M Mjärn skrev:
[media]
Hittade säkringen, men den är hel.
Det där är nog inte rätt säkring för dragkroken.
Den rätta (om elschemat är rätt) borde sitta inne i kupén, nr 37.
En öppen säkringslåda i ett fordon med färgkodade säkringar och numrerade platser, säkring nr 37 framhävd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller, jag vet inte...
 
Redigerat:
Ungefär som med löstagbara krokar. De underkänner om det ser ut som om man inte sköter om sin dragkrok. Ser den fin ut och fungerar så är allt OK. Det är många besiktningar jag fått nedslag på kroken jag har som är löstagbar. Nu senast var den insmord och gick lätt att ta bort. MEN den unga killen som besiktade hade inte en susning om att man var tvungen att skruva loss en spärr för att kunna dra ut ytterligare en spärr. Så det blev nedslag.. Fick vänta till veckan efter och klaga hos en äldre besiktningsman och VISA hur det skulle fungera och så ströks anmärkningen utan efterkontroll.
 
M Mjärn skrev:
[media]
Hittade säkringen, men den är hel.
Ingen i bekantskapskretsen som har ODB2-läsare.
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Alltså jag är inte blind.
Jag är med på besiktningen.
Dom kollar inte.
Jag jobbar med det, vi kollar.
 
M Mjärn skrev:
Vilken toxisk

Jag har bytt halva bilen. Kan inte sälja den nu. Då är allt förgäves
Finns väl runt 10.000 delar i en bil, och ang. byta till en fast krok kanske inte går då du har fabriksmonterad. Eftermarknadskrokar skruvas ju typ fast i konservburksplåten runt reservhjulsbaljan, vet ej hur din bil är uppbyggd.
 
GlennB GlennB skrev:
Besiktningen kollar din krok, punkt.

Det är ju teoretiskt möjligt att du bara träffat inkompetenta fuskande besiktningsmän de senaste 10 åren, men troligen är det så att dom kollat men du inte märkt det.

Har man en fast krok brukar dom mest kasta en blick på den och dess fästen, men en löstagbar eller utfällbar ska testas, görs inte detta så gör besiktningsmannen FEL och fuskar.

När jag besiktade en jobbil första gången (alltså när den fyllde 3 år) förra sommaren fick den nedslag på att jag inte hade någon nyckel till kroken, jag visste inte ens om att kroken var avtagbar, än mindre låsbar, den hade suttit monterad sen bilen levererades ny.. Efter mycket letande hittades nyckeln till kroken och bilen kunde ombesiktigas..
Precis! "Är den löstagbar skall den gå att ta loss enkelt..." (åkte dit på att "den satt för hårt")
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Det räcker att titta på hur någon skriver för att bedöma om det är otrevligt eller ej.
Precis! Så som du skriver! Otrevligt, vill inte lära dig, vill att världen skall anpassa sig efter dina kunskaper och tjafsar som ett litet barn som inte får rätt! Ligger du bredvid din bil också och gråter och skriker som små barn som inte får som de vill?
 
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Min bil har räddats från skador tack vare dragkroken, jag har blivit påkörd bakifrån och backat in i en mur.
Inte ett märke på bilen och endast lite lackskada på kroken.
Dragkrok är tuffa grejer.
Blev påkörd. Men kroken tryckte flaket upp.1m.Det en pickup Subaru.
 
Fick ombesiktning på en bromslampa i takhöjd på en skåpbil. De låga fungerade. Det förklarade det ganska enkelt: finns det på bilen ska det fungera. Intressant är att jag kunde tagit bort lampan helt och den skulle då gått genom besiktningen.

Nu spelar det ingen roll för den brann upp ändå
 
  • En skåpbil som står i lågor vid sidan av en väg med träd och vägskyltar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Fick ombesiktning på en bromslampa i takhöjd på en skåpbil. De låga fungerade. Det förklarade det ganska enkelt: finns det på bilen ska det fungera. Intressant är att jag kunde tagit bort lampan helt och den skulle då gått genom besiktningen.

Nu spelar det ingen roll för den brann upp ändå
Tycker det ser ut som man ser bilen bra även utan bromsljus:)
 
  • Haha
  • Gilla
Maden och 6 till
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDi BlueMotion 2013. Modell 2014.

Närmaste VW-verkstad ligger långt bort.
Prova att ringa och fråga.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
[länk]
350kr inkl frakt.

[media]
Kräver dock XZN-bits vilket man normalt inte har om man inte kör en modernare VW och mekar själv.
Men en mekare borde fixa det på en timme eller två.
XZN har jag använt sedan Golf ettan.
 
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Fick ombesiktning på en bromslampa i takhöjd på en skåpbil. De låga fungerade. Det förklarade det ganska enkelt: finns det på bilen ska det fungera. Intressant är att jag kunde tagit bort lampan helt och den skulle då gått genom besiktningen.

Nu spelar det ingen roll för den brann upp ändå
Du ljuger. Det är ju bara elbilar som brinner upp, inte dieslar. Typ 🙄🙄

Ontopic, såg läskigt ut. Vad hände?
 
M maxmsm skrev:
XZN har jag använt sedan Golf ettan.
Okej, jag har bara pillat på en modernare VW och det var första gången jag stötte på det.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Okej, jag har bara pillat på en modernare VW och det var första gången jag stötte på det.
Ettan hade dessa till drivaxlar och topparna och säkert något annat som jag inte har behövt skruva med.
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.