197 614 läst · 261 svar
198k läst
261 svar
Jag och gumman bygger Älvsbyhus Regin
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag förstår de kalla golven. Jag har FTX-ventilation, så ingen kalluft tas in direkt i rummen.n0zen skrev:
men köksfläkten borde ha kallrasskydd som förhindrar detta.
Kolla att klaffarna till kallrasskyddet verkligen stänger som de skall och inte kärvar.
Edit: Tvåa på bollen
Redigerat:
Det är klart att de kan ha gjort förändringar vilket i så fall är bra. Vårt hus är ändå 3 år gammalt.
Men vi har ingen klaff i köksfläkten. Den funktionen finns inte, plockade isär fläkten för ett par helger sedan. Blir att montera ett riktet spjäll i ventilationsslangen.
FTX hade suttit fint. Men hade gärna blivigt av med de fula radiatorerna oxå.
Som sagt jag köpte inte huset för huset utan läget och tomten. Ser huset bara som en bra grund att bygga vidare på. Men hade jag byggt nytt hade jag valt något annat som uppfyllt mina önskemål direkt.
Tillbaka till tråden. Jag hoppas att ni blir mer nöjda med ert hus. Det är alltid kul med nytt. ☺
Men vi har ingen klaff i köksfläkten. Den funktionen finns inte, plockade isär fläkten för ett par helger sedan. Blir att montera ett riktet spjäll i ventilationsslangen.
FTX hade suttit fint. Men hade gärna blivigt av med de fula radiatorerna oxå.
Som sagt jag köpte inte huset för huset utan läget och tomten. Ser huset bara som en bra grund att bygga vidare på. Men hade jag byggt nytt hade jag valt något annat som uppfyllt mina önskemål direkt.
Tillbaka till tråden. Jag hoppas att ni blir mer nöjda med ert hus. Det är alltid kul med nytt. ☺