137 217 läst · 2 396 svar
137k läst
2,4k svar
Jobb för två timmar, faktura för tre...
Du tror inte att upplysningen var att vi kostar xx per timme inte att det skulle ta en timme.... men va faan vet jagFairlane skrev:
Har du läst inlägg #1198?D Derbyboy skrev:
Du hävdar här i tråden att Ts hantverkare varit på plats 1 Tim och 50 min INKL besöket hos grossisten. Dessutom har Ts vittnen på detta.
Ts hantverkare är helt körd därför att..... och allt vad du vräker ur dig.
Så fundera lite på vem det är som försöker trolla!
Ts har berättat att han är döv. Släpp nu hörnflaggan och kom ut med att du är blind så jag lättare kan respektera att du inte ser skillnad på äpplen och päron.
ps. Du har fortfarande inte berättat om du gick kvällskursen i juridik i höstas eller våras.
Haha, vad vill du ha sagt med det inlägget?
#1198 var ett bra inlägg. Jag redogjorde för sakomständigheter som framgått i tråden. Jag gjorde utifrån dessa en bedömning att hantverkaren va rökt.
Du bara fortsätter att trolla.
#1198 var ett bra inlägg. Jag redogjorde för sakomständigheter som framgått i tråden. Jag gjorde utifrån dessa en bedömning att hantverkaren va rökt.
Du bara fortsätter att trolla.
#1798 från Derbyboy:D Derbyboy skrev:
”TS klockade rörisen till 1 h 50 min inkl besök till grossisten. Det finns vittnen i lägenheten som kan styrka tiden för arbetet. Kanske finns det därutöver tidsuppgifter från parkeringsbolag, portkodssystem eller trängselskatt.
Hantverkaren har fakturerat för 4h samt för transportkostnad med 450 kr.
Utöver det arbete som utfördes i lägenheten (1h50min) har han alltså debiterar 2h10 min samt 450 kr.
Hur ska hantverkaren kunna visa att det är praxis eller skäligt att ta ut 1224 + 450 kr för någonting utöver faktiskt nedlagt arbete.
Hantverkaren har inte en chans i tingsrätten att få betalt för hela fakturan. Man behöver inte ens ha läst en grundkurs i juridik för att förstå det.
Staffan2000:
Detta är bara ett av dina inlägg där helt plötsligt hantverkarens tid hos grossisten bakats in i tiden som Ts hävdar att hantverkaren varit på plats i Lgh och utfört arbete.
#1198 visar vad Ts själv berättar. Det stämmer ganska dåligt överens om man jämför med vad du skriver.
Så innan du trollar vidare. Ta en grundkurs hos Labero så du åtminstone lär dig just grunderna
Ok jag ger dig det. Jag har mer information kring detta ärende än vad du har. Det framgår av en privat diskussion att rörisen var iväg 30 min och köpte ett vattenlås under de 1 Tim och 50 min som gick från det att han först kom tills dess att han slutligt lämnade.