full täthet där.. vi har en dörr in till ett rum och därifrån är det sen inte helt tätt..
så vi kan nog få lite drag mellan dörr o karm till det rummet som nog utjämnar trycket lite i källaren.
men både luckan i källardörren och den upp till köket stänger ordentligt.
Jag har FTX och tycker det funkar,
Nu har jag luckan i källardörren sen en lucka till i dörren upp. men vi använder även FTX:en i källaren
men vi har inte full täthet där.. vi har en dörr in till ett rum och därifrån är det sen inte helt tätt..
så vi kan nog få lite drag mellan dörr o karm till det rummet som nog utjämnar trycket lite i källaren.
men både luckan i källardörren och den upp till köket stänger ordentligt.
Jo det funkar bra. Jag behöver nog byta tätningen runt själva dörren. Katterna springer fram och tillbakahsd skrev:
ganska så mycket så det är lite slitet nu. Mekaniken hade bekat igen innan sommaren så den gick inte i lås. Jag skruvade isär och plockade ut en massa katthår sen funkade det igen. Det är inte mycket tid man får lägga för att hålla det flytande. Jag tycker det funkar helt bra. Jag skulle dock vilja ha en lite större lucka. Nu gick hankatten till katternas himmel förra året vi fick ta bort honom för han blev väldigt sjuk. så just nu är storleken inget problem, men vi har ny hankatt på gödning, han är 7 veckor nu.
Vi hoppas han skall bli stor och hålla ordning på omgivningen.
Kastrerad hankatt (bondkatt) 6,5kg det var precis att han kunde pressa sig igenom.nino skrev:
Problemet var att han blev tvungen att åla igenom han kunde inte kliva igenom.
Så han var lite utsatt när han skulle passera luckan han hade inga klor att försvara sig med om det kom andra katter.
Kattungarna är nu 7 veckor, mamman kommer in med mat.
Helgens skörd: 2 nebbmöss, fågelägg, levande ödla, 5 fågelungar varav en levande. Vi har sägert missat flera. Nu klarar ungarna av att öppna kattluckan själva, nu blir det liv i luckan.
Helgens skörd: 2 nebbmöss, fågelägg, levande ödla, 5 fågelungar varav en levande. Vi har sägert missat flera. Nu klarar ungarna av att öppna kattluckan själva, nu blir det liv i luckan.