image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Utgång från allrum

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Förmiddagens jobb bestod av att krypa runt på golven och skrapa bort lera medelst spackelspade och dammsuga hela huset.
 
Kommer Älvsbyhus snickra färdigt allt inomhus med. Eller gör ni de själva?
 
Det gör Älvsbyhus.
 
O
Kommer ni göra nånting själva eller får Älsvbyhus sköta allting?

Personligen skulle jag låta Älvsbyhus göra allt... Har ingen lust å måla allt själv... Räcker med fasaden...

Tänkte på det att du städade upp...
 
Enligt kontraktet skall vi städa en gång i veckan samt inför slutbesikningen. I övrigt så målar och tapetserar Älvsbyhus invändigt, vi får måla fasaden.
 
Fan också, ännu en illusion som gått i graven :confused:

Jag har alltid trott att Älvsbyhus levererades med modulerna (=hela rumsvolymer) färdiga med tapeter, golv och tak klara att använda. På dina bilder ser det ju snarare ut som om huset bara är stomrest, och det mesta jobbet återstår.
 
  • Gilla
Tamazin och 1 till
  • Laddar…
(y)
 
T
KnockOnWood skrev:
Fan också, ännu en illusion som gått i graven :confused:

Jag har alltid trott att Älvsbyhus levererades med modulerna (=hela rumsvolymer) färdiga med tapeter, golv och tak klara att använda. På dina bilder ser det ju snarare ut som om huset bara är stomrest, och det mesta jobbet återstår.
Nja, det är ju bara lite innertak och fanérgolv som ska läggas och så ska målaren tapetsera vilket han/hon gör direkt på spånskivan!
 
tank77 skrev:
Nja, det är ju bara lite...
Bara :(

Och så skall väl alla installationer , vatten, avlopp, ventilation, el, tele, data... kopplas ihop.
Och hela takkonstruktionen skall upp.

Nej, jag trodde faktiskt att det nästan var inflyttningsklart när modulerna var på plats.

Är det likadant med Smålandsvillan, som väl är den andra stora "volymhustillverkaren"?

Lördagstrams
Ska bara...
https://www.youtube.com/watch?v=fev0mZK9yt4
 
Redigerat:
  • Gilla
Tamazin
  • Laddar…
Tur att inte jag ska koppla detta 😜


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garningen och 4 till
  • Laddar…
Jag var in i min kollegas nybyggda hus häromveckan och reagerade på samma sak, trodde de var mer färdiga än vad de faktiskt är.
 
Åker till Tyskland för att jobba så det blir ingen uppdatering av bygget under veckan.
 
tank77 skrev:
Nja, det är ju bara lite innertak och fanérgolv som ska läggas och så ska målaren tapetsera vilket han/hon gör direkt på spånskivan!
Ingen gips i älvsbyshus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.