Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K kortis skrev:
Kommunistiska Partiet sitter inte i Svenska Riksdagen så de har väl inte något inflytande. Om du försöker säga att Vänsterpartiet är Kommunistiska så är det larvigt C-H tog på sin tid kraftigt avstånd från Sovjetkommunismens och Gudrun gjorde ett stort arbete där och de gjorde upp om det förflutna. Centerpartiet och dess ledare Annie Lööf och Martin Ådahl är ju Nyliberala. SD rensar ju varje år ut sina nazzar från toppen så de ska kanske ha beröm. En diktator som vill landets bästa är ju så dumt att klockorna stannar, kanske därför de för ut alla dessa miljarder de vill väl spara dom till folket och de mördar oppositionen för folkets bästa
Din sista mening är lite svår att tyda men tror inte att du syftar på en bra diktator.
För att återknyta till tråden så skulle jag kunna tänka mig Ebba som diktatorska i st f sittande regim.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Aha, det är alltså av politisk samhörighet ni stöttar en partikamrat :crysmile:

M mickef skrev:
Din sista mening är lite svår att tyda men tror inte att du syftar på en bra diktator.
För att återknyta till tråden så skulle jag kunna tänka mig Ebba som diktatorska i st f sittande regim.
Jo det blev lite otydligt, menade den gode diktatorn

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E elmont skrev:
Aha, det är alltså av politisk samhörighet ni stöttar en partikamrat :crysmile:
Inget fel i det men inte aktuellt i det här fallet.

Nanny Fine
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
"Detta och mycket mer, får ni reda på i nästa veckas avsnitt av .....LÖDDER!

Mycket underhållande läsning i Ebbatrådarna. Vilka intriger. Kan det inte ha smugit sig in någon "Paradisehotell Nanette", eller liknande, så vi kan få in en bimbo/sexfaktor i den lilla trivialiteten?

Staffan
Måste det vara sexiga brudar med i bilden för att det ska vara intressant? :surprised:

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Nanny Fine Nanny Fine skrev:
Måste det vara sexiga brudar med i bilden för att det ska vara intressant? :surprised:
Ännu fler?

• Haha
Nanny Fine och 3 till
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Extrema partier vilka är det? Och en bra diktator, har du något bra exempel på det? Kanske Sadam el Putin el Hitler el Kalle 12 el Gurra 2
Jag ställer upp, helt frivilligt. Lönen behöver inte vara lika hög som Löfvens.

• Gilla
videopac
  • Laddar…
K kortis skrev:
Jo det blev lite otydligt, menade den gode diktatorn
P pmd skrev:
Jag ställer upp, helt frivilligt. Lönen behöver inte vara lika hög som Löfvens.
nu brukar ju diktator inte kunna hålla fingrarna i styr utan bli rika som troll se bara på Putin som av en del räknas som världen rikast alla kategorier

K kortis skrev:
nu brukar ju diktator inte kunna hålla fingrarna i styr utan bli rika som troll se bara på Putin som av en del räknas som världen rikast alla kategorier
Inte bra diktatorer.

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P
K kortis skrev:
Nejdå, jag lovar att inte bli korrumperad.

• Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Inte bra diktatorer.
Nä det har du rätt i näringslivet där kan de suga ut oanständiga löner ex Sveriges högsta inkomst ligger på ca 1 000 000 000 kr/år och betalar runt 20% i skatt. Föresten det är en miljard. Räcker till många det

K kortis skrev:
Nä det har du rätt i näringslivet där kan de suga ut oanständiga löner ex Sveriges högsta inkomst ligger på ca 1 000 000 000 kr/år och betalar runt 20% i skatt. Föresten det är en miljard. Räcker till många det
Det torde inte vara någon bra diktator även om han betalar en herrans massa mer än vad en normal skattebetalare gör.

• Gilla
videopac
  • Laddar…
K kortis skrev:
200milj i skatt, är inte att förakta! Det är ändå ca 1000ggr mer än jag betalar

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
M mojjen skrev:
200milj i skatt, är inte att förakta! Det är ändå ca 1000ggr mer än jag betalar
Men vem har mest kvar

P
Staten (och kommunerna). Den tar in många fler sorters skatt än inkomstskatt.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.