peternicklas
Max R70 skrev:
Det verkar "modigt" att istället köpa en Worx Landroid med tanke på vilka problem det verkar vara med den.:wow:
Vet inte vad du syftar på. Det största problemet med Landroid är att de säljer slut för snabbt.
 
  • Gilla
Andreas Blomkvist
  • Laddar…
Andreas Blomkvist skrev:
Jaså? Efter allt jag läst tycker jag den verkar få rätt bra kritik i budget segmentet. Vad rekommenderar du istället?
Vill du ha något som verkligen funkar känns Husqvarna/Gardena som det enda rätta. Har själv Gardena och aldrig några problem ( hittills :rolleyes:)
 
Det är inte den bild man får på detta forum!
 
peternicklas
Andreas Blomkvist skrev:
Jaså? Efter allt jag läst tycker jag den verkar få rätt bra kritik i budget segmentet. Vad rekommenderar du istället?
Den enda riktiga fördel som HQ/Gardena/Flymo har idag mot andra märken är deras guide slinga. Nu har bl.a. Landroid löst zonindelning genom att använda begränsningsslingan, fungerar bra. De har dessutom kantklippning 1 gång/vecka vilket inte HQ/GArdena/Flymo har. Optimerar man slingans dragning på tomten samt kommpleterar med kantsten så är mycket lite oklippt gräs kvar. Är väl bara Robotmow som har motsvarande.
Denna test av Landroid och Gardena tala för sig själv.
https://www.youtube.com/watch?v=IN9v-Jgke4w
 
HQ behöver inte ha kantklippning då de alltid klipper över och förbi slingan.
Guiden i all ära men HQ:s största fördel är tillförlitligheten, det bara fungerar.
 
peternicklas
legion skrev:
HQ behöver inte ha kantklippning då de alltid klipper över och förbi slingan.
Guiden i all ära men HQ:s största fördel är tillförlitligheten, det bara fungerar.
Nja det stämmer väl ändå inte riktigt. Jag vet ingen klippare som kan gå genom hinder. Med det kanske HQ kan då den inte behöver kantklippning även om gräsmattan slutar 15 cm från hindret. Landroid klarar detta då den är betydligt mindre samt att den har kantklippning. Sen har även HQ sina problem, bara att läsa på forumet.
 
Byggde ett litet hus till min, nästan färdig, ska på papp på taket och lite mer färg.
Kan ju säga att jag redan är lite trött på min Meec, man kunde önska att den inte vände nästan 180 grader varje gång den stöter på slingan eller ett hinder. Ny mjukvara hade inte varit helt fel.
IMG_5155.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5154.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det kanske redan har konstaterats, men det var värst vad tillbehören är dyra! Jag var inne på Jula igår och såg att de hade en billig robotgräsklippare, men märlorna för att fästa kabeln kostade 329 kr för ett paket - jag kunde inte hitta någon siffra som talade om hur många det var i paketet men det såg inte ut att vara mer än kanske 100 st. Husqvarna som annars är dyra tar runt 150 för ett paket, lite billigare om man köper på nätet. Och knivarna kostade 189 kr för ett 3-pack!
 
Raccoon skrev:
Byggde ett litet hus till min, nästan färdig, ska på papp på taket och lite mer färg.
Kan ju säga att jag redan är lite trött på min Meec, man kunde önska att den inte vände nästan 180 grader varje gång den stöter på slingan eller ett hinder. Ny mjukvara hade inte varit helt fel.
[bild]
[bild]
Ja, det är lite jobbigt med dessa stora 180 graderssvängar. När jag startade min igår så gjorde
Den mest 45graders svängar, men nu mest 180. Det känns som den åker samma linje hela tiden. Tar en jäkla tid innan den kommer till framsidan.
 
Hej, Är det någon som haft problem med att den inte vill starta i Laddstationen? Den klipper bra och allt men den går inte ut själv fast tid och datum dikterar klippning. Puttar man ut den så börjar den. Har jag gjort ngt fel eller är den kass? Texten "klipper " blinkar till ibland men ersätts snabbt av batterisymbolen när luckan stängs. Ibland står det tryck på start, men luckan är ju stängd... Skall tilläggas att den är fulladdad. Tacksam för tips.
 
Min börjar aldrig exakt när den ska gå ut av någon konstig anledning, min går ut ca 10-15 minuter efter utsatt tid.
 
Min har varierat med mellan 0-40 minuter från inställd starttid, vänta ett lite längre så får du se om den startar själv.
Efter att ha laddats efter 1:a rundan går den ut direkt är den är klar, laddningen tar ca 45 min.
 
Ok, tack så mycket för svaren. Den verkar ha pallrat sig ut till slut iallafall. Har en worx L också, märkligt att se hur stor skillnad det kan vara mellan olika robotklippare.
 
Arviking skrev:
Ok, tack så mycket för svaren. Den verkar ha pallrat sig ut till slut iallafall. Har en worx L också, märkligt att se hur stor skillnad det kan vara mellan olika robotklippare.
Vilken anser du vara den bättre?
 
Någon annan än jag som har problem med att få liv i klipparn nu efter vintern?

Dockan lyser, displayen tänds och den startar upp. När pinkods displayen visas så slocknar den efter ca 10 sek å startar om.

Den har stått i kallförråd under vintern, vet inte om det har tagit död på batteriet?

Tankar, idéer???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.