T
Det är nu tråden börjar dö ut, alla har tjatat på och tröttnat och behöver något att äta.
Förhoppningsvis så är det en ny tapper själ som lägger in sin åsikt i tråden om någon dag och då brukar det hoppa igång igen. Eller så räcker det med att alla tappra krigare får lite mat i magen för att energin ska komma tillbaka och då fortsätter stiderna!

• Gilla
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Jobbigt och tidskrävande om hantverkaren står i skit. Bättre och tydligare att skicka sådant via ett sms. ”Jag skickar över lite prisinformation till dig efter samtalet”

Egentligen skiter jag i när informationen ges eller hur den ges utan poängen är att den SKA lämnas till kund.
Ok, men då är det med andra ord ok att du får informationen på fakturan?;)

• Haha
TechChad
  • Laddar…
D
......före avtal

Krille-72 Krille-72 skrev:
Derbyboy tror att det går att beställa en tjänst som sedan utförs. Sen behöver han inte betala för att företaget brytit mot Prisinformationslagen.
När han gick sin kvällskurs i juridik fick han lära sig detta.
Kvällskursen i juridik var anordnad av ett kriminellt nätverk i Bagarmossen...:crysmile:

• Gilla
Krille-72
  • Laddar…
Lövenhagen Lövenhagen skrev:
Handlar såklart inte om kr/h - handlar om vad man betalar för.
En konsult kostar lika mycket i timmen som en hantverkare om man lägger på några 0:surprised:r efter...

• Gilla
Krille-72
  • Laddar…
D
Beror väl på vad konsulten gör?

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
T
D Derbyboy skrev:
Nae, det beror på vad han tar betalt :p

• Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Vill du veta vad det står där så får du leta själv i tråden eller på nätet. Jag tror dock inte du kommer förstå hur den tillämpas.
Jag trodde att du nu började förstå att det är den som kliver in i Ts fall om ärendet hamnar i tinget. Men så kanske inte fallet är? Om du nu anser att det INTE är §36 som kliver in får du gärna försöka motivera varför.

D
Jo och det bestäms ju normalt utifrån vad han levererar.

D Derbyboy skrev:
Är du underbetald så vi får dra bort några nollor;)

D Derbyboy skrev:
Kan du peka på vad som inte stämmer?
Du kanske ska be dina studiekamrater från kvällskursen i juridik titta på dina inlägg. Dom kommer att förstå.

Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
En konsult kostar lika mycket i timmen som en hantverkare om man lägger på några 0:surprised:r efter...
Och en vanlig arbetare ca 30-50 % av en elektriker el röris, för att inte tala om de som arbetar in om hemtjänsten. Nu finns det ju inga arbetare som tjänar för mycket utan bara för lite.

D
D Derbyboy skrev:
Jag tycker det hela förklaras bra här:

[länk]
Hört talas om äpplen och päron? Gick ni inte igenom det på kursen. Sen om du läser artikeln så ser du att även artikeln tar upp §36.
Fast förutsättningarna inte är likadana som i Ts fall.

D
Vilka förutsättningar skiljer sig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.