bara värmen tillåter så är det dags att flytspackla och göra iordning badrummet.
Då jag aldrig kallat badrum förut söker jag lite bra tips.
Har gjort, kök,källare, några hallar så lite har jag gjort.
Så det här behöver inte 110% klockrent, tänkte jag utmana mig lite, sett många videos på folk som kör 45graders i vinkel det vill jag testa. Men vad ska man kapa det med? Gäller att vinkel blir 45 och inte 30.
Sen ska det även bli fall till brunnen, så kuvert kapning kommer att behövas.
Ni som kallat mycket, vad är bästa storleken på plattor? Tänkte dels för fall men även om inte hörnen är helt hundra
Då jag aldrig kallat badrum förut söker jag lite bra tips.
Har gjort, kök,källare, några hallar så lite har jag gjort.
Så det här behöver inte 110% klockrent, tänkte jag utmana mig lite, sett många videos på folk som kör 45graders i vinkel det vill jag testa. Men vad ska man kapa det med? Gäller att vinkel blir 45 och inte 30.
Sen ska det även bli fall till brunnen, så kuvert kapning kommer att behövas.
Ni som kallat mycket, vad är bästa storleken på plattor? Tänkte dels för fall men även om inte hörnen är helt hundra
I vilken vinkel menar du 45 , kuvertfallet eller sågning av ändar för ytterhörn ,
Om du ska ha kuvert är de 30-60 eller större , 20-20 behövs inget sådant
De viktiga är att du inte bara tar första plattan och lägger i innerhörnet utan att du mäter ut hur plattorna bygger mot de andra väggarna och om de inner hörnet ligger i 45 grader
De viktiga är att du inte bara tar första plattan och lägger i innerhörnet utan att du mäter ut hur plattorna bygger mot de andra väggarna och om de inner hörnet ligger i 45 grader
Tänkte på geringen runt hörn, när man kapar 45 grader för att så en snutt ytterhörne. Vad man ska använda för verktyg så att det blir rätt. Så ”ändarna”R Rickard.lj skrev:I vilken vinkel menar du 45 , kuvertfallet eller sågning av ändar för ytterhörn ,
https://www.amazon.se/Kakelfasnings...0&psc=1&mcid=ca75693be8a33f269da41a6a630eace6
Annars vid hemma bruk så funkar sådana , men köp även slip skivor ,
Sen är de bättre å köra på 47 grader och ha en liten distans på 1.5 i skarven , sen tejpar du så de dras ihop
Annars vid hemma bruk så funkar sådana , men köp även slip skivor ,
Sen är de bättre å köra på 47 grader och ha en liten distans på 1.5 i skarven , sen tejpar du så de dras ihop
Grymt, sett såna i div klipp men inte haft en aning om vad om heter.R Rickard.lj skrev:
Val av plattor då
Moasiak försvinner direkt.
Ska kunna göra fall, stora plattor är snyggt.
Fördelen för mig är att jag flytspacklar i 2 omgångar och att duschdel är en del av dom. En vägg som skiljer som.
Det jag är mest nervös för är om innerhörnen inte är helt raka. Någon mm får ju fuska bort med lite större silicone
Det väljer du själv , 30x60 60x60 , när du kommer till större format så får du skära in om vinkel är fel
Klicka här för att svara