Är det någon mer som har problem att den tappar klockan och klipptiden? Har fått ställa tillbaka flera ggr nu...
 
Hej
Har kört min i ett par veckor och den gör jobbet! Visst är det så att man får vad man betalar för. Men här känns det som att det är elektroniken /programmering som fått stå tillbaka. Håller med om att det kunde vara lite fler alternativ när den backat från kabeln, 180Gr i 4 fall av 5?
Men som sagt den gör jobbet och det är ju huvudsaken.
 
Går det att få den att sluta pipa så förbenat? Så fort den får minsta problem tjuter den, även om den reder ut det själv, känns onödigt.
 
Det enda som går att göra för att dämpa pipet är att öppna den o sätta en tejp bit över summern, fick göra det på mina gamla klippare, i min meec har summern gått sönder o låter nästan ingenting längre, vilket jag inte ledsen för :)
 
  • Gilla
pelle242
  • Laddar…
jag behöver köpa mig en gräsklippare, hade varit riktigt skönt med en robot... då julas pris är ganska bra, Men det jag funderar på är jag har en "ny" gräs plätt, som jag inte har fått riktigt plan, utan är väldigt gropig, hur kommer den att klara av de?

sen enligt länken, så klarar den 1200m2.... min gräsmatta är större:(
eller hur funkar de när som mäter, är det att den klara klippa de på en laddning, säg att jag har 1550m2, eller hur tänker dom när dom anger de?


Antigen får jag köpa en handgräsklipar:( billigt men mkt jobb

köpa en robot, dyrare, men väldigt praktist:) jula eller Gardena R160 kanske,.. eller finns de mer val? runt den prisklassen
 
Redigerat:
Som referens så har jag 960m2 tomt, 260m2 är hus, altan o garage+uppfart = 700m2 gräsmatta
jag kör min klippare mellan kl 18.10 - 22.10 sju dagar i veckan, vilket håller min matta fin.

Hade inne traktor o grävmaskin som grävde ur för altan, vilket gjodre gräsmattan bitvis hoppig o gropig, var inga problem för klipparen.
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
micked99 skrev:
Som referens så har jag 960m2 tomt, 260m2 är hus, altan o garage+uppfart = 700m2 gräsmatta
jag kör min klippare mellan kl 18.10 - 22.10 sju dagar i veckan, vilket håller min matta fin.

Hade inne traktor o grävmaskin som grävde ur för altan, vilket gjodre gräsmattan bitvis hoppig o gropig, var inga problem för klipparen.
har du julas? ochså?
 
får ta och mäta min gräsmatta i morogn... Tror jag kommer vara lat:)

Å bara mäta de som en stor 4kant, sen kommer de försvinna lite, har grusgång, huset osv. men tror det bli lättas att gör då..
 
Nu har min meec robot krånglat igen... :thumbdown:

Helt död, händer nada! Men åter igen så tar jula emot den och fixar. Det tillsammans med lite för högljud klipptallrik. Så jag ger roboten - för kvalité men + för julas sätt att hantera en felande maskin(y)

Nu hoppas jag att mitt måndagsexemplar håller sig bättre och inget mer krånglande.
 
Man kan gå in på Eniro och deras kartor. Där kan man söka upp sin egen adress och välja satellit bild. Sen har dom ett mätverktyg där man kan rita upp tomten eller gräsytan så räknar dom fram arealen. Går ju på det sättet även räkna ut på ett ungefär hur mycket begränsningskabel man behöver.
 
Idag när jag kom hem så hade klipparen stannat vid sandlådan och i felkodsloggen så fanns felkoden Hemma. Denna finns inte med i manualen, någon som vet vad det innebär?

DSC_0333.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1200kvm och 6000kr och den verkar fungera för dom flesta

Finns några tester på dessa
 
Redigerat:
Efter att drivmotorn på min Tianchen S510 gått sönder två ggr på 3 veckor så impulsköpte jag en sådan här igår. Första intrycket är gott måste jag säga, kvalitetstillbehör som följer med och roboten känns genomtänkt.

Först hade jag problem att ansluta min befintliga slinga till laddstationen, den påstod att det var kabelbrott. Till slut fick jag gräva upp några av mina skarvar och göra om dem, uppenbarligen är Meec mer känslig än vad TC var för detta - men jag fick det att funka (f.ö. så skickar Meec med samma sorts silikonfyllda skarvdon som Gardena/HQ - bra grejer). Då kom nästa bakslag, när jag skulle testa själva klipparen - den är helt död, jag kan inte få liv i den. Det ser ut som att 'power'-knappen ska lysa röd när den är igång, stämmer det? Någon som har några tips? Annars får jag se vad jula-supporten säger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.