det finns inte plats för dosa mellan reglarna och avståndet mellan panel och fönsterlist blir mindre än 11 cm vilket är måttet på de infällda jag hittat, t ex den i inlägget ovan.
 
ser nu att du skrev i taket. Njä, vill inte ha två dosor i paneltaket. Dessutom blir det svårt få sladdarna snyggt. Ska bara ha dem på julen, dvs inget fast monterat och vill krångla så lite som möjligt.
 
Men det är bara gles? Det kan du ju lätt såga ur lite så en dosa går in. Iallafall en senildosa kan inte vara svårt att få plats med
 
Det är inte gles. I taket ska ett lager med 45or på för mer isolering. Men visst skulle taket fungera. Men det faller av estetiska skäl.
 
L Lane skrev:
Ska bara ha dem på julen, dvs inget fast monterat och vill krångla så lite som möjligt.
Varför inte skaffa en julstjärna med batteri och LED-lampor?
Problem solved :)
(Eller finns inte sådana att köpa?)

Ett annat alternativ är ju en sådan här, så behövs inga uttag i taket:
Stående julstjärna på fot med tända LED-lampor mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo det finns med batteri och det hade varit enkelt. Men... Vi har ledljusslingor i barnensrum och min erfarenhet är att batterierna inte håller så då måste jag upp och klättra och ladda. Den andra du visar behöver ju också uttag och dessutom är de "fel". Det enda jag kan tänka mig är att ha två stora stjärnor i nockfönstren. Jag tycker helt enkelt det är riktigt snyggt. Under resten av året tycker jag att utsikten att himlen nästan alltid är lite ljus är hela grejen med nockfönster. Jag letar vidare helt enkelt, på nåt sätt brukar man lösa problemen förr eller senare...
 
BirgitS
L Lane skrev:
Vi har ledljusslingor i barnensrum och min erfarenhet är att batterierna inte håller så då måste jag upp och klättra och ladda.
Har du jämfört vilken effekt det är på slingorna resp. på belysning i batteridrivna adventsstjärnor?
Det är ju det som avgör hur länge batterierna räcker.
 
E
Nu har du fått nästintill alla tänkbara lösningar serverade. Välj ett sätt eller skit i julstjärnan
 
E Emil_K skrev:
Nu har du fått nästintill alla tänkbara lösningar serverade. Välj ett sätt eller skit i julstjärnan
Man kan ju hänga upp ett sånt här då och då också. Garanterat sladdlösa!
Takmonterad sladdlös belysningsarmatur som liknar en stjärna mot mörk bakgrund.
 
Vit väggmonterad eluttag med öppet lock och tysk text, avsedd för takinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett sånt i taket t.ex.?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.