34 121 läst · 249 svar
34k läst
249 svar
Inventering: Kick-back grossister per skrå - hjälp!
Verktygstokig
· Västerbotten
· 647 inlägg
Problemet med de flesta hantverkare är ju att torka priset medvetet ska vara så luddigt som möjligt.
Hade ju varit helt möjligt att kund köper material efter normal prislista istället för Ahlsells hittepå sen har man ett klart och tydligt timpris.
Men nej det går ju såklart inte för då kunde ju kunder jämföra priser på ett lätt sätt
Hade ju varit helt möjligt att kund köper material efter normal prislista istället för Ahlsells hittepå sen har man ett klart och tydligt timpris.
Men nej det går ju såklart inte för då kunde ju kunder jämföra priser på ett lätt sätt
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Absolut inte ett fejkkonto.E Eloffen skrev:
Basen är alltid den avtalade rabatt du har i grund.
Sen kan du få flera konton/undernummer öppnade med olika procentsatser.
Oerhört vanligt för varje unikt bygge/jobb som företagaren har.
Men det visste du ju redan!
För det första så tycker jag att det fult gjort av dig att anklaga mig för något som jag aldrig har gjort.Silly Bear skrev:Vad är problemet med att kontakta 20 firmor.
Säger en efter en nej så måste man väl fortsätta?
Hittade tillslut en vettig firma...nål i höstacken.
Men du får ursäkta om jag inte har något lust att ge bort pengar utan anledning.
Kunder som inte accepterar era ockerpriser är väl bara struliga och snåla ?
Skulle du acceptera samma prissättning i någon annanstans än denna bluff branch?
Sedan är det så att det kan knappast vara seriöst att sitta och be om offerter från 20 firmor för ett litet arbete.
Det betyder att du har kostat 20 firmor en hel del pengar, pengar som naturligtvis måste hämtas in någonstans. Alla kan ju inte vara beroende av skattepengar för att få sin lön.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Hur ska något företag gå runt på det?E Eloffen skrev:För det första så tycker jag att det fult gjort av dig att anklaga mig för något som jag aldrig har gjort.
Sedan är det så att det kan knappast vara seriöst att sitta och be om offerter från 20 firmor för ett litet arbete.
Det betyder att du har kostat 20 firmor en hel del pengar, pengar som naturligtvis måste hämtas in någonstans. Alla kan ju inte vara beroende av skattepengar för att få sin lön.
Räknar mitt företag på ett visst antal projekt, så får vi ju inte samtliga.
Vissa hamnar ju således på "förlustkontot".
Skulle vi däremot inte räkna på något jobb alls, så skulle vi ju då inte heller få något jobb på fastpris.
Ahlsell pysslar inte med sådant. Du kanske avser Ericson, naturligtvis så vägrar du att använda en mobiltelefon som går på infrastruktur från tidigare nämnda bolag.Krilleman skrev:
Och vem står för förlusterna. Kanske betalande kunder?Krilleman skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Ja påtalar inte Ahlsell som ensamt företag, jag påvisar installationsbranschen med betoning på hantverk.E Eloffen skrev:
Men det visste du redan. Du griper efter halmstrån...
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Ja, fast kickback är sanning inom installation. Har du andra förnekande länkar än dom jag tidigare i tråden redan gett dig, så mottager jag dom gärna!E El-Löken66 skrev:
Bring it, jag väntar med spänning!
Enligt ditt sätt att se verkligheten så har konsumentverket fel...
Och sen att du kallar mig ungtupp glädjer mig.
Jag har spenderar över två decennium i installationsbranchen. Både som montör/tjänsteman/upphandlare i nära samarbete med många grossister.
Jovisst. Ännu värre i det fallet eftersom det är uppenbart underförstått att det handlar om en personlig, snarare än en affärsmässig kickback.Krilleman skrev:
Men ur ett rent kundperspektiv är jag personligen inte jätteupprörd över några procents återbäring så länge jag får ett, objektivt sett, bra pris på materialet.