405 998 läst · 1 779 svar
406k läst
1,8k svar
Import från UK
Nu har det snart gått två veckor. Några nyheter?Masses skrev:
arwid skrev:Beställde en bosch GSH 11E från lawson och fick hem den på fem dagar d^_^b
Dock har jag ett problem, när jag ska registrera den på bosch hemsida för att få tre års garanti så lyckas jag inte hitta något beställningsnummer som tydligen ska finnas på märkskylten på maskinen. Har testat skrivit in alla olika siffer-/bokstavskoder som finns där utan att det godkänns så jag undrar hur ni andra som köpt en GSH 11E har gjort, fanns det en sådan på era maskiner eller ska man kanske ta kontakt med bosch kundtjänst och försöka registrera den via telefon alternativt på annat sätt?
Nu har jag registrerat min Bosch och "beställningsnummer" är en klumpig översättning hos den svenska sajten. Det är helt enkelt numret längst upp på etiketten. I mitt fall står det batterispänning 10,8V= och efter det följer 10 tecken som börjar med 3 601.
Slå inte in mellanslag, det sköter formulärsrutan själv.
Efter en del huvudbry och hjälp härifrån lyckades jag registrera min maskin också får skylla på att översättningen på svenska för de olika fälten som ska fyllas i var en aning missvisande eller så var det en klåpare bakom tangentbordetGruvberget skrev:Nu har jag registrerat min Bosch och "beställningsnummer" är en klumpig översättning hos den svenska sajten. Det är helt enkelt numret längst upp på etiketten. I mitt fall står det batterispänning 10,8V= och efter det följer 10 tecken som börjar med 3 601.
Slå inte in mellanslag, det sköter formulärsrutan själv.
Beställde https://www.londontools.co.uk/Bosch-GSB-36v-Li-Combi-Drill-Naked-Body-Only.html en bosch GSB 36v från denna sida. Tyckte det var bra pris, och jag fick den jäkligt fort. Beställde den 26:e feb, och fick levererat hem till dörrn den 1:a mars.
Visserligen var det ju bara maskinen plus ett handtag. Men batteri köpte jag väldigt billigt på tradera, så nu måste jag bara hitta en laddare också...
Visserligen var det ju bara maskinen plus ett handtag. Men batteri köpte jag väldigt billigt på tradera, så nu måste jag bara hitta en laddare också...
Diskussion angående huruvida man bör importera från utlandet eller ej är flyttad hit: http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/164294-koepa-svenskttillverkat.html
Wow, en vanlig kreditDanne_83 skrev:
And now were bringing you a brand new way to buy your power tools.
We fully recognise that quality power tools arent inexpensive, so to help you spread the cost of upgrading your tools, or the cost of investing in a brand new, state-of-the-art piece of kit, were introducing Pay 4 Later.
Var väl inte att förvänta sig något bättreRaskus skrev:Wow, en vanlig kredit
And now were bringing you a brand new way to buy your power tools.
We fully recognise that quality power tools arent inexpensive, so to help you spread the cost of upgrading your tools, or the cost of investing in a brand new, state-of-the-art piece of kit, were introducing Pay 4 Later.
Hej.
Beställde från axminster i fredags 4/3. Beställde en Makita sänksåg som beskrevs finnas i lager för omedelbar leverans (beställde även lite tvingar och annat crap).
Efter en vecka stod det fortfarande att de mottagit orden och tackade för köpet. Jag mailade och undrade hur det gick med beställningen och fick (snabbt o trevligt) ett svar om att sågen är slut och förväntas komma in den 23/3. När man ser hemsidan idag står det att vid beställning av en sådan såg så skickas den inom en vecka.
Är detta något som ni andra stött på? Jag mailade tillbaka om att jag var missnöjd med att inte fått någon information om att sågen plötsligt var restnoterad samtidigt som den enligt info kunde skickas inom en vecka.
Hursomhelst: ville bara nämna att något sådant kunde hända och att man kanske inte skall vara i snabbt behov av verktyg etc om man beställer från Axminster. Att avråda att köpa från dem gör jag dock ej.
Makita sänksåg ( i sys) med två 1,4 m skenor, förbindelsstycke samt väska. 2 festool tvingar (att ha till skenan) samt sammallagt ca 100 bosch slippapper 150mm för under 5 K sek känns som en bra deal.
Beställde från axminster i fredags 4/3. Beställde en Makita sänksåg som beskrevs finnas i lager för omedelbar leverans (beställde även lite tvingar och annat crap).
Efter en vecka stod det fortfarande att de mottagit orden och tackade för köpet. Jag mailade och undrade hur det gick med beställningen och fick (snabbt o trevligt) ett svar om att sågen är slut och förväntas komma in den 23/3. När man ser hemsidan idag står det att vid beställning av en sådan såg så skickas den inom en vecka.
Är detta något som ni andra stött på? Jag mailade tillbaka om att jag var missnöjd med att inte fått någon information om att sågen plötsligt var restnoterad samtidigt som den enligt info kunde skickas inom en vecka.
Hursomhelst: ville bara nämna att något sådant kunde hända och att man kanske inte skall vara i snabbt behov av verktyg etc om man beställer från Axminster. Att avråda att köpa från dem gör jag dock ej.
Makita sänksåg ( i sys) med två 1,4 m skenor, förbindelsstycke samt väska. 2 festool tvingar (att ha till skenan) samt sammallagt ca 100 bosch slippapper 150mm för under 5 K sek känns som en bra deal.
För min del var det tvärt om.... På hemsidan var en vara jag beställde restnoterad, men jag valde att beställa den ändå. Då jag skulle betala via telefon noterade hon som tog emot kreditkortsnr mm att den var restnoterad, men tyckte att det var synd att jag skulle behöva vänta så länge. Hon kollade butikslager, och såg då att de hade ett ex kvar i en butik som hon lovade att reservera åt mig. Hon t.o.m. beklagade att jag därför var tvungen att vänta ett par dagar extra eftersom den skulle rekvireras från butiken. Själv var jag tacksam, jag fick min leverans någon vecka innan beräknat.TryBran skrev:Efter en vecka stod det fortfarande att de mottagit orden och tackade för köpet. Jag mailade och undrade hur det gick med beställningen och fick (snabbt o trevligt) ett svar om att sågen är slut och förväntas komma in den 23/3. När man ser hemsidan idag står det att vid beställning av en sådan såg så skickas den inom en vecka.