Min son tappade sin leksakstelefon, jag tror den mestadels är av trä, ner i toastolen. Där har den kilat in sig i avloppet längst ner, den kan även ha svällt i vattnet. Jag har försökt med de verktyg jag kan hitta i köket men den sitter fast. Det går att spola, men det kan bli problem om det är mycket bajs.
Något tips om hur man ska få ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
Något tips om hur man ska få ut den? Vilket verktyg ska jag leta efter?
Ser du den? Händerna är då det bästa verktyget.
Ser du den inte utan du tror att den försvunnit ner igenom vattenlåset? Då måste troligen stolen bort för att komma åt den om den nu inte redan nu har smitit långt ut i rören.
Ser du den inte utan du tror att den försvunnit ner igenom vattenlåset? Då måste troligen stolen bort för att komma åt den om den nu inte redan nu har smitit långt ut i rören.
Jag ser den tydligt, flera cm av den. Den är ganska stor. Den är så stor att jag tror den inte kommer vidare. Jag har försökt med händerna, utan att kunna rubba den. Förstår inte riktigt hur den kunnat kila in sig så kraftigt?snuttjulle skrev:
Problemet är att man inte får tag. Det bara glider.L LennartMimmi skrev:
Bästa svaret
Spruta ner lite såpa eller liknande sen borde det funka med att vicka o dra med en större polygrip. Kanske testa utan såpa först.L LennartMimmi skrev:
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Verktygstokig
· Sörmland
· 301 inlägg
I värsta fall får du lossa toaletten och tömma den på vatten så leksaken torkar och återgår till normal storlek
Töm vattnet och såga sönder den med multitool?
Medlem
· Blekinge
· 10 404 inlägg
Kanske borra ett hål igenom --> snöre --> dra.
Du kan inte stänga av vattnet till toastolen så spolar du och då slipper du vattnet i röret när försöker lossa leksaken.