407 378 läst · 1 779 svar
407k läst
1,8k svar
Import från UK
Inatt beställde man 10 st tomma l-boxxar i olika dimensioner och ett kombokit med gsr10,8 v-li och gdr samt lampa i l-boxx.
Inkl lite sandpapper, sticksågsblad och bits slutade notan på starx över 5000 spänn inkl frakt.
Älskar att handla från england, säkert halva priset mot sverige och bra service, beställde från Toolstop.
Inkl lite sandpapper, sticksågsblad och bits slutade notan på starx över 5000 spänn inkl frakt.
Älskar att handla från england, säkert halva priset mot sverige och bra service, beställde från Toolstop.
En varning till alla som köper från england med frakt via parcelforce och inte råkar befinna sig hemma hela tiden... (eller inte ha mobilnummer i telefonkatalogen)
Beställningen från Toolstop har legat (enligt parcelforce.com) i sverige sedan i torsdags och "Awaiting addressee's instruction" och när ingen avi dyker upp eller något samtal kommer in blir man misstänksam. Sagt och gjort så började jag spåra det idag och efter ett samtal till de underbara personerna (ironi) på Schenker så uppenbarar det sig att de minsann försökt kontakta kunden (dvs mig) 3 gånger sedan i torsdags på det hemmanummer som de hittade i telefonkatalogen. Oklart ännu om mitt mobilnummer som angavs vid beställningen står på paketet eller ej men det lär ju visa sig. Oklart även om de skulle gett upp till slut och skickat en avi, orkade inte fråga så långt. Så är ni inte kontaktbara via telefonkatalogen eller (håll i er nu) kanske inte ens finns med i telefonkatalogen kan det sluta illa. Verktygsabstinens i flera dagar mao!
Förutom frustration (och abstinens) har detta dock gett mig lite bättre kunskap om hur man spårar parcelforceförsändelser, kanske står i tråden redan men det är värt en repetition.
I något läge (förmodligen på dansk/svensk jord) dyker paketet upp spårbart på http://www.gls-group.net, där tar du det som heter "Customer's own reference number:" och använder som spårningsnummer på Schenker
Beställningen från Toolstop har legat (enligt parcelforce.com) i sverige sedan i torsdags och "Awaiting addressee's instruction" och när ingen avi dyker upp eller något samtal kommer in blir man misstänksam. Sagt och gjort så började jag spåra det idag och efter ett samtal till de underbara personerna (ironi) på Schenker så uppenbarar det sig att de minsann försökt kontakta kunden (dvs mig) 3 gånger sedan i torsdags på det hemmanummer som de hittade i telefonkatalogen. Oklart ännu om mitt mobilnummer som angavs vid beställningen står på paketet eller ej men det lär ju visa sig. Oklart även om de skulle gett upp till slut och skickat en avi, orkade inte fråga så långt. Så är ni inte kontaktbara via telefonkatalogen eller (håll i er nu) kanske inte ens finns med i telefonkatalogen kan det sluta illa. Verktygsabstinens i flera dagar mao!
Förutom frustration (och abstinens) har detta dock gett mig lite bättre kunskap om hur man spårar parcelforceförsändelser, kanske står i tråden redan men det är värt en repetition.
I något läge (förmodligen på dansk/svensk jord) dyker paketet upp spårbart på http://www.gls-group.net, där tar du det som heter "Customer's own reference number:" och använder som spårningsnummer på Schenker
Är det bara för mej som inte Axminsters hemsida fungerar? Enligt downforeveryoneorjustme.com ska den vara uppe.
jag loggade in av precis samma anledning, för att kolla om det skrevs något här om att den var nere.
Kass för mig också nämligen.
Kass för mig också nämligen.
Nu verkar det som att den funkar igen...
Trist nog är både sänksågen och borrmaskinen jag "out of stock" och kommer inte in förräns om en vecka. Det får iaf mej att undra vilket pris man ska betala. Jag har skickat ett mail och frågat vilket pris jag ska betala. Jag skrev också att jag skulle beställt i söndags när den fanns i lager om bara deras hemsida hade fungerat, om nu det påverkar nått. Jag får se vad dom svarar.katos skrev: