lopec
Lycka till i framtiden.

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Du har delat upp filmen i två olika klipp och det fattas 20 sekunder mellan dom båda. Man undrar vad som händer under dessa tjugo sekunder, jag antar det är där du provocerar honom så att han vänder om. Sen verkar du väldigt ofta stå utanför hans hus och filma och röka, ditt hus är ju det längre ner på vägen.

Sällan är nått så ensidigt som den här tråden försöker påskina, jag tror att du märkt att han är lättprovocerad och tycker om det.

• Gilla
Flipbed och 3 till
  • Laddar…
låt det ligga kvar.
Finnens svar går inte ens att ta seriöst, ett troll bevisligen.

Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Hur har det gått ?
kom och tänka på den tråden efter ett klipp på youtube där ett par grannar inte kom överens, ( slutade inte lyckligt)

A Aeroabuser skrev:
Hur har det gått ?
kom och tänka på den tråden efter ett klipp på youtube där ett par grannar inte kom överens, ( slutade inte lyckligt)
Idag blev man lite trött, igen...
Mina fingrar visar hur nära att han tog hela mig, och nej jag håller så långt till vänster man kan gå.
Gott om plats på höger sida, hela min parkering...
En bit in dunkar han dörren på mig så jag ser till att han stannar i bilen, Corona vet ni.

Sköt om Er och kör försiktigt

Redigerat:
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Bichonen och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag skulle nog ha skjutit jävlen eller bränt ner hans hus eller något annat, för länge sedan. :sweat: :surprised:

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Krokben och 8 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Man får ha tålamod med sådana här psykiskt labila människor. Det som är lite skrämmande är ju att han verkar ha tendenser till att bli våldsam. Tyvärr är man i praktiken ganska ensam i det svenska samhället om det händer, man får säkra upp upp med de andra grannarna.

richardtenggren
Det blev väl så här efter Psykiatrireformen?

• Gilla
andreascarlsson och 2 till
  • Laddar…
Du är då tuff som vågar gå förbi token, jag hade nog hoppat i diket direkt jag hörde bilen.

galento
nino nino skrev:
Du är då tuff som vågar gå förbi token, jag hade nog hoppat i diket direkt jag hörde bilen.
Jag hade nog hoppats att han skulle flyga på mej så man fick en anledning att
försvara sej. De som är i trakterna av Ullared Mossvik 405 får väl hålla ett
öga efter 67 åringen.
Men en dialog (om möjligt) för att lösa konflikten vore ju det bästa.

Redigerat:
Våld är ju inte någon rolig lösning. Men jag funderar på varför gubben äger en moppe? Känns inte som moppetypen riktigt...

Det är för mig obegripligt hur polisen under så lång tid kan blunda för dödshot och beteenden som detta.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är för mig obegripligt hur polisen under så lång tid kan blunda för dödshot och beteenden som detta.
Det är jobbigt att ta hand om sånt.

Egen erfarenhet, hotad med pistol pga en svartsjuk psykobrud som skickade en dåre på mig. Sjuka var att jag aldrig gjort något utan bara varit passiv och aldrig visat intresse, vi tränade ihop det var allt och det räckte.
Polisen ringer ca 6 månader senare och undrar hur det är. Men då hade vi löst ut allt själva.

Min reflektion är att ni bägge är skuld till att det uppstår en konflikt gång på gång.
Om du nu vet att din granne är aggressiv o lätt tänder till, varför utmanar du honom då?
Var du tvungen att passera bilen direkt efter att han tagit sin post?
Kunde du inte väntat några sekunder till så att han kört iväg, så hade du sluppit att han kört förbi dig på det sätt han gjorde? Du vet ju att han provocerar genom att köra snabbt förbi, varför då inte vänta tills han kört iväg? I det läget kan man ju tänka att du provocerar fram en handling hos honom (som förvisso är felaktig) som kunde undvikas.
Dessutom fanns det betydligt mer plats på högersidan av bilen att gå på. Ändå måste du gå förbi där det är trångt o nära hans bil.

Efter att han kört förbi dig så går du fram till bilen och, som du själv skriver, håller dörren. Även det är provocerande.
Varför inte bara strunta i honom?
Det verkar ha varit väldigt många aggressiva situationer så du borde ha förstått att det inte är lönt att gå fram, det blir bara kontraproduktivt.
Om du nu inte ville ha en konflikt/händelse så borde du ha struntat helt i honom och direkt gått upp till huset utan att stanna kvar. Du vet ju ändå vad som kommer att hända.

Jag försvarar absolut inte grannens beteende, tvärtom.
O jo, jag tycker att man skall ha sin frihet o kunna gå ostörd på sin väg utan att sådana idioter skall påverka eller bestämma ens sätt när man går.
Men jag tycker nog att du har en stor del i när det uppstår konflikter genom ditt sätt att agera o hantera situationen.
Ge fan i grannen, låt han passera innan du går förbi o sluta gå fram när han blir arg då till slut kanske det lugnar sig.

• Gilla
  • Wow
TreeView och 14 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag skulle nog ha skjutit jävlen eller bränt ner hans hus eller något annat, för länge sedan. :sweat: :surprised:
NääÄ,Mikael! man får INTE panga ner grannar hur som helst :crysmile:

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.