Kunde inte hålla mig längre utan köpte en när dom hade sänkt den till 4999kr
Fick dessvärre inte installerat den förrän igår och då var det mest tester och intrimning av slingan.
Hade lite problem med en studsmatta också, det ligger ett rör som en båge mellan vartannat benpar som den körde över och fastnade på några gånger, men det löstes idag. Efter tips kapade jag till 95x95 tryckta stolpar och monterade under bågarna och nu går det fint. Det blir då 4 öppningar som leder in under studsmattan och då kan den komma in och klippa där också.
Så här sent på säsongen händer det inte mycket med gräset så jag ser fram emot våren och sommaren när den ska gå varje dag har jag tänkt.
Tycker den går fint, låter inte mycket, verkar stark (går fram på vår mossiga och lite buckliga tomt utan problem) och är lätt att ställa in. Instruktionsboken behövs nästan bara för att förstå hur slingan ska ligga.

Den får väl gå 1-2 veckor till innan den ställs undan för vintern.
Nästa säsong ska jag nog satsa på att gödsla gräset också, något som bara har hänt sådär 5 gånger på dom 19 år vi har bott här. När man inte själv behöver klippa gör det inget om gräset växer lite mer :)
 
Jag skulle inte kalla den tyst och har man fönster öppet ut mot trädgården så hörs den helt klart in i huset. Detta kan säkert skilja mellan olika klippare och min kanske är extra högljudd. Jag hör mycket brummande från knivtallriken och har kört den utan knivar och den lät lika mycket. Men även drivningen på hjulen låter en del men säkert under de 67db som det står på.
Min klippare går utmärkt att köra på natten under den perioden vi har fönster stängda men på sommaren får den nog sluta vid 22-23 tiden.
 
Hej har fortfarande öppet köp och har inte packat upp maskinen än.

Det jag står och väger mellan är denna och Worx 2.0 dock är den ca 3500 dyrare.
Köpte Meecen för 4500 och Worx ligger på ca 8000.

Fördelar som jag ser det med Worx är:
- 3 års garanti vs 1år
- Mindre och smidigare
- Ser ut att inte stanna upp innan den vänder.
- Har regn sensor.
- Känns som de har lite mer support vad gäller ny mjukvara mm (framtids säkrare)
- Något tystare på pappret 63 vs 67 db(a)

Sen är frågan vad är relevant, antar man märker det när man haft den ett tag.

Någon som har jämfört dessa i verkligheten. Är det värt 3500 extra eller blir man nöjd med Meecen.
Speciellt ljudet antar jag är viktigt då den brummar omkring konstant. Hur mycket är 4 db(A) i praktiken.
 
MWave skrev:
Hej har fortfarande öppet köp och har inte packat upp maskinen än.

Det jag står och väger mellan är denna och Worx 2.0 dock är den ca 3500 dyrare.
Köpte Meecen för 4500 och Worx ligger på ca 8000.

Fördelar som jag ser det med Worx är:
- 3 års garanti vs 1år
- Mindre och smidigare
- Ser ut att inte stanna upp innan den vänder.
- Har regn sensor.
- Känns som de har lite mer support vad gäller ny mjukvara mm (framtids säkrare)
- Något tystare på pappret 63 vs 67 db(a)

Sen är frågan vad är relevant, antar man märker det när man haft den ett tag.

Någon som har jämfört dessa i verkligheten. Är det värt 3500 extra eller blir man nöjd med Meecen.
Speciellt ljudet antar jag är viktigt då den brummar omkring konstant. Hur mycket är 4 db(A) i praktiken.
Worx har en fördel till att den är sig själv! Det är samma modell hos många olika återförsäljare vilket gör att du kan använda prisgaranti. Jag vet att vissa tycker att det är så småpengar så det inte spelar någon roll, men jag tycker det är kul om inte annat att jaga lägsta pris. Jag gav 5096kr för min Worx 2.0 i våras på Jem o fix med hjälp av deras väldigt luddiga prisgaranti.
 
peternicklas
MWave skrev:
Hej har fortfarande öppet köp och har inte packat upp maskinen än.

Det jag står och väger mellan är denna och Worx 2.0 dock är den ca 3500 dyrare.
Köpte Meecen för 4500 och Worx ligger på ca 8000.

Fördelar som jag ser det med Worx är:
- 3 års garanti vs 1år
- Mindre och smidigare
- Ser ut att inte stanna upp innan den vänder.
- Har regn sensor.
- Känns som de har lite mer support vad gäller ny mjukvara mm (framtids säkrare)
- Något tystare på pappret 63 vs 67 db(a)

Sen är frågan vad är relevant, antar man märker det när man haft den ett tag.

Någon som har jämfört dessa i verkligheten. Är det värt 3500 extra eller blir man nöjd med Meecen.
Speciellt ljudet antar jag är viktigt då den brummar omkring konstant. Hur mycket är 4 db(A) i praktiken.
Så här sent på året skulle jag helt klart lämna tillbaka den. Bättre att vänta till våren och se vilka nyheter som kommer då. Klart, skulle du hitta en Worx med ett väldigt bra pris så kan det vara värt att slå till.
 
MWave skrev:
Det jag står och väger mellan är denna och Worx 2.0 dock är den ca 3500 dyrare.
Köpte Meecen för 4500 och Worx ligger på ca 8000.
Då hade du lite tur. Nu kostar den 8999 på Julas hemsida!
 
Då hade du lite tur. Nu kostar den 8999 på Julas hemsida!
Jo de sålde ut den för 4995 sen var det 10% Ny katalog rabatt den dagen.
Vilket var anledningen att jag slog till utan att fundera så mycket, vilket jag gör nu istället :p

Men 8999 tror jag bara är ett pris de har nu när inga ändå handlar för att sen kunna skylta sen att de sänkt den :mad:

Åter till frågan, Någon som jämfört Worx vs Meec/Clipper/G-force i verkligheten.... Speciellt ljudet.
 
  • Gilla
GordonE
  • Laddar…
Stängs klippningen av varje gång den stannar och vänder?
Är det både om den kör mot begränsning tråden och ett hinder?
Hur lång tid tar det innan den startar igen?

Tänkte har man mycket buskar i ett smalt parti så borde den mest studsa omkring men inget blir klippt....
 
Den stänger av ibland och ibland inte, man hör att fast motorn har stannat finns det moment kvar i "klipphjulet" vilket gör att den klipper en bit efter att motorn stannat
Efter den har vänt så startar motorn ganska snabbt igen och har fullt varv efter att klipparen gått ca 1,2-1,5m
 
Har en oanvänd laddstation samt 100m kabel och peggar om någon vill köpa
 
Impuls köpte denna igår, 3540:-

Imorgon blir det till att handla virke och bygga en hundkoja till den så nästa helg hoppas jag att testa den. Hoppas på att kunna utnyttja altanen man byggt och titta på när den klipper gräset
 
På värdelösa jula i Eskilstuna, sen kommer man hem och öppnar visningsexemplaret och ser att precis allt utom klipparen saknas.

Tillbaka igår och lämna tillbaka den, köper en worx landroid på fredag.
 
Det verkar "modigt" att istället köpa en Worx Landroid med tanke på vilka problem det verkar vara med den.:wow:
 
Jaså? Efter allt jag läst tycker jag den verkar få rätt bra kritik i budget segmentet. Vad rekommenderar du istället?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.