Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
D Dr Jumping Jack skrev:
Då missuppfattade jag pmd i #1190
Det är eventuellt jag som har missförstått när jag läste på Lantmäteriets webplats om vilka handlingar som krävs för att få lagfart. (Jag tror åtminstone att det var där jag läste om det).

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
Ebba kör på med huvudet in i kaklet.
Hennes ev vinst i en ev, rättegång kanske är en stor förlust iaf. Men men hon faller med flaggan i topp.
KD sjunker i opinionen – sämsta resultat sedan 2018.

• Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
E
K kortis skrev:
Ebba kör på med huvudet in i kaklet.
Hennes ev vinst i en ev, rättegång kanske är en stor förlust iaf. Men men hon faller med flaggan i topp.
KD sjunker i opinionen – sämsta resultat sedan 2018.
Tänkten precis kommentera detta. Citerar Aftonbladet :

Tappet går till viss del att förklara med turbulensen kring partiledaren Ebba Buschs fastighetstvist. Men den största förklaringen är att Moderaterna stjäl KD:s röster, enligt Demoskops vd Karin Nelsson.

Detta visste vi på forumet och detta visste Ebba. Ändå valde hon att ge sitt parti långfingret. Hennes dagar är nu räknade, kan Jimmy finna någon plats för Ebba tro?

• Gilla
  • Haha
kortis och 2 till
  • Laddar…
Kanske som bostadsminister i en kommande regering??

• Haha
  • Gilla
Skip6711 och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Detta visste vi på forumet och detta visste Ebba. Ändå valde hon att ge sitt parti långfingret. Hennes dagar är nu räknade, kan Jimmy finna någon plats för Ebba tro?
Det tror jag inte alls. Det fruntimmret har mer karisma än alla de andra tillsammans. Att hitta någon som trumfar det, lär bli svårt för KD. Pga. att hon är en känd person, utpressas hon av "säljaren" men tvärs emot vad de hoppades på, visade det sig att hon hade mer stake än de kunde föreställa sig, så när hon sade "Nej" fanns ingen plan B hos hyenorna, så de svarade med att gömma sig samt förhala och försöka trötta ut Busch. En djävligt feg taktik som de flesta politiker skulle böjt sig för genom att "avsäga sig köpet" och gråta ut i TV. Men inte Ebba, inte!
Vi behöver fler politiker med stake, inte färre!

Staffan

• Gilla
ylven och 4 till
  • Laddar…
E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det tror jag inte alls. Det fruntimmret har mer karisma än alla de andra tillsammans. Att hitta någon som trumfar det, lär bli svårt för KD. Pga. att hon är en känd person, utpressas hon av "säljaren" men tvärs emot vad de hoppades på, visade det sig att hon hade mer stake än de kunde föreställa sig, så när hon sade "Nej" fanns ingen plan B hos hyenorna, så de svarade med att gömma sig samt förhala och försöka trötta ut Busch. En djävligt feg taktik som de flesta politiker skulle böjt sig för genom att "avsäga sig köpet" och gråta ut i TV. Men inte Ebba, inte!

Staffan
Fast partiet hade kanske gärna inte seglat ner under riksdagsspärren?
Hur stenhård och flashig Ebba än var. Gäller att inte vara för egocentrisk i den positionen.

Faktum är att Ebba hade inte lidit någon större skada genom att backa, vilket hon sa att hon skulle.

Nu har hon istället skadat sitt parti.

Hur hennes personliga image ändras återstår att se.

• Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Kanske som bostadsminister i en kommande regering??
Justitieminister kanske.

• Haha
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
D
T tompaah7503 skrev:
Justitieminister kanske.
Efter lite andra småändringar så kan hon bestämma utgången i alla rättegångar!

Staffan

Staffan
Kanske då med ett stort självförtroende, men självförtroende o mod och stort ego är nu inte samma sak som klokhet o intelligens men det beror ju på vad man prioriterar. Vi får väl vartefter veta hur deras partiledning och makten inom deras parti tänker.

• Gilla
Bror9 och 2 till
  • Laddar…
D
K kortis skrev:
Kanske då med ett stort självförtroende, men självförtroende o mod och stort ego är nu inte samma sak som klokhet o intelligens men det beror ju på vad man prioriterar. Vi får väl vartefter veta hur deras partiledning och makten inom deras parti tänker.
Oftast de mer introverta och eftertänksamma ledarna som firar de största triumferna men ibland sker det undantag.

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
harry73
Hur är det egentligen? Har Esbjörn ett nytt ombud? Och tror ombudet att de kan vinna?

• Gilla
ylven
  • Laddar…
D djac skrev:
Oftast de mer introverta och eftertänksamma ledarna som firar de största triumferna men ibland sker det undantag.
Carl Bildt är väl ett utmärkt exempel på det vad man än tycker om honom så har han ju klarat sig länge inom politiken

D
K kortis skrev:
Carl Bildt är väl ett utmärkt exempel på det vad man än tycker om honom så har han ju klarat sig länge inom politiken
Ja, det tycker jag med, även Fredrik Reinfeldt tycker jag kvalar in, Löfven har suttit rätt länge och tagit sig igenom parlamentariskt kniviga situationer.

• Haha
Båtenisjön
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Löfven har suttit rätt länge och tagit sig igenom parlamentariskt kniviga situationer.
Genom at säga: -vi såg det inte komma! Är det att ta sig igenom?

Staffan

• Gilla
Dallejr och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja, det tycker jag med, även Fredrik Reinfeldt tycker jag kvalar in, Löfven har suttit rätt länge och tagit sig igenom parlamentariskt kniviga situationer.
D djac skrev:
Reinfeldt, Borg, och Olofsson gjorde ju några av Sveriges genom tiderna sämsta affärer som Vattenfall, Post Nord, och den absoluta sämsta sedan Regalskeppet Wasa Neuon affären även Kristersson satt ju med och bestämde det, så de kvalar nog in i någon annan liga

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.