S sinuslinus skrev:
Ska du följa reglerna så får inte vattnet från din uppfart rinna ut till gatan och brunnen där. Två fel ger inte ett rätt. ;)
Ursäkta men läs vad jag skrivit.
Jag tvättar inte bilen i garaget.
Jag tvättar inte bilen på uppfarten.
Låt oss inte kapa denna tråden med mer som inte hör dit;)

• Gilla
andthe
  • Laddar…
P
A Argastesnickaren skrev:
Ursäkta men läs vad jag skrivit.
Jag tvättar inte bilen i garaget.
Jag tvättar inte bilen på uppfarten.
Låt oss inte kapa denna tråden med mer som inte hör dit;)
Det var väl dock du som kom och ej verkade förstå varför man skall ha oljeavskiljare. Du hade lätt kunnat ignorera att svara på TS svarade på din fråga.

Istället kommer du och tar lätt på föroreningar som väldigt lätt hamnar i reningsverken. Det kommunala vattnet är inte direkt gratis att rena och det är bra att folk reagerar på detta. Tyvärr förstår inte många hur mycket skit som spolas ned och renas. Folk tar för lätt på sådana saker idag, annat hade nog varit om du själv var tvungen att rena ditt eget vatten för att kunna dricka det.

I slutändan blir det ändå vi som är anslutna till det kommunala vattnet som får stå för notan. Finns ingen mening med att inte se till att göra rätt för sig från början.

Redigerat:
  • Gilla
John85 och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Typ en sån här
[länk]

Det verkar vara respektive kommun som sätter regler för om det är tillåtet eller inte, att ha golvbrunn i garage. Den som undrar får alltså läsa på lokalt.

Håller med @Heij83 och föreslår att diskussionen om golvbrunn slutar här, så TS får tillbaka sin tråd.
Exakt en så ska ma ha i ett garage.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Hej!

Täcksidor, takanslutningar, bänkskiva, vask och kakel på plats i tvättstugan.
Täcksidor och takanslutningar monterade i ett rum med vitmålad panel i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installationsfas i tvättstuga, täcksidor och takanslutning monterade, bänkskiva och väntande kakel synliga.
Skapa konto

Tvättstuga under renovering med omonterade skåpstommar och nytt klinkergolv.
Skapa konto

Renoverad tvättstuga med vita skåp, grå bänkskiva och ej färdiglagt golv.
Skapa konto

Nyinstallerad bänkskiva och vask i en tvättstuga under konstruktion, med klinkergolv och väggar som förbereds för kakel.
Skapa konto

Tvättstuga under renovering med monterade vita täcksidor, kaklad vägg och obrukad bänkskiva.
Skapa konto

I garaget har jag lagt ett par rader med klinkers.
Pågående läggning av klinkergolv med brunn och VVS-installation på väggen i ett garage.
Skapa konto

Olagda klinkerplattor på ett betonggolv i en konstruktionssituation med synliga ledningar och verktyg.
Skapa konto

Även lagt klinkers i hallen.
Nylagda klinkerplattor i brunt mönster på ett pågående golvläggningsprojekt i ett rum.
Skapa konto

Lite fogning återstår men sedan börjar det närma sig golvläggning.:)

//Fredrik

• Gilla
Bobnestaa och 16 till
  • Laddar…
Härligt när är slutbesiktning? :love:

Torbjärn Torbjärn skrev:
Härligt när är slutbesiktning? :love:
Jag har inte bokat något slutsamråd än men på hoppas att jag blir klar och kan flytta in före jul.:)

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund
I Isak90 skrev:
Jag har inte bokat något slutsamråd än men på hoppas att jag blir klar och kan flytta in före jul.:)
Nog dags att boka åtminstone en preliminär tid då tror jag. De där tjänstemännen är ofta ganska hårt bokade.

• Gilla
Isak90
  • Laddar…
Tack för tipset att Bauhaus hade innertaket billigt förra Black Friday. Jag hade is i magen och väntade in och idag sjönk priset till 99kr/kvm och jag beställde till hela huset och sparade 12k kr :love:(y):cool:

• Gilla
  • Älska
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tack för tipset att Bauhaus hade innertaket billigt förra Black Friday. Jag hade is i magen och väntade in och idag sjönk priset till 99kr/kvm och jag beställde till hela huset och sparade 12k kr :love:(y):cool:
Wow vad bra!

Härligt!:) Jag beställde själv 50 paket idag för att ha en bra start till övervåningen, blev en besparing på drygt 5k:)

• Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Vad är det för magiskt innertak alla har? :thinking:

Huntonit Symfoni :)

• Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
Här finns inte Symfoni i butikerna och det går inte att köpa online för leverans till mig. :(

• Ledsen
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Här finns inte Symfoni i butikerna och det går inte att köpa online för leverans till mig. :(
Nej det sålde slut redan igår. Över 2600 paket online och runt 3-400 i varje butik. Jag beställde 00:30 i fredags precis när priset sänktes, det var slut vid 7-8 på fredag kväll :sweat:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.