Min "Molly"(Clipper 1200) har 3 stycken signalkort inkopplade! Observera att den bakre är en annan sort och är enligt "Robotgarden" bara till för en säkrare (saktare) indockning! Mjukvaran anpassades sä att drivmotorerna påverkas på rätt sätt... Öppen Clipper 1200 robotgräsklippare med synliga signalkort och drivmotorer, märkt med tre numrerade etiketter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skall räcka med 2 stycken kort framme...om de är hela förstås!
 
Redigerat:
Hur funkar era? Min går mot sitt tredje år. Ingen tendens till kapacitetsförsämring. Jag är inne på tredje knivuppsättning och har slutat köra varje kväll utan kör 12 timmars session en gång i veckan istället (annars måste jag gå runt och plocka undan spadar/cyklar/saker efter barnen varje kväll.).
 
  • Gilla
CandyManX
  • Laddar…
K
Jag köpte en igår och undrar om jag kan köra den utan guidekabel till en början. Har höga kanter runt gräsmattan
 
@Kallebo tror du menar begränsningskabel, guidekabel har bara Husqvarna/Gardena.

Jag tippar på att du inte kan köra utan begränsningskabeln.
Har inte hört om någon robortklippare som kan gå utan begränsningskabel.
 
  • Gilla
callelo
  • Laddar…
Det går inte att köra den utan begränsningskabel. Men du kan lägga ner kabeln provisoriskt om du vill köra den för att få ner gräset snabbt.
 
Z Zakalwe skrev:
Hur funkar era? Min går mot sitt tredje år. Ingen tendens till kapacitetsförsämring. Jag är inne på tredje knivuppsättning och har slutat köra varje kväll utan kör 12 timmars session en gång i veckan istället (annars måste jag gå runt och plocka undan spadar/cyklar/saker efter barnen varje kväll.).
Går mot slutet på fjärde säsongen. Allt fungerar bra fortfarande. Dum, men verkar mekaniskt robust!
 
Jag har fått möjlighet att få överta en röd meec, den som ska klara 1500kvm. Den är 3 år gammal och ska enligt nuvarande ägare fungera. Hur går era? Gratis är ju gott, men att behöva slita varg med något som strular för mkt är ju inte skitkul.
 
@ekaa88 Min har gått in på 5e säsongen och tuffar på. Den är uppenbarligen välbyggd med bra (hållbara) komponenter. Inga problem med själva klipparen alltså, mer med klippningen. Men jag har en okomplicerad tomt så för mig funkar den riktigt bra, det som stör mig mest är att den låter mer än vad jag skulle vilja.
 
Jag som har 900kvm gräsmatta, är det vettigt att testa en sån meec 1200kvm maskin? Som sagt får jag den gratis men vill inte lägga ner för mkt tid på något som ändå inte ens blir i närheten av bra. Kräver inte golfgreen utan vill ha mattan klippt.

Grön ska klippas, orange är sluttande men ska klara maskinens spec och slutar med en plan yta på 50-70cm, gul är berg i dagen.
Satellitvy av en gräsmatta med markeringar; grönt för klippt område, orange för sluttning, gult för berg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har liknande tomt på 980 kvadrat (som ett U) och sluttande plan. Den fixar det utmärkt.

Som vanligt är det slingläggning och placering av laddstation som är A och O.

Den klipper utmärkt, enda som är kinkigt är dockningen.
 
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Jag har fått möjlighet att få överta en röd meec, den som ska klara 1500kvm. Den är 3 år gammal och ska enligt nuvarande ägare fungera. Hur går era? Gratis är ju gott, men att behöva slita varg med något som strular för mkt är ju inte skitkul.
Prova. Jobbet ligger i att lägga kabeln och har du väl gjort det så är det enkelt att köpa en annan klippare och använda samma kabel om det visar sig att den inte fungerar bra.
 
  • Gilla
AntonSandegren
  • Laddar…
Sådär, min har påbörjat sitt 4:e tjänstår i veckan. Batteriet håller fortfarande i nästan två timmar och den klipper fortfarande lika bra som alltid. Framhjulen gnisslar lite i början men tystar sedan. Det kanske inte var så dåligt köp trotts allt? Har sparat in åtskilliga timmar och liter bensin vid det här läget...
 
Redigerat:
Kör i lite 5-56 under den svarta hatten på framhjulen så blir den tyst och rullar lättare
 
M
Startade upp min MEEC efter vintern och den gick i två dagar.

Sen började den gå ojämnt med knivskivan. Lät som en bensin motor som går ruggigt ojämnt, av/på o.s.v.
Varvade upp, efter några sekunder varvade den ner.

Dagen efter försvann texten frpn displayen. Den fortsätter lysa blått, men utan text. Den körde dock omkring lite för jag kom ihåg hur man slår in Pinnkoden trots att jag inte såg några siffror/text i displayen.

Sen dog den helt, dock lyser displayen fortfarande blått. Men ingen kraft alls i den.

Efter omstart och tryck på knappen hem kommer en mycket liten respones i hjulen. Men inget som orkar flytta på klipparen.

Lyfter jag klipparen bak, snurrar hjulen av motorkraft några sekunder, fast jättesakta.
Har stått i laddaren nu, som lyser blått.

Tar jag ut den, startar upp och trycker start eller hem, så händer samma sak.

Tips mottages tacksamt
 
F
Dags för nytt batteri kanske
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.