162 839 läst · 492 svar
163k läst
492 svar
Jobbig granne
Var det någon mer än jag som lite grann hoppades att en lagom stor och tung lastbil skulle komma från höger i slutet på den senaste filmen?
Har nog sagt det förr men säger det igen: Jisses vilket tålamod du har! Å andra sidan, vad ska du göra? Man får som sagt inte skjuta folk, rättsväsendet har ingen hjälp att ge och tydligen är gubbens närmaste lika tokiga så det är ingen idé att prata med dem. Lider med dig.
Har nog sagt det förr men säger det igen: Jisses vilket tålamod du har! Å andra sidan, vad ska du göra? Man får som sagt inte skjuta folk, rättsväsendet har ingen hjälp att ge och tydligen är gubbens närmaste lika tokiga så det är ingen idé att prata med dem. Lider med dig.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 468 inlägg
Klart han blir arg, du smäller ju till bilen när han kör förbi.
Redigerat av moderator:
Finndjävel har kryddat forumet med ogrundade invektiv.
Ts dilemma är att han knappast kan sälja huset/husen och dra. För vem vill köpa, när det ingår en galen granne?
Den enda legala lösningen verkar vara att hoppas på de högre makternas snara ingripande.
Staffan
Ts dilemma är att han knappast kan sälja huset/husen och dra. För vem vill köpa, när det ingår en galen granne?
Den enda legala lösningen verkar vara att hoppas på de högre makternas snara ingripande.
Staffan
varför inte bara köra över honom , Ooops!T Tord_Lj skrev:Idag blev man lite trött, igen...
[media]Mina fingrar visar hur nära att han tog hela mig, och nej jag håller så långt till vänster man kan gå.
Gott om plats på höger sida, hela min parkering...
En bit in dunkar han dörren på mig så jag ser till att han stannar i bilen, Corona vet ni.
Sköt om Er och kör försiktigt
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Var tog tråden vägen? Tycker i o f s att ämnet är uttömt. Frånsett vad konsekvensecna för TS’s angrpare blev.
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Resonemanget är långt från tråden ”jobbig granne”med sina flera 100 kommentarer.
Administrator
· Skåne
· 7 878 inlägg
Jag har flyttat en diskussion om bilar som kör för nära cyklist till en egen tråd:
https://www.byggahus.se/forum/threads/bilar-som-koer-foer-naera-cyklist.407146/#post-4090576
/Moderator
https://www.byggahus.se/forum/threads/bilar-som-koer-foer-naera-cyklist.407146/#post-4090576
/Moderator
Dax för en uppdatering? Lever gubbjäveln?T Tord_Lj skrev:Jag har skrivit tidare men upprepar.
Skapade inlägget för att ge och få erfarenheter för sådan här problematik.
Att en Bodycam används är för att bevislägets skull samt att det borde inte vara så kul att dumheter man gör kan visas, det har fått effekt för det var värre förr.
Denna mannen upptar mindre än 1% av mitt liv, tro mig, och mer än så får han inte.
Med det sagt är kaffepausen slut och får jobba vidare nu.
Polisen har i detta fall ingen som helst koll på svensk lag. Det finns ingen lag som förbjuder fotografering i den situation som TS befann sig i. Det kan dessutom inte vara en "provokation" (en term som inte finns i lagen sist jag kollade) om man med det menar någon form av ofredande. TS var alldeles för långt från grannen för det, och det var grannen som kom fram till TS för att bråka. Inte tvärtom.Anna_H skrev:Jag får hålla med polisen här, för tyvärr är det svårt att se det faktum att du stannar upp och filmar som något annat än en provokation. Jag förstår att det finns bakomliggande orsaker till att du gör det, men det förändrar inte det faktum att du tyst ställer dig och filmar, vilket ÄR en provokation vare sig du vill eller inte.
En person filmar på långt håll: inget brott.
En annan person använder våld mot den första personen: ett brott.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 723 inlägg
Provokation är en förmildrande omständighet i vissa fall och listas exempelvis i 29 kap. 3 § p. 1 brottsbalken som att ”brottet föranletts av någon annans uppenbart kränkande beteende”.P pmd skrev:
Att ordet provokation inte nämns är inte detsamma som att provokation inte är reglerat.