tommib
Tror inte att det kommer vara några som helst problem att ha den där utomhus. Möjligen blir plasten lite skör när det är kallt men du får väl låta bli att slå på den.

Jag har tre stycken i garaget, det håller som lägst ca 7 grader på vintern. Inga problem alls. De är vettigt utförda med förskruvning för inkommande kabel.

• Gilla
johs
  • Laddar…
Jag har 9st i snickarboden och är sjukt nöjd med dem! Otroligt bra ljus. Nu är den iofs uppvärmd men jag tror inte det är några problem att ha dem utomhus. Förvånansvärt bra kvalitetskänsla för att vara lågprisprodukter.

• Gilla
johs
  • Laddar…
Farsan har dom i garaget, riktigt bra ljus iallafall

Jo, redan köpt ett gäng för annat ändamål, testkörde i vardagsrummet och man fick rätt fort ont i ögonen när den låg en meter bort, under ögonhöjd.. så ljusmängden är det inget fel på :)
Kollade lite genom mobilkameran med: tittar man på hela armaturen så ser man lite "vattenfall", men tittar man på tex ena halvan så syntes inget alls.
Ev oljud tänkte jag inte på, då jag hade lite annat surrande bredvid..

Jag har 9 stycken i garaget men bara 6 är inkopplade än. Nu har vi köpt fyra till när det var kampanj. Tre av dom ska vara i ett ouppvärmt stall och jag funderade inte ens på om dom skulle fungera där. Kan inte tänka mig varför dom inte skulle göra det. jag är väldigt nöjd med dom som sitter i garaget, bra ljus och lätta att montera.

/Mats

Fungerar gör dom säkert, LED i sig har ju inget emot kyla vad jag vet. Så är väl mest, som nämnts tidigare, att plasten kanske blir skör osv om dom sitter ute i minusgrader.

Det som väckte tanken var det faktum att Jula inte alls specar temperaturområde, något som annars inte är helt ovanligt (tex https://www.airam.fi/se/produkt/v6844/4118727/faroip65-56w-840-5000lm-ha/110 som nämndes i annan tråd).

Men är väl bara att testa :)

Någon som skruvat upp dom och kopplat direkt från dosa? Jag skall montera 6st i mitt garage där de gamla lysrören har koppling från dosa direkt in i armaturen så att säga.

Tomture61
M Malman80 skrev:
Någon som skruvat upp dom och kopplat direkt från dosa? Jag skall montera 6st i mitt garage där de gamla lysrören har koppling från dosa direkt in i armaturen så att säga.
Du tänkte att koppla alla 6 på 1 fas
Det blir 324 W , baggis .

Tomture61 Tomture61 skrev:
Du tänkte att koppla alla 6 på 1 fas
Det blir 324 W , baggis .
Nja, jag menar att min befintliga belysning har ”dold” kabeldragning. En takdosa över varje armatur. Denna armatur har bara anslutning i ändarna. Min tanke var att om man skruvar isär den kanske man kan borra ett hål o ansluta där istället för ändarna.

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Jag har kopplat min från taket men det är en dyrare modell och denna billigare har bättre arbetsljus.

Denna har jag
[länk]
Hade jag läst på lite mer innan jag beställde hade jag nog köpt denna istället. Utav just anslutningsmöjligheterna...

M Malman80 skrev:
Nja, jag menar att min befintliga belysning har ”dold” kabeldragning. En takdosa över varje armatur. Denna armatur har bara anslutning i ändarna. Min tanke var att om man skruvar isär den kanske man kan borra ett hål o ansluta där istället för ändarna.
Om de ser ut inuti som min (den tidigare modellen från Jula) så tror jag inte att det är någon idé att försöka ansluta någon annanstans än där det är tänkt. Det blir för trångt om du ens får in kablarna.

Typiskt! Det får väl bli någon sorts kabeldragning vid varje armatur iaf då.

Du kan inte förskjuta dom en halv längd så att kabeln kommer ner vid gaveln på armaturen?

/Mats

S senmathal skrev:
Du kan inte förskjuta dom en halv längd så att kabeln kommer ner vid gaveln på armaturen?

/Mats
Mätte på det, kan gå men dom hamnar lite ”fel” i förhållande till taket. Men det är nog den bästa o snyggaste lösningen. Köpte till två stycken så kanske jag kan placera dom på tvären där det blir lite tomt nu då så att säga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.