Hur länge tänker du lönearbeta åt nån annan? Att gå ner i tid, sluta jobba eller kanske starta eget är värt att fundera på?

R
B Boende45 skrev:
Jo, ganska avundsjuk är jag.

Men inte just idag.

[bild]
Öh vad är detta? Skryt..
Men du svarade inte om svamlet att TS ska bli av med allt?

• Gilla
BerlinCalling
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Uppåt 2.000.000
Tyvärr kan jag inte ta dina inlägg på allvar, 2 miljoner är inte speciellt mycket.

Jag har lärt mig en sak som jag gärna delar med mig om.

Utgifter följer alltid ens inkomster.

Höga inkomster höga utgifter och tvärtom.
Ligger liksom i människors natur att alltid hitta något som är bättre, större, finare läge osv.

Har man mycket pengar att investera så gör man det.

Om du nu tycker att du har allt så har du det inte, finns alltid någon som har mer och bättre än du 😁.

• Gilla
Vildparti och 2 till
  • Laddar…
Köp jord och skog så har du realiserat dina siffror i något reellt som för all framtid kommer att avkasta vinst.

• Gilla
  • Haha
Vildparti och 2 till
  • Laddar…
R
F fribygg skrev:
Hur länge tänker du lönearbeta åt nån annan? Att gå ner i tid, sluta jobba eller kanske starta eget är värt att fundera på?
Med den lönen🫣 är inte lättare att tjäna mer än det som egen🥲

Vart är Malmgren när man behöver hen som mest

• Haha
  • Gilla
erik_83 och 6 till
  • Laddar…
MrJay
A atomlab skrev:
Vart är Malmgren när man behöver hen som mest
Det är en "han", ganska ökänd är han på olika forum.

Hursomhelst, inga lån och mindre än USD 200.000 på kontot, det är inget exotiskt egentligen... Men ska du göra något så är det att investera din tid och pengar i en verksamhet/bolag du verkligen tror på och vill pyssla med om du inte är sugen på fastighetsaffärer eller mer ädelmetaller.

MrJay MrJay skrev:
Det är en "han", ganska ökänd är han på olika forum
Å fan. Couldn't Tell 😜

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Snack om enskilda aktier, avundsjuka, skrytposter, amatörpsykologi, gold bugs, bitcoin och appeal to Malmgren.

Ja, sannerligen gör pengar folk i allmänhet lite tossiga. 🧐

• Gilla
Joel Strandberg och 2 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Med den lönen🫣 är inte lättare att tjäna mer än det som egen🥲
Säkert inte, men ska man hålla på och lönearbeta åt andra om man inte behöver och tycker det är kul?

• Gilla
AndersS och 2 till
  • Laddar…
R
F fribygg skrev:
Säkert inte, men ska man hålla på och lönearbeta åt andra om man inte behöver och tycker det är kul?
Nee det kanske inte man ska, men jag hade ståt ut länge med den lönen😉

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Traden Traden skrev:
skaffa mig en bättre ekonomisk rådgivare än ett forum på nätet.
Forumet https://rikatillsammans.se/ kan säkert ge TS lite tips.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Excel
Köp aktier som Lundin gold, Aya gold and silver mm.

Det är tämligen enkelt. Diversifiera portföljen. En del på räntekonto, lite aktier, lite indexfonder. Lite mark/skog etc. Det kommer alltid behövas mat och energi oavsett...

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
S
Traden Traden skrev:
Man kan ju fundera på vad du bygger din tro på att vi går in i en lågkonjunktur. Vi är väl mer troligt på väg ur en skulle jag säga. Stabilare svensk ekonomi är på väg med sjunkande inflation och därmed sjunkande räntor. Du kan ju satsa på börsen framgent ändå. Det finns väl marknader som tillgodoser det läge vi befinner oss i globalt. Läs europeisk försvarsindustri.
Men….om jag hade de problemen skulle jag köpa en burk vax och polera teslan en gång till eller skaffa mig en bättre ekonomisk rådgivare än ett forum på nätet.
Är vi på väg ur en lågkonjuktur? :O

Vi har inte ens nosat på lågkonjuktur ju…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.