K
Inatt beställde man 10 st tomma l-boxxar i olika dimensioner och ett kombokit med gsr10,8 v-li och gdr samt lampa i l-boxx.
Inkl lite sandpapper, sticksågsblad och bits slutade notan på starx över 5000 spänn inkl frakt.

Älskar att handla från england, säkert halva priset mot sverige och bra service, beställde från Toolstop.

K
Någon som handlat därifrån?

Riktigt bra priser på blå bosch bland annat, snackade med en kille på deras live chat och han sa att dom kunde skicka till Sverige!

En varning till alla som köper från england med frakt via parcelforce och inte råkar befinna sig hemma hela tiden... (eller inte ha mobilnummer i telefonkatalogen)

Beställningen från Toolstop har legat (enligt parcelforce.com) i sverige sedan i torsdags och "Awaiting addressee's instruction" och när ingen avi dyker upp eller något samtal kommer in blir man misstänksam. Sagt och gjort så började jag spåra det idag och efter ett samtal till de underbara personerna (ironi) på Schenker så uppenbarar det sig att de minsann försökt kontakta kunden (dvs mig) 3 gånger sedan i torsdags på det hemmanummer som de hittade i telefonkatalogen. Oklart ännu om mitt mobilnummer som angavs vid beställningen står på paketet eller ej men det lär ju visa sig. Oklart även om de skulle gett upp till slut och skickat en avi, orkade inte fråga så långt. Så är ni inte kontaktbara via telefonkatalogen eller (håll i er nu) kanske inte ens finns med i telefonkatalogen kan det sluta illa. Verktygsabstinens i flera dagar mao!

Förutom frustration (och abstinens) har detta dock gett mig lite bättre kunskap om hur man spårar parcelforceförsändelser, kanske står i tråden redan men det är värt en repetition.

I något läge (förmodligen på dansk/svensk jord) dyker paketet upp spårbart på http://www.gls-group.net, där tar du det som heter "Customer's own reference number:" och använder som spårningsnummer på Schenker

Anderrrrrsson skrev:
Är det bara för mej som inte Axminsters hemsida fungerar? Enligt downforeveryoneorjustme.com ska den vara uppe.
Just nu fungerar den för mig i alla fall.

:) jag loggade in av precis samma anledning, för att kolla om det skrevs något här om att den var nere.

Kass för mig också nämligen.

Martin1234 skrev:
:) jag loggade in av precis samma anledning, för att kolla om det skrevs något här om att den var nere.

Kass för mig också nämligen.
Typiskt. Jag hade ju äntligen fått tummen ur och skulle beställa en borrhammare ...

edit: Såg nu att den fungerade för Fluxor, skumt.

Redigerat:
Anderrrrrsson skrev:
Är det bara för mej som inte Axminsters hemsida fungerar? Enligt downforeveryoneorjustme.com ska den vara uppe.
Funkar ej för mig heller

Hoppas de kommer upp igen innan den 29:e. Jag hade tänkt utnyttja deras 10% rabatt på valfri vara och köpa en sänksåg.

katos skrev:
Hoppas de kommer upp igen innan den 29:e. Jag hade tänkt utnyttja deras 10% rabatt på valfri vara och köpa en sänksåg.

Rabatten gäller inte festool om du tänkt köpa deras sänksåg.
Sidan funkar för mig, beställde en makita skruvautomat igårkväll!

Tanken var en makita. Men konstigt att det fungerar för vissa. Får väl prova lite på olika tider.

Redigerat:
katos skrev:
Tanken var en makita. Men konstigt att det fungerar för vissa. Får väl prova lite på olika tider.

Har du provat en annan webläsare, då kanske det fungerar bättre?

axminster fungerar för mig och jag använder firefox

Nu verkar det som att den funkar igen...

Ja nu funkar det för mig också och en makita sänksåg är beställd.

katos skrev:
Ja nu funkar det för mig också och en makita sänksåg är beställd.
Trist nog är både sänksågen och borrmaskinen jag "out of stock" och kommer inte in förräns om en vecka. Det får iaf mej att undra vilket pris man ska betala. Jag har skickat ett mail och frågat vilket pris jag ska betala. Jag skrev också att jag skulle beställt i söndags när den fanns i lager om bara deras hemsida hade fungerat, om nu det påverkar nått. Jag får se vad dom svarar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.