Hej,
Behöver lite tips och råd.
Skulle stänga fönstret och låsmekanismen bara snurrade utan att något hände. Har kärvat lite ett tag.
Nu har hela mekanismen inne i hålet fallit ut i bitar och jag kan inte få stängt fönstret.
Går det att laga eller hur löser jag detta bäst?
Fönstret är köpt via norlux 2021 och antar att det är av märket nordan.
Det är flera små delar som på bilden vilka suttit i hålet som nu fallit ut.
Behöver lite tips och råd.
Skulle stänga fönstret och låsmekanismen bara snurrade utan att något hände. Har kärvat lite ett tag.
Nu har hela mekanismen inne i hålet fallit ut i bitar och jag kan inte få stängt fönstret.
Går det att laga eller hur löser jag detta bäst?
Fönstret är köpt via norlux 2021 och antar att det är av märket nordan.
Det är flera små delar som på bilden vilka suttit i hålet som nu fallit ut.
Vad står det på själva fönsterspanjoletten?
Hur ser spanjoletten ut?
Man ser ingenting i hålet in till spanjoletten på andra bilden, det är för mörkt.
Vissa delar finns som reservdelar till spanjoletter, men annars är det byte av spanjoletten som gäller.
Hur ser spanjoletten ut?
Man ser ingenting i hålet in till spanjoletten på andra bilden, det är för mörkt.
Vissa delar finns som reservdelar till spanjoletter, men annars är det byte av spanjoletten som gäller.
Beroende på vad det är för spanjolett så byter du antingen hela spanjoletten eller låshuset i spanjoletten men först måste spanjoletten identifieras.
Innan det är åtgärdat ska du inte försöka stänga spanjoletten för då kan det bli problem att öppna igen.
Ofta så är det lätt att byta men du måste införskaffa det som behövs först.
Innan det är åtgärdat ska du inte försöka stänga spanjoletten för då kan det bli problem att öppna igen.
Ofta så är det lätt att byta men du måste införskaffa det som behövs först.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Går lite röten bräda lagas eller bör jag byta ut
Fasad -
Hur lagas skadad utomhuskabel bäst?
El -
Borrade hål i bottenplattan - Hur lagas de på bästa sätt för att hålla tätt underifrån?
Grund & Markarbeten -
Hack i papptak efter solcellsinstallation, bör det lagas? (bilder)
Tak & Vind -
Anklagas för att ha ljugit om värmepump
Frågor om juridik och fastighetsrätt