Grattis!! Har cyklat förbi bygget sen byggstarten och sett hur ditt fina hus har växt fram. Kul att du delat med dig under byggets gång.
Bra jobbat //Roberth
 
  • Älska
  • Gilla
Horgmo och 1 till
  • Laddar…
Ställer mig i hyllningskören och håller med, fantastiskt starkt och framförallt imponerande jobbat! Du är en ung man som lyckats genomföra det här och hur mycket du faktiskt gjort helt själv är verkligen helt fantastiskt! Jag hoppas du tar tillvara på detta, för du besitter uppenbarligen kunskaper och ett driv som är få förunnat. Kanske är det ett framtida yrke för dig? :)

Men sluta för allt i världen inte att uppdatera, vi vill fortfarande se hur det blir när du möblerat och hur utsidan växer fram! :)
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Grattis och tack för att du delar med dig av ditt fina och bra bygge!
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
P
Du har fixat ett jättefint hem! Detta kan du skryta med i många år!
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
Wow vilket jobb :D(y)
Skulle man kunna få en liten summering på vad saker och ting har kostat ;) så man vet om det är värt att göra nånting själv eller inte :crysmile:
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
A Arrobubben skrev:
Wow vilket jobb :D(y)
Skulle man kunna få en liten summering på vad saker och ting har kostat ;) så man vet om det är värt att göra nånting själv eller inte :crysmile:
Tack så mycket!:)

Förhoppningsvis får jag sammanställt allting någon gång framöver.:crysmile: Men är det något speciellt du tänker på?:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Arrobubben och 1 till
  • Laddar…
@Isak90 hur går det?
Hoppas att det bara är mycket jobb och att du annars mår bra :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Isak90 och 6 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
@Isak90 hur går det?
Hoppas att det bara är mycket jobb och att du annars mår bra :heart:
Hallå där!

Jo men det går bra! Det har varit mycket återhämtning och vila, både medvetet och omedvetet:seenoevil::p

Men det har faktiskt hänt en del ändå och nu känner jag att energin och lusten sakta börjar krypa fram igen!:) Ska se om jag kan få sammanställt ett inlägg någon dag.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
  • Älska
Bengt Larsson och 18 till
  • Laddar…
Heij83
Kämpa på men ta det lugnt om det känns jobbigt, ingen tackar dig om du går i väggen.
:strong:
 
  • Gilla
  • Älska
Isak90 och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Så sant som det är sagt!
 
  • Älska
Isak90
  • Laddar…
Hur ser det ut nu i å runt huset?
 
  • Gilla
Fjällgossen
  • Laddar…
Hoppas att allt är bra med dig Fredrik. Och att du fått njuta lite av huset i sommar :)

Tror det är många med mig som håller tummarna. Det viktigaste är såklart hur du mår.... Men vi vill nog ha en uppdatering med ;)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Som tidigare nämnt så har det varit ganska mycket vila men lite har hänt på utsidan. :)

Valde att grusa upp runt huset där det sedan ska bli altan.

0/150
Nygrusad yta runt ett vitt hus i förberedelse för altanbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grus och stenar upplagda runt ett hus i förberedelse för altanbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


0/35
Vit villa under konstruktion med grusat område runtomkring och provisorisk altan bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grusad yta runt vitt hus i förberedelse för altanbyggnad, med synlig provisorisk trall och farstukvist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och på baksidan är det uppfyllt och för ett par veckor sedan fick jag sått gräsmatta.
Nygrusad yta runt hus för blivande altan, nybesådd gräsmatta i bakgrunden och provisorisk altan synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit husfasad med provisorisk altan och nygrusad yta runt bostaden och nysådd gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det går också att skymta en provisorisk liten altan jag fick slängt ihop på ett par timmar med lite gammalt virke jag hade.

Vid entrén gjorde jag i början av sommaren en trall till farstukvisten.
Grundstrukturen för en provisorisk träaltan bredvid ett hus, omgiven av nygrusat markområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggd trall framför vit dubbel entrédörr, omgiven av grus och husets vita väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provisorisk träaltan med grus runtom vid vita husväggen och entrédörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ska väl förhoppningsvis inte dröja lika lång tid till nästa uppdatering:rofl:


//Fredrik
 
Redigerat:
  • Gilla
albin715 och 38 till
  • Laddar…
SÅ jäkla fint du har det :)

Du får unna dig att kolla i början av tråden då det var en leråker och vad du har nu :)

BRA JOBBAT
 
  • Gilla
  • Älska
albin715 och 6 till
  • Laddar…
Hej!

Det var några veckor sedan jag sådde gräs och nu börjar det så sakteliga synas. Lite fläckvis men har gått över och sått mer i helgen.:)

Fläckvis gräsmatta framför ett hus med byggmaterial och skogsbakgrund, början av grästillväxt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


// Fredrik
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 24 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.