Var det någon mer än jag som lite grann hoppades att en lagom stor och tung lastbil skulle komma från höger i slutet på den senaste filmen?

Har nog sagt det förr men säger det igen: Jisses vilket tålamod du har! Å andra sidan, vad ska du göra? Man får som sagt inte skjuta folk, rättsväsendet har ingen hjälp att ge och tydligen är gubbens närmaste lika tokiga så det är ingen idé att prata med dem. Lider med dig.

• Gilla
kattlucka och 3 till
  • Laddar…
Klart han blir arg, du smäller ju till bilen när han kör förbi.

Redigerat av moderator:
Hade någon kört så nära mig hade även min näve åkt ut...

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Klart han blir arg, du smäller ju till bilen när han kör förbi.
Han har ju även kört på honom så...

Redigerat av moderator:
Staffans2000
Finndjävel har kryddat forumet med ogrundade invektiv.
Ts dilemma är att han knappast kan sälja huset/husen och dra. För vem vill köpa, när det ingår en galen granne?

Den enda legala lösningen verkar vara att hoppas på de högre makternas snara ingripande.

Staffan

• Gilla
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
S
T Tord_Lj skrev:
Idag blev man lite trött, igen...
[media]Mina fingrar visar hur nära att han tog hela mig, och nej jag håller så långt till vänster man kan gå.
Gott om plats på höger sida, hela min parkering...
En bit in dunkar han dörren på mig så jag ser till att han stannar i bilen, Corona vet ni.

Sköt om Er och kör försiktigt
varför inte bara köra över honom , Ooops!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Var tog tråden vägen? Tycker i o f s att ämnet är uttömt. Frånsett vad konsekvensecna för TS’s angrpare blev.

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Resonemanget är långt från tråden ”jobbig granne”med sina flera 100 kommentarer.

F
T Tord_Lj skrev:
Jag har skrivit tidare men upprepar.
Skapade inlägget för att ge och få erfarenheter för sådan här problematik.
Att en Bodycam används är för att bevislägets skull samt att det borde inte vara så kul att dumheter man gör kan visas, det har fått effekt för det var värre förr.
Denna mannen upptar mindre än 1% av mitt liv, tro mig, och mer än så får han inte.
Med det sagt är kaffepausen slut och får jobba vidare nu.
Dax för en uppdatering? Lever gubbjäveln?

• Gilla
Alle86x
  • Laddar…
P
T Tord_Lj skrev:
Han slår mobilen ur näven på mig; enl förhandsuppgift blir det nedlagd förundersökning. Nånting om att han provoceras av att bli filmad.
Har din granne släktingar bland den lokala polisen?

P
Anna_H Anna_H skrev:
Jag får hålla med polisen här, för tyvärr är det svårt att se det faktum att du stannar upp och filmar som något annat än en provokation. Jag förstår att det finns bakomliggande orsaker till att du gör det, men det förändrar inte det faktum att du tyst ställer dig och filmar, vilket ÄR en provokation vare sig du vill eller inte.
Polisen har i detta fall ingen som helst koll på svensk lag. Det finns ingen lag som förbjuder fotografering i den situation som TS befann sig i. Det kan dessutom inte vara en "provokation" (en term som inte finns i lagen sist jag kollade) om man med det menar någon form av ofredande. TS var alldeles för långt från grannen för det, och det var grannen som kom fram till TS för att bråka. Inte tvärtom.

En person filmar på långt håll: inget brott.
En annan person använder våld mot den första personen: ett brott.

P
R Rkarlsson skrev:
Hehe vi är inte så avancerade, vi nöjer med en dagstripp. Men man är klart nyfiken, men av respekt bör ingen köra in på deras grusväg för att trigga igång mer jävelskap.
Tvärtom, tror jag. Det skulle nog vara nyttigt för TS granne att få lite mothugg av en av TS gäster. :devilish:

• Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
P
K knipo skrev:
Min reflektion är att ni bägge är skuld till att det uppstår en konflikt gång på gång.
Ja, sjävklart ska vi låta psykfallen styra samhället!

• Älska
Mikael_L
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det kan dessutom inte vara en "provokation" (en term som inte finns i lagen sist jag kollade)
Provokation är en förmildrande omständighet i vissa fall och listas exempelvis i 29 kap. 3 § p. 1 brottsbalken som att ”brottet föranletts av någon annans uppenbart kränkande beteende”.

Att ordet provokation inte nämns är inte detsamma som att provokation inte är reglerat.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.